Full version: 2009-09-09 09:09
Sidor: 1, 2
Monica M zon 4
Jag var på jobbet och satt och grejade vid datorn och missade alltihop!
Huggorm
Som förväntat jobbade jag, men för en gångs skull inte i källaren utan uppe på plan fyra. Där stod en radio och dom hade till och nedräkning till det magiska ögonblicket w00t.gif
Grå
Har det varit funderingar kring de andra datumen också, sedan 2001, eller började det förra året med 08-dagen? Jag har iallafall inte "råkat ut för det" förut.
Myosotis
CITAT (Grå @ 10-09-2009, 06:31) *
Har det varit funderingar kring de andra datumen också, sedan 2001, eller började det förra året med 08-dagen? Jag har iallafall inte "råkat ut för det" förut.

Har för mig att det var en massa trams 6.6.06, för att 6:an skulle vara djävulens siffer eller nåt, minns inte riktigt. Själv skrev jag på en lapp 8.8.88 kl. 8.08.08, förberedde så jag verkligen skrev den sista 8:an exakt i den sekunden. Har säkert kvar den lappen någonstans. Kanske gjorde jag det samma ´99 men det har jag förträngt i så fall. Nedräkning i radion är väl överdrivet, nu blir man snart tvungen att sluta titta på fina sifferkombinationer för att inte misstanke ska uppstå att man tycker som majoriteten... rolleyes.gif
Anma
8.8-88 minns jag att det var uppmärksamhet runt. Lika så 9.9-99
Betty
CITAT (Anma @ 10-09-2009, 11:34) *
8.8-88 minns jag att det var uppmärksamhet runt. Lika så 9.9-99

Mm, och ännu mer uppmärksamhet var det kring 7/7 -77 eftersom siffran 7 anses vara ett lyckonummer globalt så var det oerhört många i världen som gifte sig just den dagen. Jag vill minnas att japanerna är extra skrockfulla vad gäller den saken så där anordnades massbröllop - i massor...

Själv missade jag 090909 09.09 precis som väntat... rolleyes.gif
Anma
CITAT (Betty @ 10-09-2009, 11:59) *
Mm, och ännu mer uppmärksamhet var det kring 7/7 -77 eftersom siffran 7 anses vara ett lyckonummer globalt så var det oerhört många i världen som gifte sig just den dagen. Jag vill minnas att japanerna är extra skrockfulla vad gäller den saken så där anordnades massbröllop - i massor...
Själv missade jag 090909 09.09 precis som väntat... rolleyes.gif

7.7-77 var jag 7 och brydde mig inte så värst. smile.gif
Huggorm
CITAT (Grå @ 10-09-2009, 06:31) *

Tycker också att det har blåsts upp oerhört i år, utan att jag förstår varför. Tidigare har det mest blivit någon liten notis i kvällstidningarna confused.gif
Chamomille
CITAT (Grå @ 09-09-2009, 13:09) *
Jag var i full färd med att agera surkärring. Det var mycket lyckat.

a0a.gif
Berith
Två dagar senare....

Blev just påmind om att det ju är den 11 september idag. Har hänt en del otäcka saker just då....

En rolig sak den 11 september är att Mauro Scocco fyller år!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon