Sidor: 1, 2
Huggorm
CITAT (diva&hero @ 16-09-2009, 21:37) *
Däremot kommer det en massa regler som inte alltid gör det lätt få behålla det. Tex att man ska kunna ta jobb i en annan stad(och då menar jag inte grannstaden..) Vad ska man göra, sälja hus och hur blir det då med sambon som har jobb där man bor? Långdistans förhållande..?

Då får man göra som jag och säkert 100 000 andra svenskar och veckopendla. Jag har valt att bosätta mig i glesbygden, och då får jag räkna med att vara hemifrån på veckorna. Jag jobbar långa dagar måndag-onsdag och har gjort mina timmar vid lunch på torsdag, då reser jag hem och den känslan kan jag lova är svår att överträffa
diva&hero
CITAT (Huggorm @ 16-09-2009, 21:46) *
Då får man göra som jag och säkert 100 000 andra svenskar och veckopendla. Jag har valt att bosätta mig i glesbygden, och då får jag räkna med att vara hemifrån på veckorna. Jag jobbar långa dagar måndag-onsdag och har gjort mina timmar vid lunch på torsdag, då reser jag hem och den känslan kan jag lova är svår att överträffa

Det beror på vilket yrke man har, om det funkar och så med arbetstider. Jobbar inom vården och hos oss går det inte, men säkert i många andra yrkesgrupper. Vi får oftast en tredagars ledighet på 6 veckor.Min sambo har både veckopendlat och kört till andra länder och då varit borta ett antal dagar.

Huggorm
CITAT (diva&hero @ 16-09-2009, 21:58) *
Det beror på vilket yrke man har, om det funkar och så med arbetstider. Jobbar inom vården och hos oss går det inte, men säkert i många andra yrkesgrupper. Vi får oftast en tredagars ledighet på 6 veckor.Min sambo har både veckopendlat och kört till andra länder och då varit borta ett antal dagar.

Om du bara visste hur många västsvenska tjejer som veckopendlar till sjukvårdsjobb i Norge... Finns behovet av arbetskraft kommer arbetsgivaren att tvingas bli flexiblare
diva&hero
CITAT (Huggorm @ 16-09-2009, 22:01) *
Om du bara visste hur många västsvenska tjejer som veckopendlar till sjukvårdsjobb i Norge... Finns behovet av arbetskraft kommer arbetsgivaren att tvingas bli flexiblare

Det jag menade var att det inte går att jobba må - to i mitt yrke, vilket vore en dröm.
Jag har jobbarkompisar som jobbar perioder i Norge, dom tycker det är jättebra där. Har varit lite nyfiken på det faktiskt, men då måste jag ha dygnetrunt dagis till hundarna..
Nu är ju inte jag i behov av det iom att jag har jobb, utan det hela var bara en tanke på allt som dras in på. Vilket säkert behövs också, men ibland dras snaran åt för hårt och det drabbar alla även de som inte uttnyttjar systemet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon