Full version: Michaek Jackson
Sidor: 1, 2
zaaritha
Med risk att bli hatad: det är sorgligt att han fick en så´n död!
Jag har aldrig tyckt om hans musik--eller alla hans konstiga idee`r!
Men--han kunde ju fått leva många år till..................
Platinum
Han har väl aldrig varit nån riktig popikon för mig, men Thriller och Heal the world ligger i starkt minne:

http://www.youtube.com/watch?v=Jpz5eD9L4dA
herkules
jacko var störst och först, han plockade in streetmovsen på de största scenerna, han samlade artister som aldrig skulle skulle stått på samma scen för gemensam aktion, han gjorde videos som vi aldrig tidigare skådat, han gjorde den mest sålda plattan i hela världen, han var ett musikaliskt geni.

r.i.p.

Motti
Ingen fan av honom !glömmer heller inte att han var en pedofil som köppte sig fri från allt annsvar ,är man tillräckligt tät kan man köpa sig fri från allt.Man väljer själv vilken väg man vill gå.
vindspel
Besynnerligt att en tråd som denna inte kan vara respektfull vilket jag trodde var kortym när någon avlidit.

Han är en förebild för en hel musik genre och dansstil.

Levererade ett helt koncept helt enkelt.

RIP

CITAT (Motti @ 28-06-2009, 01:11) *
Ingen fan av honom !glömmer heller inte att han var en pedofil som köppte sig fri från allt annsvar ,är man tillräckligt tät kan man köpa sig fri från allt.Man väljer själv vilken väg man vill gå.

Hade ingen aning om att du var synsk och visste saker som ingen annan visste thumbdown.gif
Berith
CITAT (vindspel @ 28-06-2009, 02:07) *
Hade ingen aning om att du var synsk och visste saker som ingen annan visste thumbdown.gif

Men då låter det ju som om du vet att det han anklagades för var helt fel? Hur kan du veta det så säkert då?

Nej, som jag skrev förut, hans musik ger en lite fadd eftersmak. Visst var han musikalisk och liksom många andra musikaliska kunde han skriva musik och göra hitar. Men det är ju allt det andra man tänker på när man hör honom spelas på radio. Och visst var det sällan fram till alla "minnesspelningar" i går bla?

PS vad betyder kortym...?
Grå
Jackson har aldrig haft så många "fans" som under denna vecka. I början av nästa månad har de flesta glömt bort att han fanns - igen.
Då börjar hans familj mjölka kossan och skriva böcker och gör filmer och sälja dockor och allt vad de nu kan tänkas göra för att tjäna en hacka... The same procedure as last time Miss Sophie? The same procedure as when any celebrity dies, James.
*Stintan*
Berith, kortym har jag aldrig hört men kotym däremot betyder väl brukligt - alltså något man brukar göra.

För övrigt har MJ aldrig varit någon popikon för mig, har nog mest tyckt synd om honom. Om han var pedofil eller inte kan ju faktiskt ingen här veta så varför spekulera om det?
Berith
Aaah! kutym, ja då förstår jag. cool.gif
*Stintan*
CITAT (Berith @ 28-06-2009, 08:47) *
Aaah! kutym, ja då förstår jag. cool.gif

blush.gif
ängsvädd
Besynnerligt att en tråd som denna inte kan vara respektfull vilket jag trodde var kortym när någon avlidit.

Han är en förebild för en hel musik genre och dansstil.

Levererade ett helt koncept helt enkelt.

RIP
.......

tummenupp.gif
R I P Michael kram1.gif
pejori
/..../
RIP

Efer att ha varit medlem i två år, så borde du lärt dig att inget får vara heligt här... trostar.gif
Kan man trasa sönder, så gör man det.. crying.gif
Berith
Räknas det som respektlöst att jag som inte gillade honom som person sagt det? Ber om ursäkt i så fall.
herkules
CITAT (pejori @ 28-06-2009, 10:48) *
Efer att ha varit medlem i två år, så borde du lärt dig att inget får vara heligt här... trostar.gif
Kan man trasa sönder, så gör man det.. crying.gif

mmm, det är konstigt, i en tråd om en död människa ska det pratas om hur dålig han var, som artist och privat.
nåja, alla dras vi ju med våra egna tillkortakommanden och en del visar dem lite väl tydligt ... flirting.gif
pejori
CITAT (Berith @ 28-06-2009, 10:57) *
Räknas det som respektlöst att jag som inte gillade honom som person sagt det? Ber om ursäkt i så fall.

Apsolut inte!!! tummenupp.gif
Gillade inte heller honom som person, men däremot som en fantastisk låtskrivare.. tummenupp.gif

CITAT (herkules @ 28-06-2009, 11:03) *
mmm, det är konstigt, i en tråd om en död människa ska det pratas om hur dålig han var, som artist och privat.
nåja, alla dras vi ju med våra egna tillkortakommanden och en del visar dem lite väl tydligt ... flirting.gif

Precis.... giggle.gif
badabing
R.I.P Michael sad.gif
MariaS
JAg startade tråden av den anledningen att en av världens största artister gått bort. Sen har jag varit bortrest över helgen och återkommer nu för att läsa vad ni skrivit. Min kommentar är då:

Michael Jackson var stor, enormt stor. En kung av sin klass, liksom Elvis var kung i sin. Visst har Michael haft en massa skandaler i pressen runt sitt liv, men i slutänden är han faktiskt inte fälld för något, mer än några skulder! Myterna skapade han faktiskt själv och resten är gissningar från media.

Sen om jag gillade honom som artist eller person, har inte med saken att göra. En stor artist har gått bort!

Det finns fler kända artister, men de kan vi diskutera i en annan tråd!
Aqvakul
Michael Jackson var inte min favorit, men en banbrytare inom modern popmusik. Tyvärr fick han väl aldrig vara barn och troligen inte heller det stöd så att han kunde tycka om sig själv. Hans stora intresse för barn och de märkliga plastikoperationerna vittnar om ett tragiskt och mörkt stråk i hans liv.
Må han vila i frid!

pejori
CITAT (Aqvakul @ 28-06-2009, 23:58) *
Michael Jackson var inte min favorit, men en banbrytare inom modern popmusik. Tyvärr fick han väl aldrig vara barn och troligen inte heller det stöd så att han kunde tycka om sig själv. Hans stora intresse för barn och de märkliga plastikoperationerna vittnar om ett tragisk och mörkt stråk i hans liv.
Må han vila i frid!

Är övertygad om att han fått frid nu.
Krolliljan
R.I.P Michael [attachment=37522:l_a_c_r_i.gif]
Gossen Ruda
Nog snackat om personen men fansen???? Jag begriper inte riktigt hur folk? kan sörja en icka nära anhörig så till den grad att man står på gatorna och gråter? Har inte personkulten nått lite väl höga höjder då? Han har väl gjort bra saker bredvid dom inte så bra men nån måtta får det väl vara? Jag kanske är för pragmatiskt lagd för att tänka så men man är den man är.
bonden
Liknande händer ofta när kändisar dör men inte förstår jag heller hysterin och sörjandet av icke närstående.
Krolliljan
Vem man ska sörja kan väl inte någon annan bestämma confused.gif
Michael har betytt väldigt mycket för många människor och för utvecklingen av popmusik och dans. För mig har han förgyllt många stunder med sin musik och sin dans. Jag kommer att sakna honom jättemycket. crying.gif
Gossen Ruda
CITAT (Krolliljan @ 06-07-2009, 14:02) *
Vem man ska sörja kan väl inte någon annan bestämma confused.gif
Michael har betytt väldigt mycket för många människor och för utvecklingen av popmusik och dans. För mig har han förgyllt många stunder med sin musik och sin dans. Jag kommer att sakna honom jättemycket. crying.gif

Nej, det är inte sorgen i sig jag undrar över för den kommer innifrån. Jag ställer mig dock frågande över kraften i den och hysterin runt den.
Grå
En gång för länge sedan, när du var ung Gossen Ruda, tog flickorna livet av sig för att de inte kunde få Elvis Presley.
Lite senare i tiden tog de som var kvar livet av sig för att John Lennon sköts.

Det finns snart inte många flickor kvar...

Huggorm
CITAT (Grå @ 06-07-2009, 14:24) *
En gång för länge sedan, när du var ung Gossen Ruda, tog flickorna livet av sig för att de inte kunde få Elvis Presley.
Lite senare i tiden tog de som var kvar livet av sig för att John Lennon sköts.

Och så påstår folk att kvinnan inte alls är det lägre stående könet rolleyes.gif
Grå
Just så Huggorm, har du inte läst din Darwin??
Meriona

Respektfull ska man naturligvis vara, oavsett om någon är död eller i livet, men man har fortfarande rätt att ha en åsikt.
Anki på Öland
CITAT (Krolliljan @ 06-07-2009, 14:02) *
........................För mig har han förgyllt många stunder med sin musik och sin dans. Jag kommer att sakna honom jättemycket. crying.gif

Det är väl inte "live" han har förgyllt dina stunder så han kommer väl att kunna fortsätta förgylla både dina och andras stunder i många år framöver!!
Anki
andersen
CITAT (Gossen Ruda @ 06-07-2009, 13:08) *
Nog snackat om personen men fansen???? Jag begriper inte riktigt hur folk? kan sörja en icka nära anhörig så till den grad att man står på gatorna och gråter? Har inte personkulten nått lite väl höga höjder då? Han har väl gjort bra saker bredvid dom inte så bra men nån måtta får det väl vara? Jag kanske är för pragmatiskt lagd för att tänka så men man är den man är.

om det bara hadde stått på gatan och gråtit, är det väll en sak, men dom tar tydligen sitt liv i personkultens avigsida.

Fans tar sinna liv.
Rosmarin
Jag har aldrig varit ett Michael Jackson fan.
Tycker att det är fruktansvärt tragiskt att någon kan vilja förändra sitt eget liv och utseende tills han bokstavligen faller sönder. (Enligt vad man har hört, men som sagt; Vem vet vad som är sant egentligen?) För mig känns det som om han var en MYCKET olycklig person. Jag undrade personligen hur en person som är i så dåligt skick som det sas att han var skulle klara att genomföra en turné som den som planerades nu i sommar. Det undrade han kanske själv också.
Jag önskar honom också att han får vila i frid.
Biggan_
För er som är intresserade så sänder TV4 hela eftermiddagen och kvällen program om Michael Jackson. Mellan 14.10-00.05 med pauser för nyheter o dyl.....och så den förbannade reklamen förstås!
Ingrid Zon3
Det jag tycker är oerhört tragiskt och upprörande är hur hans mor kan få vårdnaden om barnen, ens temporärt. Har inte den kvinnan bevisat en gång för alla att barnavård inte är hennes starkaste kort?

Jag tycker att Michael Jackson gjort en del strålande bra musik, framför allt på 80-talet. Och hans musikvideos då var definitivt stilbildande. Sanningen om hans livsföring kommer vi väl aldrig få veta, men särskilt sunt har det ju aldrig verkat.

Att sen vissa fans (stod det kön på dem?) anser att livet inte är värt att leva längre, ja, kära nån vad säger man? Mer än att det inte heller är något nytt. En del människor anser tydligen att deras "religion" kräver tydlgen martyrskap, vi kan gå betydligt längre tillbaka än 70-talet för att hitta exempel. Inte särskilt sunt det heller, tycker jag.
Bettis
CITAT (Biggan_ @ 07-07-2009, 11:21) *
<<<.....och så den förbannade reklamen förstås!

rotfl.gif rotfl.gif a0a.gif håller helt med tummenupp.gif
Meriona
Nu säljer de så kallade fansen som hade tur att få några av de utlottade 11.000 biljetterna dem på E-bay för hundratusentals kronor. Snacka om att vara ett riktigt fan. Usch så dåligt! nono.gif
Aqvakul
CITAT (Meriona @ 07-07-2009, 13:01) *
Nu säljer de så kallade fansen som hade tur att få några av de utlottade 11.000 biljetterna dem på E-bay för hundratusentals kronor. Snacka om att vara ett riktigt fan. Usch så dåligt! nono.gif

Pinsamt... thumbdown.gif
Betty
CITAT (Biggan_ @ 07-07-2009, 11:21) *
För er som är intresserade så sänder TV4 hela eftermiddagen och kvällen program om Michael Jackson. Mellan 14.10-00.05 med pauser för nyheter o dyl.....och så den förbannade reklamen förstås!

Till min stora förvåning så var det inga reklamavbrott under den flera timmar långa minnesstunden.
Krolliljan
Måste bara dela med mig av en happening i Stockholm igår som jag hittade på You Tube.
Var det ngn som såg detta live?
Beat it Sergels torg och Centralstation
pejori
CITAT (Betty @ 09-07-2009, 20:49) *
Till min stora förvåning så var det inga reklamavbrott under den flera timmar långa minnesstunden.

Blev förvånad jag med, men det hade nog trasat sönder allt med reklam.
Tydligen har dom lite respekt för värdighet på TV4. tummenupp.gif
Motti
Jag bara undrar hur man kan hylla en människa som spårat ur så mycket som han ? confused.gif hans musik är väl inget speciell ?mest dans och ta på sig i skrevet ,skulle det vara någåt det ?Ja ja "var och en får ha sina idoler men Mickel Jackson har aldrig berört mig!men jag respekterar dom som tycker om hans musik ,inte hans liv för det var en stor katastrof.
Gillan
CITAT (Betty @ 09-07-2009, 20:49) *

Lika förvånad som dig och Pejjan var jag! Annars brukar det inte spela nån roll alls vad det handlar om, så är reklamen nåt som alltid förstör en direktsändning. ( men så är jag ju en riktig antireklamperson också ranting.gif )

Jag tittade på det mesta som handlade om Michael Jackson i tisdags, mest på grund av att vädret var uruselt, men också för att jag var nyfiken på vad som skulle visas. Jag kan bara säga att ett mer tragiskt livsöde får man nog leta efter. Kanske inte så konstigt att han utvecklades som han gjorde?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon