Full version: Frökedja i år igen,
Sidor: 1, 2
DykUnderYtan
Jag hänger med! Har PMat dig nu. smile.gif
Margith
Jag skrev från första början att jag tyckte att 10-12 pers var lagom antal i en lista.
Nu har vi fyllt 3 listor med 12 pers i varje tummenupp.gif

Egentligen skulle jag alltså inte lyfta den här tråden flirting.gif men jag tycker det är så trist att behöva säga nej till någon.

Anmälningstiden går ut kl 24.00 ikväll!

Efter det går det tyvärr inte att efteranmäla sig.

Peztis
Spännande! Jag väntar på att få kuvertet med fröer! Kanske jag inte kan bidra med något "exotiskt" men jag antar att en del vill ha vanliga fröer också!

Dags att ta en tur till i trädgården!
Margith
Några exotiska fröer behöver du absolut inte bidra med!
Meningen är ju att vi ska byta fröer som vi har plockat i vår egen trädgård.
Nog för att jag kanske har en och annan lite udda planta i min trädgård, men de brukar inte hinna ge några mogna fröer, jag får vara glad om de överlever giggle.gif

Får jag önska så önskar jag att kuvertet ska innehålla lite 1-åringar. Mina 1-åringar brukar frosten hinna ta innan fröerna är mogna ranting.gif
Peztis
Ettåringar! Det kanske jag skulle kunna bidra med!
Har jättefina röda tobaksplantor samt rosa rosenskära som är så fina.

tobaksplantorna har jag redan tagit frön ifrån men rosenskärorna blommar än...
Betty
CITAT (Peztis @ 25-09-2009, 22:21) *
...../ men rosenskärorna blommar än...

Mina frösådda rosenskäror har inte ens börjat blomma ännu, några har dock knoppar. Och när det var som kallast i natt så var det ynka 2 grader där ute... Jag ska aldrig mer fröså så senblommande ettåringar! no.gif
Margith
Jag säger bara att om det skulle finnas fröer till en röd tobak i kuvertet när det kommer till mig, så stannar den fröpåsen hos mig flirting.gif

Rosenskäror har jag också lite bekymmer med. Vissa år blommar de sååååå fint och hinner ge massor av fröer, andra år hinner de knappt blomma innan frosten tar dem.
Men jag ger inte upp dem, jag tycker så mycket om dem att jag envist sår dem varje år.
RitRat
CITAT (Margith @ 25-09-2009, 21:01) *
Några exotiska fröer behöver du absolut inte bidra med!
Meningen är ju att vi ska byta fröer som vi har plockat i vår egen trädgård.

I mitt fall är det lite speciellt, för jag *har* faktiskt en egen trädgård i Gambia, Västafrika också. Vi har hus där. Jodå, det är en lååååång historia, så vi tar den inte här :-)
Jag ska bidra med lite frö som jag plockat där faktiskt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon