Full version: hjälp-gurka
texxas
Gurkan växer som ogräs, vilket kanske egentligen betyder att den trivs tummenupp.gif Problemet är att den börjar ta för mycket utrymme i anspråk. Jag odlar den på höjden med vanlig uppbindning. Är det försent att ta bort sidoskott, så att det blir mer likt en kordong, eller går det att toppa den så att den inten växer mer på höjden. Tacksam för alla tips och råd.
uno
CITAT (texxas @ 09-07-2009, 08:26) *
Gurkan växer som ogräs, vilket kanske egentligen betyder att den trivs tummenupp.gif Problemet är att den börjar ta för mycket utrymme i anspråk. Jag odlar den på höjden med vanlig uppbindning. Är det försent att ta bort sidoskott, så att det blir mer likt en kordong, eller går det att toppa den så att den inten växer mer på höjden. Tacksam för alla tips och råd.

Så vitt jag begriper kan Du toppa huvudskottet om Du så vill. Bäst är, om utrymmet så tillåter,
att låta huvudskottet växa och ta bort sidoskotten där Du så finner vara bäst.
Så kommer jag att göra i dag med mina eftersatta gurkplantor.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon