|
Lars-Olof Arvids
24-08-2009, 10:20
Jag undrar om det går att byta användarnamn här i forumet? Om man t ex inte vill skylta med sitt riktiga, fullständiga namn längre.
Olle
Aqvakul
24-08-2009, 10:24
Ja, fast du kan inte göra det själv. PM:a Göran, så hjälper han dig.
Meriona
24-08-2009, 19:53
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 24-08-2009, 11:20)  Jag undrar om det går att byta användarnamn här i forumet? Om man t ex inte vill skylta med sitt riktiga, fullständiga namn längre.
Olle Ja men du får vara så vänlig att tala om för oss vänner vem du "blir" istället...
Lars-Olof Arvids
24-08-2009, 21:12
Det ger sig nog. Om inte "Olle" är upptaget vill jag gärna ha det.
Olle
Sussie F-Flower
24-08-2009, 21:24
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 24-08-2009, 22:12)  Det ger sig nog. Om inte "Olle" är upptaget vill jag gärna ha det.
Olle Ja, det skulle väl passa som "handen i handsken" det!!! Det är ju precis vad du brukar kalla dig för, dessutom...
Myosotis
24-08-2009, 21:32
Bara du inte försvinner helt så. CITAT (Lars-Olof Arvids @ 24-08-2009, 22:12)  Om inte "Olle" är upptaget vill jag gärna ha det. Finns redan en Olle.
Sussie F-Flower
24-08-2009, 21:44
Kanske du kan kalla dig för Olle-Olle?
Myosotis
24-08-2009, 22:06
Sussie F-Flower
24-08-2009, 22:10
CITAT (Myosotis @ 24-08-2009, 23:06)  Jo, men visst vore väl det bra...???  Olle!!!! Var är du??? Du måste kommentera...!
Piccante
24-08-2009, 22:11
Det går att lägga till ett tecken med som tex *Olle* Olle! (Olle) eller varför inte _Olle_ de strecken syns inte för alla namn är understrykta i listan med inlägg.
Lady Hamilton
24-08-2009, 22:17
Varför inte kalla dig Olle A eller något annat enkelt .Om du går in på medlemmar uppe här till höger klickar där och skriv in namnet ex.vis Olle och sedan sök, då ser du där exakt vad det är för namn/namnkobinationer som är upptagna redan. Kontakta sedan Ingemar och berätta vilket "nick" du vill ha så fixar han resten. Men låt gärna ditt gamla nick stå med från början så vi vet att du är du
Ollé! är ledigt.
Lars-Olof Arvids
25-08-2009, 05:49
Det var värst vad detta har kommenterats! På zoopet (akvarieforum) blev det Olle A, så det blir nog bra här också.
Olle
Meriona
25-08-2009, 14:53
Annars får du starta en frågetråd, vad ska jag heta?  Killi-Olle kanske?
Chamomille
25-08-2009, 14:54
CITAT (Meriona @ 25-08-2009, 15:53)  Annars får du starta en frågetråd, vad ska jag heta?  Killi-Olle kanske? 
Meriona
27-08-2009, 20:35
Inte bytt än tydligen....
Lars-Olof Arvids
27-08-2009, 20:51
Jag fick faktiskt svar från Göran idag, där han skrev att Olle var upptaget (som jag redan visste). Jag PM:ade tillbaka att jag ville heta Olle A, så vi får se hur länge det dröjer. De flesta andra forum jag är med på har det gått mycket fortare att byta på.
Olle
Är det inte Ingemar som har hand om det tekniska här?  Utan att förringa Görans kunskaper...
Lars-Olof Arvids
28-08-2009, 05:31
Jag har PM:at dem båda, och igår var det Göran som svarade.
Olle
Nu var det fixat! Tack så mycket!  Olle
Hej Olle!
Kul att det funkade med ditt nya nick!
När jag bytte från Monica i Kungälv till Monaxe, hade jag en liten rad om mitt namnbyte längst ner i mina inlägg, ungefär i ett år.
På så vis fattar alla vem du är och tror inte att det är en ny medlem!
Okej, det får stå med ett tag!  Olle
Lady Hamilton
28-08-2009, 10:55
Grattis Olle A !
Tack Lady Hamilton!  Olle
Meriona
28-08-2009, 15:22
Nämen så snyggt det blev Olle! Grattis!
Grattis säger jag med, fast jag har ff efter några år kvar mitt "gamla" i signaturen  .................det kanske jag inte behöver
Tack ska ni ha! Jag tror att alla som har varit med ett tag vet vem Gillan är numera.  Jag tänker inte ha kvar mitt i signaturen så länge, för avsikten med bytet var ju att inte behöva skylta med hela namnet. Olle
Lady Hamilton
28-08-2009, 17:43
Du kanske kan göra en smygare? och ändra först till f.d. L O A  så blir "övergången" mjukare även för de som kanske inte riktigt hänger med i namnbytet. Sedan kan du ta bort det helt Men som sagt var detta var bara en idé du gör som du vill.
CITAT (Lady Hamilton @ 28-08-2009, 18:43)  Du kanske kan göra en smygare? och ändra först till f.d. L O A  så blir "övergången" mjukare även för de som kanske inte riktigt hänger med i namnbytet. Sedan kan du ta bort det helt Men som sagt var detta var bara en idé du gör som du vill. Men då kan han ju tas för någon heeeelt annan. Förlåt olle, men jag har svårt att tro, att du kan ta några såna toner
Jag tror faktiskt att det räcker med några månader för att regelbundna användare ska hinna vänja sig. Dessutom kommer jag att fortsätta underteckna inläggen på samma sätt som förut. När jag "håller stilen" tror jag inte att det behöver bli alltför mycket tveksamheter.
Olle
Meriona
28-08-2009, 18:59
Nej du är ju redan "Olle" med alla, så det är nog inte någon som funderar så mycket över det. Jag tycker det är mycket värre när folk byter sin signaturbild/användarbild/avatar eller var heter det? då blir jag allvarligt förrvirrad, för ofta är det bilden jag ser före texten. Om tex Ladyn bytte sin bild till en katt eller en kanin eller vad som, så skulle jag få fundera jättelänge vad som egetligen hände...
Lady Hamilton
28-08-2009, 19:16
CITAT (Meriona @ 28-08-2009, 19:59)  Nej du är ju redan "Olle" med alla, så det är nog inte någon som funderar så mycket över det. Jag tycker det är mycket värre när folk byter sin signaturbild/användarbild/avatar eller var heter det? då blir jag allvarligt förrvirrad, för ofta är det bilden jag ser före texten. Om tex Ladyn bytte sin bild till en katt eller en kanin eller vad som, så skulle jag få fundera jättelänge vad som egetligen hände...   Jag bytte ett tag vid Jul men jag fick så mycket PM av olika Odlaiter som inte gillade mitt tilltag så jag bytte tillbaka till Ior igen. För det är som du säger att många identifierar användare med avatar (bild)
Meriona
28-08-2009, 19:33
Det var omtänksamt av dig Ladyn att byta tillbaka, jag älskar åsnor...  Tänk om jag bytte ut min Remy, dessutom tagit bort signaturtexten, då hade ni inte ens vetat vem jag var!  Det kommer inte att hända dock......
CITAT (Olle A @ 28-08-2009, 18:33)  Tack ska ni ha! Jag tror att alla som har varit med ett tag vet vem Gillan är numera.  Jag tänker inte ha kvar mitt i signaturen så länge, för avsikten med bytet var ju att inte behöva skylta med hela namnet. Olle Äsch..Ta du bort den. Vi vet vem du är ändå... Grattis till bytet
Chamomille
29-08-2009, 15:56
CITAT (Meriona @ 28-08-2009, 19:59)  Nej du är ju redan "Olle" med alla, så det är nog inte någon som funderar så mycket över det. Jag tycker det är mycket värre när folk byter sin signaturbild/användarbild/avatar eller var heter det? då blir jag allvarligt förrvirrad, för ofta är det bilden jag ser före texten. Om tex Ladyn bytte sin bild till en katt eller en kanin eller vad som, så skulle jag få fundera jättelänge vad som egetligen hände...  Håller med. Det kan bli heltokigt när någon byter bild
CITAT (Chamomille @ 29-08-2009, 16:56)  Håller med. Det kan bli heltokigt när någon byter bild  Jamen, den har ju alltid varit Dodge på ett eller annat vis
Chamomille
29-08-2009, 17:29
CITAT (MariaS @ 29-08-2009, 17:50)  Jamen, den har ju alltid varit Dodge på ett eller annat vis  Ja  Jag kom inte ihåg vem, men det var någon som bytte bild och det tog flera veckor innan jag fattade vem det var
Myosotis
29-08-2009, 17:42
CITAT (Chamomille @ 29-08-2009, 18:29)  Ja  Jag kom inte ihåg vem, men det var någon som bytte bild och det tog flera veckor innan jag fattade vem det var  Det var nog när du själv bytte.  Ett tag så trodde jag att du var Grå.
Chamomille
29-08-2009, 17:50
CITAT (Myosotis @ 29-08-2009, 18:42)  Det var nog när du själv bytte.  Ett tag så trodde jag att du var Grå.  Ja, Weemisarna är luriga
Meriona
29-08-2009, 17:57
Var hämtar ni dem Camilla? Jag har sett att många har samma typ av figurer?
Chamomille
29-08-2009, 18:03
CITAT (Meriona @ 29-08-2009, 18:57)  Var hämtar ni dem Camilla? Jag har sett att många har samma typ av figurer? Oj... Jag tror det var här http://www.wee-mee.com/culture.htm Man får göra "gubben" själv
Meriona
29-08-2009, 18:09
Vad coolt! Måste kolla en dag när jag får lite mera tid. Men jag byter inte bort min Remy iallafall...
CITAT (Gillan @ 28-08-2009, 16:26)  Grattis säger jag med, fast jag har ff efter några år kvar mitt "gamla" i signaturen  .................det kanske jag inte behöver  Jag är urtrög, behåll den du är du snäll. Kul att koppla ihop med andra ställen där det gamla står. Olle, du e förgrämad!!! Jag blev helt förvirrad i dag när du bytt namn.. Men Olle är väldigt lokiskt trots allt, så.. OKey då.
ängsvädd
05-09-2009, 08:43
Jag funderar på att byta användarnamn - är inte så nöjd med bindestrecken omkring det - så ser det ju ut när medlemmar har avslutat sitt medlemskap - visste inte det när jag tog nicken.
CITAT (-Mimmi- @ 05-09-2009, 09:43)  Jag funderar på att byta användarnamn - är inte så nöjd med bindestrecken omkring det - så ser det ju ut när medlemmar har avslutat sitt medlemskap - visste inte det när jag tog nicken. Jag har länge haft problem att associera mig själv till Alba. Tänkte många gånger byta men det blev aldrig av. Nu...efter 3 år på Odla.......har jag vant mig vid mitt namn......Alba. Vad jag vill säga är att du ska tänka igenom det ordentligt så du väljer ett namn som du känner för. Man kan tycka att ett nick bara är ett nick men så är det inte. Man ska känna att nicket är "jag ". Jag har aldrig tänkt på att strecken kring ditt namn även finns på de som slutar här. Du har ju en avatar så man förväxlar det inte.
ängsvädd
05-09-2009, 10:22
OK - jag funderar på saken - bra att du inte tänkt på strecken.
CurlySue
07-09-2009, 09:26
japp det gick utmärkt..
CITAT (-Mimmi- @ 05-09-2009, 09:43)  Jag funderar på att byta användarnamn - är inte så nöjd med bindestrecken omkring det - så ser det ju ut när medlemmar har avslutat sitt medlemskap - visste inte det när jag tog nicken. Jag har hoppat till ibland. Du får nog ha kvar strecken då det finns många mimmi reggade. Du kan ju byta till en punkt innan och efter, men nu har alla vant sig så jag tänker inte så mycket på det längre
Rosmarin
09-09-2009, 10:01
CITAT (-Mimmi- @ 05-09-2009, 11:22)  OK - jag funderar på saken - bra att du inte tänkt på strecken. Jag har faktiskt inte heller tänkt på strecken i din signatur. Ta bort dem du om du inte gillar dem. Men ändra inte både det och avatar samtidigt för då kommer i alla fall jag att bli förvirrad!
ängsvädd
10-09-2009, 08:15
Man skulle ju kunna byta till de långa strecken, de syns ju knappt. Men jag har ett helt annat användarnamn som jag funderar över - som är ledigt  Det kan ju bli förvirrande om fler mimmi blir aktiva.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|