Full version: Trädgårdsnaglar...
Sidor: 1, 2
tepa
Hej

I julas visade jag upp mina knallröda julnaglar. Efter denna sommars trädgårdspåtande, vågar någon visa upp sina händer ? Jag har gjort om en sandlåda till skuggrabatt idag, det tog nästan hela dan. Med handskar på och efter handtvätt och nytt lack, såg mina naglar ut såhär:

Mvh Tepa
Gillan
Hrmm, om mina naglar såg ut så efter en hel säsong ute skulle jag vara överlycklig, men så ser de inte riktigt ut nej naughty.gif , men så är jag inte speciellt duktig på det här med handskar heller angel_not.gif . Mina naglar brukar ha återhämtat sig lagom till advent och en månad senare går det utför igen rolleyes.gif whistling.gif
takstigen
Vilka bekymmer
Är det inte bättre att använda spade confused.gif
Gillan
CITAT (takstigen @ 16-08-2009, 08:05) *
Vilka bekymmer
Är det inte bättre att använda spade confused.gif

Har du bekymmer trostar.gif ......................det har som tur är inte jag yahoo.gif
andersen
Nagelbekymmer har inte jag, jag använder mej av metoden korta naglar+tvål och vatten och ingen lack. biggrin.gif
skogstroll
samma här hihi
Kajsa i Arvika
Mina naglar har fått sommarlov.. På jobbet är det kort som gäller så när jag har semester får de växa som de vill.. Handskar existerar inte såvida man inte ska dra ved eller liknande..

Kan ju inte gå förbi en kruka utan att stoppa ner fingrarna så jord under naglarna har man ständigt.. yes.gif men vad gör det.. det försvinner när man diskar om inte annat..
*Stintan*
CITAT (andersen @ 16-08-2009, 08:22) *
Nagelbekymmer har inte jag, jag använder mej av metoden korta naglar+tvål och vatten och ingen lack. biggrin.gif

tummenupp.gif samma här.
ninnisky
Mina naglar växer så sakta så här gäller samma : korta naglar+tvål och vatten.
Om jag letar ordentligt kanske jag kan hitta några handskar i förrådet....

(om jag någon gång skulle lacka då blir det helst i klarrött som är min favvisfärg)
ylvahi
CITAT (Kajsa i Arvika @ 16-08-2009, 09:24) *
Mina naglar har fått sommarlov.. På jobbet är det kort som gäller så när jag har semester får de växa som de vill.. Handskar existerar inte såvida man inte ska dra ved eller liknande..

CITAT (Gillan @ 16-08-2009, 06:53) *
Mina naglar brukar ha återhämtat sig lagom till advent och en månad senare går det utför igen rolleyes.gif whistling.gif

Samma här
Biggan_

Samma här! yes.gif
Men visst är det snyggt med välvårdade, snyggt lackerade och lagom långa naglar! Men det fungerar tyvärr inte för mej eftersom jag rotar med än det ena och än det andra och nästan aldrig använder handskar.
Grå
... naglar..?! Vad är det?

wink.gif
Huggorm
Jag har precis blivit av med ett hål som jag hade i tumnageln. Efter att jag hade bankat den blå med hammaren blev jag tvungen att borra hål för att släppa ut övertrycket av blod

För övrigt använder jag Andersens metod - korta naglar som hålls rena med tvål och vatten. Dom skall hållas så korta att dom är omöjliga att vika, för det gör ruskigt ont fear.gif
skogstroll
o sen är mina så korta, fula & jordiga med eller utan tvål så jag skulle aldrig våga visa upp dem giggle.gif
Anki V
Så här ser mina ut efter 5 veckors semester och en massa ”handarbete” blush.gif

I morgon är det arbetsdax igen så jag ska försöka att åtminstone få ner nagelbanden en bit biggrin.gif .
[attachment=40597:050__Large_.JPG]

/Anki
Maggan H
Jag lackar mina när jag får sommarlov wink.gif och sen sköter jag dem någorlunda några veckor, då jag tröttnar. Jobbar i storkök= lacklöst och kortklippt enl lag, så det är roligt en stund när man får lov. Skit under naglarna hör till trädgårdslivet yes.gif och sen skrapar man av lacket här o där så snyggast blir det till sist utan. tongue.gif
Farbror Blå
Har helt slutat med nagellack, det anstår ej män av börd rolleyes.gif
DragonLady
Ja mina ser ut som tidigare foto... långa drakklor giggle.gif fast nu har jag mörklila nagelack yes.gif
tepa
Äntligen, Dragonlady. Har väntat på ett inlägg från dig. Och framför allt EN BILD! Minns dina naglar från "Julnaglartråden"....Har du haft dem lika långa hela tiden ???

Hälsn Tepa
Aqvakul
Mina händer far ganska illa av trädgårdsarbete, då jag helst inte använder handskar. Men det är kanske inte lika noga med karlfolk...
DragonLady
Nja.. i våras var de ju inte så långa efter operation o omplanteringar men.. nu med denna trista regnsommar där man inte kunnat göra så många projekt ute så har man inte decimerat dem så mycket precis giggle.gif

En bild på drakklorna coolgleam.gif

Edit "Ett tips är att använda gel för att göra dem hårdare/starkare" flirting.gif
*Stintan*
Hehe, jag tycker att det är rätt läskigt med långa naglar. Dessutom verkar det väldigt opraktiskt.
Aqvakul
Långa naglar är vare sig praktiskt eller snyggt, tycker jag.
Pia L
Jättesnygga DragonLady, men vilken gel menar du?? Knappast svartvinbärsgel(é)
Grå
CITAT (Aqvakul @ 18-08-2009, 18:28) *

Långa naglar med häftigt lack skulle nog vara exceptionellt snyggt på dig, tror jag.
Chamomille
Jag vissar varken upp händer eller fötter eller naglar förrän nån gång i oktober typ biggrin.gif
DragonLady
CITAT (Pia L @ 18-08-2009, 20:30) *
Jättesnygga DragonLady, men vilken gel menar du?? Knappast svartvinbärsgel(é)

Det kanske skulle vara gott o ha på rotfl.gif

Det finns en gel o köpa som man pelslar på som nagellack, som man härdar antingen med uv.lampa eller en speciell spray, finns i olika färger tillomed giggle.gif
DragonLady
CITAT (*Stintan* @ 18-08-2009, 17:57) *
Hehe, jag tycker att det är rätt läskigt med långa naglar. Dessutom verkar det väldigt opraktiskt.

Ja det e väl som med allt annat.. ibland e det bra o ibland mindre bra giggle.gif men för det mesta är det mycket praktiskt, det e som ett verktyg man lär sig använda, du har ju sett mina pärlalster.. inga problem o ha långa naglar, en vanesak helt enkelt.
Sedan kan man ju alltid diskutera huruvida det e snyggt med korta vs långa naglar, och om man kan ha detta i sitt yrke är ju en annan fråga yes.gif flirting.gif
tepa
Hej

Du har jättehäftiga naglar, Dragonlady. Och var finns denna gel att köpa ? Kosmetikavdelningen på Åhléns ?

hälsn Tepa
DragonLady
CITAT (tepa @ 19-08-2009, 12:44) *
Hej

Du har jättehäftiga naglar, Dragonlady. Och var finns denna gel att köpa ? Kosmetikavdelningen på Åhléns ?

hälsn Tepa

thanks.gif
Ja de har säkert sådant.
Jag har beställt på nätet.. nails4you tror jag det hette men det finns ju fler ställen yes.gif
tepa
Hej

En bild på mina nylackade...

Hälsn Tepa
DragonLady
Snyggt tepa tummenupp.gif
tepa
Hej

Kolla här, Dragonlady !

Mvh Tepa
Wilmer
Arbetshandskar.. De sitter på ibland när jag ansträngt mig ordentligt för att komma ihåg att dylika ting finns. Men så går det en stund och vipps ligger jag på knä och gräver någonstans utan dem. Spaden är dessutom för långt borta jämt, och potatis går ju inte alls att gräva med verktyg, då skadar jag hälften minst!! Otänkbart. Min kamera har tyvärr lagt av igen och för gott så bildbevis finns inte. Jag rider också, där bryter jag effektivt av de naglar som ev. börjar bli lite längre. Har kass kvalité på dem. Kratsar bort skiten så gott det går och skrubbar, men nagellack - nej, det finns bara på tånaglarna (för att dölja skiten).

Gel hade varit en ide för mina små klena saker.. OM jag hade haft den läggningen tongue.gif
Gita
CITAT (Aqvakul @ 18-08-2009, 18:28) *

Jo, lagom långa naglar med fransk manikyr är vansinnigt snyggt, men tyvärr omöjligt att kombinera med något som helst trädgårdarbete.
Gita
DragonLady
CITAT (tepa @ 29-08-2009, 08:12) *
Hej

Kolla här, Dragonlady !

Mvh Tepa

Snyggt som attan tepa tummenupp.gif
.......har just nu svarta igen giggle.gif
tepa
Men visa då, Dragonlady !

Svart lack, det har jag inte, men jag är ju "tant"...hihihi

Mvh Tepa
pejori
CITAT (Aqvakul @ 18-08-2009, 13:29) *
Mina händer far ganska illa av trädgårdsarbete, då jag helst inte använder handskar. Men det är kanske inte lika noga med karlfolk...

Nu är jag ju inte karlfolk, men kan hålla med dig.
Kan bara inte arbeta med handskar och mina händer borde vara dolda för omvärlden just nu.
Torra, spruckna, reviga, nariga, med flisiga naglar som dessutom är missfärgade efter hårfärg som biter sig fast.
tepa
...och här då, Dragonlady...? Vad tycks...?

Mvh Tepa
Biggan_
tepa, hur kan du ha så tjusiga händer när du har en så stor, vacker och välskött trädgård? g.gif
Jag får gömma mina i byxfickorna! ....och dom är inte lackade kan jag lova! giggle.gif
Wilmer
CITAT (Biggan_ @ 29-08-2009, 21:45) *
tepa, hur kan du ha så tjusiga händer när du har en så stor, vacker och välskött trädgård? g.gif
Jag får gömma mina i byxfickorna! ....och dom är inte lackade kan jag lova! giggle.gif

Japp, det kan man undra. Tror att hon betalar någon för att gräva, så sitter hon där med en kopp kaffe och pekar. Alternativt så ljuger bilder rolleyes.gif på trädgården alltså.
pejori
CITAT (Wilmer @ 29-08-2009, 22:37) *
Japp, det kan man undra. Tror att hon betalar någon för att gräva, så sitter hon där med en kopp kaffe och pekar. Alternativt så ljuger bilder rolleyes.gif på trädgården alltså.

Har hon snott en trädgård?? confused.gif crying.gif giggle.gif
Det kanske är grannens hon fotat, eller så använder hon handskar... blink.gif
Wilmer
blink.gif Glömde att man kan använda handskar duh.gif
DragonLady
CITAT (tepa @ 29-08-2009, 21:40) *
...och här då, Dragonlady...? Vad tycks...?

Mvh Tepa

Now we talking giggle.gif tummenupp.gif
........... ja mina ser ju ut som första bilden med svart nagellack, därav la jag inte in någon bild sist flirting.gif men så här ser det ut nu ikväll.. i pärlröran rolleyes.gif
tepa
Jätte jättesnygga !

Mvh Tepa
Magdis
Det här är det längsta mina naglar får bli
[attachment=41299:IMG_0593.JPG]
Farbror Blå
inget längre än mina ju !
Magdis
CITAT (Farbror Blå @ 30-08-2009, 13:21) *
inget längre än mina ju !

Näpp. Långa naglar är inte min stil, det går inte heller när man har det jobb jag har. smile.gif
tepa
Hej

Biggan, Wilmer, Pejori...skrattade gott åt era undringar...

Saken är den att jag ju använder handskar. Och kanske tids nog träffar ni en livslevande Tepa från Åland med en kilometer, nej skojar bara, långa naglar ...

Trädgården är min och inte grannens. Såhär ser mina naglar ut idag.

Mvh Tepa
DragonLady
Snyggt igen tepa tummenupp.gif

... 2 gånger har jag ångrat att jag haft långa naglar, en gång drog jag lillfingret rakt i en cementvägg o vrängde av nageln så blodvite uppstod help.gif
Den andra gången varade ångrandet lite längre, närmare bestämt 2 månader.. innan jag kunde klippa av nageln som satt på pekfingret jag klämt av på två ställen.... ranting.gif aj aj aj -cry-.gif
Har en bild om någon vill ha ett avskräckande exempel på att man skall vara noga med var man har sina fingrar någonstans devil.gif fast en varning utfärdas isf.. den är grotesk sick.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon