Micke_B
Hej

Jag gjorde ordning mitt växthus i våras och nu är det proppfullt med gurka, tomatet, paprika, physalis och chili! Nu börjar jag ju undra lite om hur länge jag kan räkna med att skörda under hösten?

Det alltså ett kallväxthus som står i Åkersberga (stockholm), jag har inte tänkt mig att värma växthuet däremot sätter jag väl in frostvakten i spetember eller så...

/Micke B
Åsa, mälardalen zon 2
Kallväxthus utan frostvakt och jag brukar kunna skörda till en bit in i oktober åtminstone.
blomkronan
Å vad glad jag blir smile.gif att höra att man kan skörda ända fram i oktober. tummenupp.gif
Har aldrig ätit så goda gurkor som jag har i växthuset...
Och tomaterna är sena, några har små gröna frukter men det är många som blommar fortfarande...
skogstroll
ja det är gott smile.gif och egna tomater det är ju nästan som nån helt annan grönsak än de där hårda man köper i affären. Även kvisttomaterna kan ju slänga sig i väggen mot de solvarma söta godisar man odlar själv mmm
katah
Om du kan hålla värmen på + sidan kan man skörda länge.

Min trix har varit att ha först väldigt tidiga tomater ( sådda i februari) och första skörden redan före midsommar.
Dessa plantor slutar att producera någon gång i början av september, DÅ tar jag in några senare plantor
från trädgården och planterar dom inne, de ser väldigt frächa ut då !
Så har vi kunna skörda dom allra allra sista så sent som i december, men då är det inga mängder utan bara några enstaga godingar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon