Sidor: 1, 2
Farbror Blå
Tja, govänner, hoppas det fanns alternativ så det räckte för er;)

Går att välja fler än ett=)
Lars-Olof Arvids
Oj så mycket alternativ! Klart att jag kollar Odla före jobbet, innan jag nannar kudden och när ingen ser. biggrin.gif

Olle
Meriona
Ändå finns det säkert än mer möjliga svar...

Att frossa i bilder på andras ljuvliga husdjur tillexempel... wub.gif
MariaS
Fanns inget alternativ "kollar Odla i tid och otid" crazy.gif

Skoja bara, har faktiskt ett liv utanför odla också , men jag måste erkänna att Odla är beroendeframkallande...
Kajsa i Arvika
Har inte skrikit Odla i sömnen men vet att jag drömde att jag skulle åka tåg till Gillan häromnatten med en låda plantor... giggle.gif
Myosotis
HAHA "Vaknar ibland på natten och skriker "ODLA"" rotfl.gif det har inte hänt ÄN
pejori
CITAT (Myosotis @ 23-07-2009, 10:01) *
HAHA "Vaknar ibland på natten och skriker "ODLA"" rotfl.gif det har inte hänt ÄN

Det är väl bara en tidsfråga. rotfl.gif rotfl.gif
Visst har jag odla som startsida. crying.gif dunno.gif
Cathis
Oj här kunde jag fylla i många alternativ whistling.gif . Hihi nä inte skriker jag ODLA heller...än så länge rotfl.gif
Eva-Helene
Många alternativ stämmer in... tongue.gif
Wilmer
När man vaknar och skriker odla på natten, är det dags för avgiftning då? 12 stegs program och total avhållsamhet resten av livet confused.gif

Svar till "orolig"
Meriona
Är det ungefär samma sak som att man associerar (hur stavas DET nu då?) ordet TRÅD tillen räcka inlägg och inte till nåt jäkla snöre? unsure.gif
Motti
Det finns många härliga människor här rolleyes.gif en väldigt stor bred på personligheter och många med ett gott hjärta w00t.gif En och annan Partymänniska också rolleyes.gif Fick en Tomatillo från hjärtat av en Odliat som skickade den med Posten och betalade frakten fast jag erbjöd mig att betala just frakten thanks.gif Sådana människor växer inte på träd !Hur odla påverkat mitt liv ? ja det är väl att det finns goda människor.

Mvh Motti blomma.gif
pejori
CITAT (Wilmer @ 23-07-2009, 17:01) *
När man vaknar och skriker odla på natten, är det dags för avgiftning då? 12 stegs program och total avhållsamhet resten av livet confused.gif

Svar till "orolig"

Tyvärr har det visat sig, att avhållsamhet har en negativ inverkan på personen som utsatts för detsamma. rotfl.gif
Endast ett ökat intag, av daglig dos av odla, kan bota eventuella symtom, på abstinens så tillvida, att ett visst lugn infinner sig vid synen av odlas startsida. rotfl.gif rotfl.gif
Därför rekomenderas odla som startsida vid svår abstinens och vid beroende som visar sig i olika odlaaktiviteter nattetid. rotfl.gif
Det kan vara diffusa skrik eller annat, som kan få anhöriga och grannar att fatta misstankar om ett svårt beroende. rotfl.gif giggle.gif
Wilmer
nono.gif Tror du är langare, eller i allafall medberoende.
Red Top
Kära "Orolig"!

Du behöver inte vara orolig längre. Att odla ett så givande intresse är bara av godo.

Så länge du inte ropar ogräs eller ohyra i sömnen är det ingen fara. Så länge du drömmer om vackra blommor och söta husdjur kan du leva trygg med ditt beroende.

Skulle du däremot börja drömma om ohyra, ogräs eller bladmögel föreslår jag att du alltid sover med datorn i viloläge under huvudkudden. När du vaknar kallsvettig går du bara in på odla.nu, som du givetvis har som startsida, och frossar i vackra bilder på blommor och husdjur.

För att riktigt komma ur mardrömmen räcker det med att läsa några sidor i meningslösa tråden. Jag lovar, det hjälper.

Skulle du inte känna dig lugnare av mitt svar kan du PM:a mig. Vi har ngr platser kvar i den Hemliga trädgården, (den slutna avdelningen) naughty.gif .

Vänliga hälsningar
Doktor Charlatan
Wilmer
rotfl.gif Men, jag har en fråga, något du inte tog upp. Jag drömmer om MÖRDARSNIGLAR emellanåt, är det skadligt?
Cathis
CITAT (Wilmer @ 23-07-2009, 23:13) *
rotfl.gif Men, jag har en fråga, något du inte tog upp. Jag drömmer om MÖRDARSNIGLAR emellanåt, är det skadligt?

fear.gif Det där låter inte bra Wilmer. Säkert att du inte behöver hjälp????
Wilmer
crying.gif Vad tror du jag frågar för... Kan det ha att göra med att det sista jag gör på kvällen är att gå min dräparrunda, så jag sedan blir hemsökt när jag sover? Är botemedlet att logga in på Odla.nu och surfa där en stund innan jag ska sova?
Red Top
CITAT (Wilmer @ 23-07-2009, 23:13) *

Kära Orolig!

Försök med att hänga en snigelfälla i taket, ungefär som man gör med indianska drömfångare.

Vänliga hälsningar

Doktor Charlatan

Wilmer
Kära doktorn, jag ska genast införskaffa en snigelfångare. Men jag känner en viss oro. Hur många sniglar fångar fällan innan den ramlar ner och kväver mig med allt snigelslem. Nej, nu kan jag då rakt inte sova -fear-.gif .
Red Top
rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

Glöm det där med drömfångaren!
Hissa upp sängen i taket i stället! rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Wilmer
-cry-.gif -cry-.gif Jag tror inte doktorn tar mina problem riktigt på allvar -cry-.gif
Red Top
Jooodå!

Sov gott nu och dröm om den lille lurvige! (har svårt att komma ihåg namn)
Cathis
CITAT (Red Top @ 24-07-2009, 00:07) *
Jooodå!

Sov gott nu och dröm om den lille lurvige! (har svårt att komma ihåg namn)

Lurvig snigel? crazy.gif eller????????? finns det sådana g.gif
pejori
CITAT (Wilmer @ 23-07-2009, 22:43) *
nono.gif Tror du är langare, eller i allafall medberoende.

Vem??? confused.gif Jag??? crying.gif Tror jag inte... crazy.gif
Missbrukare???Inte då. fear.gif slap.gif
Red Top
CITAT (Cathis @ 24-07-2009, 00:10) *
Lurvig snigel? crazy.gif eller????????? finns det sådana g.gif

rotfl.gif

Nix! Men den här:

pejori
CITAT (Red Top @ 23-07-2009, 23:35) *

Kära Orolig!

Försök med att hänga en snigelfälla i taket, ungefär som man gör med indianska drömfångare.

Vänliga hälsningar

Doktor Charlatan

Jag vill utfärda en varning för den fällan...
Den ena saken hade antenner på huvudet och den andra saken jag fångade, ligger kvar i min säng. -fear-.gif
Långt hår hade den, men fan vet vem det är.... dunno.gif

CITAT (Red Top @ 24-07-2009, 00:19) *
rotfl.gif

Nix! Men den här:

AAAA!!!! Nästan som min, men den jag har är gul...
Och mycket större.... crying.gif
I kroppen alltså...tar upp hela sängen ju. unsure.gif
Cathis
CITAT (pejori @ 24-07-2009, 00:23) *
Jag vill utfärda en varning för den fällan...
Den ena saken hade antenner på huvudet och den andra saken jag fångade, ligger kvar i min säng. -fear-.gif
Långt hår hade den, men fan vet vem det är.... dunno.gif
AAAA!!!! Nästan som min, men den jag har är gul...
Och mycket större.... crying.gif
I kroppen alltså...tar upp hela sängen ju. unsure.gif

Å jag har en vit....fast den tar inte upp hela sängen, bara en del... -fear-.gif
Wilmer
ANTON är det jag ska drömma om, alias LillNöffe. Jag ska köra ett Anton mantra, tack DR.charlatan (förtroendeingivande namn frun har).

Men Pejori, stor gul med päls, antenner?? Nu har du överdoserat Odla.nu nono.gif
pejori
CITAT (Cathis @ 24-07-2009, 00:32) *
Å jag har en vit....fast den tar inte upp hela sängen, bara en del... -fear-.gif

F*n!!! nu förstår jag varför jag har så trångt...Dom öppnar dörren!!!ODLA!!!!! UT UR MIN SÄNG!!!! rtfm.gif
(ops var ju hunden jag sparka ut duh.gif )

CITAT (Wilmer @ 24-07-2009, 00:33) *
ANTON är det jag ska drömma om, alias LillNöffe. Jag ska köra ett Anton mantra, tack DR.charlatan (förtroendeingivande namn frun har).

Men Pejori, stor gul med päls, antenner?? Nu har du överdoserat Odla.nu nono.gif

Hundskrället fick ståpäls av allt regn ju. -cry-.gif
Wilmer
-fear-.gif Har du döpt HUNDEN till ODLA.NU.

Doktorn!! Vi har ett seriöst fall här!!!
pejori
Jag som var på väg att fixa lite candels och lite cosey utifall att. rotfl.gif

CITAT (Wilmer @ 24-07-2009, 00:38) *
-fear-.gif Har du döpt HUNDEN till ODLA.NU.

Doktorn!! Vi har ett seriöst fall här!!!

bravo.gif a0a.gif a0a.gif Jag vet!!! Jag är rökt!!!! rotfl.gif
Kom nu odla, så går vi hem....Komsi komsi komsi. dunno.gif
MariaS
Ursäkta rotfl.gif men är det möjligen så rotfl.gif att någon eller några rotfl.gif har fått totalt hjärnsläpp ikväll a0a.gif eller är det bara a0a.gif normal Odlaöverdos a0a.gif ?

Gode gud vad jag skrattar
Wilmer
Sorry men det har regnat hela dagen, hjärnan är understimulerad.
pejori
CITAT (MariaS @ 24-07-2009, 00:41) *
Ursäkta rotfl.gif men är det möjligen så rotfl.gif att någon eller några rotfl.gif har fått totalt hjärnsläpp ikväll a0a.gif eller är det bara a0a.gif normal Odlaöverdos a0a.gif ?

Gode gud vad jag skrattar

En helt normal odlakväll ju... rotfl.gif rotfl.gif
Med ett stänk av virus, troligen spinn slap.gif
Cathis
CITAT (pejori @ 24-07-2009, 00:41) *
Jag som var på väg att fixa lite candels och lite cosey utifall att. rotfl.gif
bravo.gif a0a.gif a0a.gif Jag vet!!! Jag är rökt!!!! rotfl.gif
Kom nu odla, så går vi hem....Komsi komsi komsi. dunno.gif

Totalrökt rotfl.gif

Doktorn här är ett akutfall

Komsi komsi Pejori så ska jag hjälpa dig... a0a.gif
Wilmer
Vi drömmer om den, vad var det heliga trädgården? Eller så hon hemliga? Eller var det låsta confused.gif

Ooops, Freudian slip, SA hon hemlia menar jag, inte Så duh.gif
pejori
Harry skriker, starta odla starta odla... dunno.gif dunno.gif
Fast på kanariespråk då alltså... Men jaf förstår vad han säger ju. laugh.gif yes.gif yes.gif
MariaS
CITAT (pejori @ 24-07-2009, 00:44) *
En helt normal odlakväll ju... rotfl.gif rotfl.gif
Med ett stänk av virus, troligen spinn slap.gif

slap.gif Ja det är ju klart , fast det brukar väl vara i en annan tråd whistling.gif men det är ju klart... rubriken.... HUR crazy.gif Nu är det officiellt bevisat a0a.gif
pejori
CITAT (Cathis @ 24-07-2009, 00:45) *
Totalrökt rotfl.gif

Doktorn här är ett akutfall

Komsi komsi Pejori så ska jag hjälpa dig... a0a.gif

Har du en odla till mej!!! ÅÅÅÅ Vad jag blir glad...Är det en stor en????? yahoo.gif

CITAT (MariaS @ 24-07-2009, 00:47) *
slap.gif Ja det är ju klart , fast det brukar väl vara i en annan tråd whistling.gif men det är ju klart... rubriken.... HUR crazy.gif Nu är det officiellt bevisat a0a.gif

rotfl.gif rotfl.gif Sedan sägs det att odla inte berör...Tror det är dags att ta odlaföna i säng, innan tråden är helt körd... rotfl.gif
Sorry Farbror Blå, men odla är en drog och jag blidde drogad... laugh.gif
MariaS
CITAT (pejori @ 24-07-2009, 00:51) *
Har du en odla till mej!!! ÅÅÅÅ Vad jag blir glad...Är det en stor en????? yahoo.gif
rotfl.gif rotfl.gif Sedan sägs det att odla inte berör...Tror det är dags att ta odlaföna i säng, innan tråden är helt körd... rotfl.gif

tummenupp.gif SKÅL!
pejori
Kom nu mina små. Odla och Odlinda, nu ska vi nanna kudde... a0a.gif

CITAT (MariaS @ 24-07-2009, 00:53) *
tummenupp.gif SKÅL!

rotfl.gif rotfl.gif d010.gif
Cathis
CITAT (pejori @ 24-07-2009, 00:51) *

En jättestor odla, bara du kommer med här...

rotfl.gif tror tråden redan är på ganska god väg att bli helt körd...

CITAT (pejori @ 24-07-2009, 00:54) *
Kom nu mina små. Odla och Odlinda, nu ska vi nanna kudde... a0a.gif
rotfl.gif rotfl.gif d010.gif

Odla och Odlinda rotfl.gif
Wilmer
Vad ska man säga... Ett par av Odlaiterna kanske har överdoserat rotfl.gif
Cathis
CITAT (Wilmer @ 24-07-2009, 01:01) *

crazy.gif överdoserat? näääää det kan jag inte tänka mig, tror mer på för lite whistling.gif
MariaS
CITAT (Wilmer @ 24-07-2009, 01:01) *

ETT PAR w00t.gif -fear-.gif
pejori
För att bli lite seriös... jag är inte alls beroende eller påverkad av odla, men det kryper en massa saker i min säng. ranting.gif
Tvestjärtar och diverse yngel...(tyst ni som vet att det inte finns tvestjärtyngel) jag får in mängder av nattfjärilar och mott, dom kitltlar dödskönt... giggle.gif
En och annan slad klipps av och kastas ut med ett vrål...OGRÄS!!! buss på odla och odlina...hugg kobran!!! -fear-.gif ....Nu rök sladden till decorden också dunno.gif
MariaS
CITAT (pejori @ 24-07-2009, 01:07) *
För att bli lite seriös... jag är inte alls beroende eller påverkad av odla, men det kryper en massa saker i min säng. ranting.gif
Tvestjärtar och diverse yngel...(tyst ni som vet att det inte finns tvestjärtyngel) jag får in mängder av nattfjärilar och mott, dom kitltlar dödskönt... giggle.gif
En och annan slad klipps av och kastas ut med ett vrål...OGRÄS!!! buss på odla och odlina...hugg kobran!!! -fear-.gif ....Nu rök sladden till decorden också dunno.gif

a0a.gif a0a.gif a0a.gif a0a.gif
pejori
Nu är TV-n rökt, så det är ju bara här kvar ju... giggle.gif
Här..Vad är jag??? Inte hemma help.gif
Nähä...HM. g.gif
Var är jag???Bara massa ogräs överallt...Fan Somnade visst hos hoyorna i v-rummet ju... duh.gif
Sängen har ogräset okuperat ju...Måste vara kvickrot yes.gif a0a.gif
Går och sover hos sniglarna, dom vill nog suga ut lite fett... Prima och gratis fettsugning. crazy.gif
Cathis
CITAT (pejori @ 24-07-2009, 01:07) *

Nääää inte att påverkad whistling.gif crazy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon