Jag har en brant liten slänt precis vid sidan av min altan som jag har en del bekymmer med.

[attachment=37002:sl_nt.JPG]
Buxbom som "häck" högst upp mot altangång.
Peaceros på vänster sida (mot altan) tillsammans med två pioner (som inte har tagit sig så bra hittills - de är nya för i år). Funderar på om jag skulle valt en klätterros där istället som kan klättra upp mot altanräcket...
Gula (okänd art) buskrosor på höger kant. Låga än så länge men vackra blommor.
Fyra vita dvärgrhododendron i mitten (som är jättefina när de blommar men sen bara ser skräpiga ut).
Längst ned brukar jag så lite blandade sommarblommor... de har inte heller kommit upp så väl i år...
Eftersom det är svårt att komma åt och rensa i slänten (brant lutning) tänkte jag plantera buskar och perenner som skulle fylla ut så mycket som möjligt. Men eftersom jag inte är så kunnig inom trädgård vet jag inte om jag tänker rätt. Borde jag tänka om med de växter jag redan planterat där??

Vore JÄTTEtacksam för tips på växter och framförallt marktäckande växter som snabbt kan fylla ut i backen... Jag vill gärna ha blommor där eftersom det är precis bredvid altan där vi sitter mycket.
Zon1
sydvästläge = mycket sol
bra jord tror jag men eftersom det är så brant och ligger på ett berg så rinner vatten undan fort och det blir lätt torrt.
Mvh
Anna (som har fått trädgårdsfnatt i år...)