AK i Sura
Hej! Hade ju förmånen att få komma hem till Kajsa idag för att få kika närmare på hennes trädgård och rosor.
Ett härligt besök med massor av trädgårdsprat och rundvandring bland alla rosor och andra fina växter. Dessutom bjöds det på god hembakad kaka och ett gäng trevliga pelargonsticklingar åkte med i väskan hem! Ja tack jag kommer gärna på besök igen! Det är alltid lika trevligt att få träffa likasinnade och få frossa i trädgårdsprat, man får inspiration, idéer, tips och goda råd. Hoppas det ges tillfälle att besöka fler här på forumet och jag tar också gärna emot besökare även om min trädgård inte är av det största till ytan.

I morse innan jobbet hann jag ut med kameran för att ta några foton på min nyinköpta klätterros Rythm´n Blues som slog ut igår kväll. Känner mig väldigt nöjd med den och det ska bli spännande att se hur den utvecklas, supersöt är den i alla fall. Tog också några bilder på min White New Dawn som blommat som en tok hela sommaren utan uppehåll och ännu verkar inte föreställningen vara slut. Jag är verkligen förtjust i den rosen.
Bifogar några bilder på ovanstående två rosor och sedan väntar sängen med söta rosendrömmar.

[attachment=40119:090810ry...andblues.jpg]
[attachment=40120:090810ry...bluesduo.jpg]
Rythm´n Blues

[attachment=40121:090810whitenewdawn.jpg]
[attachment=40122:090810wh...wdawnrad.jpg]
White new Dawn

Christina i Taxinge~
Ja, visst är det trevligt med forumistmöten och trädgårdsprat!
Och hos Kajsa får man sitt lystmäte tillgodosett rejält!
Thé
Åh, jag vill också åka till Kajsa!! Kanske ett annat år...
Kajsa
Tack själv Anna- Karin rose.gif
Det är så kul träffa er vänner med samma trädgårds intressen.

White New Dawn bilden du la in liknar min " fel ros " måste få en bild på den och jämnföra
AK i Sura
CITAT (Kajsa @ 11-08-2009, 10:15) *
Tack själv Anna- Karin rose.gif
Det är så kul träffa er vänner med samma trädgårds intressen.

White New Dawn bilden du la in liknar min " fel ros " måste få en bild på den och jämnföra

Ja det är härligt att få frossa i trädgårdsprat och tiden bara flyger i väg. Hoppas få besöka dig igen nästa sommar. Nästa gång det blir en tur till löta får vi se till att du också kan följa med och jag svänger gärna förbi och hämtar upp dig. Ja se till att fota din vita ros så ska vi nog kunna se om det är samma White New Dawn. Trodde att min skulle ge sig med blomningen ett tag men det kommer nya knoppar igen!
Nu belv det en för sen kväll igen, måste ha några timmars sömn också.
esters-tradgard
Åh :-) Kajsas trädgård vill jag också se. Förra vintern satt jag och kikade igenom hennes bilder flera gånger. Fantastisk ser det ut att vara.
Kajsa
Alla ni som gillar rosor är välkomna, men vi tar det nästa sommar, trädgården har varit finare än vad den är nu med all svartfläck på alla rosor.
Ezereht
Awww låter deppigt Kajsa. Du skriver att Gallicorna är hemska, hur har det varit med de andra gammeldags rosorna? Bourbon, portland etc?
Kajsa
En extrem sommar blommar väl alla svagheter ut, Bourbonrosorna får allt möjligt av svampsjukdomar och Portlandsrosorna likaså. Som jag skrev i en annan tråd, Rugosa rosorna är friskast av alla grupper vad jag sett i min trädgård. Gallica och Alba rosorna blir jag ofta sur på alla år så fort dom blommat över är dom inte så vackra längre.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon