Full version: Noschiga kassörskor
Sidor: 1, 2
Motti
Men som frisör kan man inte vara osocial confused.gif man måste gilla människan i dess olika skepnader,sen måste man kuna läsa av kunder,en del vill prata jätte mycket , en del kommer för att få lugn och ro och slappna av,men efter över trettio år i yrket så får man många gånger bara va som en Kurrator lyssna och trösta och försöka hjälpa så gott man kan.En del bara kommer och går och man vet inget om dom alls .-
Grå
CITAT (Meriona @ 25-09-2009, 21:44) *
Nej Motti, någon har nog inte lärt sig skillnaden i innebörden mellan asocial och osocial.

Tur att wikipedia finns smile.gif

Jag tar nog gärna både en asocial och osocial frisör, bara jag slipper redogöra för veckans händelser och ohändelser. Frågorna skär som knivar i öronen när man bara vill sitta där och halvsova.
Motti
Ja men all sin da ?läste ni inte vad jag skrev confused.gif Man måste respektera kunders privatliv!vill dom inte prata så håller man käfft,vill dom prata så lyssnar man !hur svårt är det`?Sen finns det väl frisörer som bladrar på utan att läsa av kunden,men det gäller ju inte alla frisörer?Går man den riktiga Frisörutbildningen får man lära sig sånt,Kunden har alltid rätt !
Grå
Ja inte vet jag hurdan du är, men de som jag har varit hos har svårt att hålla snattran och då är det inte jag som öppnar. Egentligen spelar det ingen roll, för huvudsaken är att klippresultatet blir ok, men jag ska erkänna att jag drar mig mer för att gå till frissan än till tandläkaren just för att de är så jäkla nyfikna.

Jag kommer faktiskt inte ens ihåg när jag var hos frissan sist...
Huggorm
Det är tur att man kan sköta hårklippningen själv med trimmer när man är så osocial som jag. Hade aldrig stått ut med att sitta hos någon frisör och diskutera oväsentligheter medan det dessutom kostar stora pengar
Motti
Om man inte gillar sin frisör är det ju fritt att byta !eller confused.gif man behöver ju som sakt inte sitta där och känna sig plågad !om man tänker på vad det kostae

Ville bara tala om att vi var på Willys och handlade i dag som alla fredagar för det mesta !det första kassörskan sa :hallå där hur är det ?bara bra sa jag och sen log vi mot varan och tyckte det var trevligt att "träffas"igen rolleyes.gif så enkelt så !var bara trevlig !inget mer.
Meriona
CITAT (Grå @ 25-09-2009, 22:30) *
Tur att wikipedia finns smile.gif

Jag tar nog gärna både en asocial och osocial frisör, bara jag slipper redogöra för veckans händelser och ohändelser. Frågorna skär som knivar i öronen när man bara vill sitta där och halvsova.

Ja det är tur för det är så svårt att förklara annars. Min chef brukar säga att han är asocial när han inte hinner fika, och vi har försökt förklara skillnaden flera gånger, men inte lyckats, för han säger fortfarande likadant.

Jag har råkat ut för såna frisörskor som Grå pratar om, och jag håller med om att det är hemskt, särskilt när man inte känner dem överhuvudtaget. Dit går jag INTE tillbaka. Men min vanliga frissa känner jag sen många år, och vi kan prata på ett mer lagomt sätt, det blir intressant och vi skrattar åt samma saker. Hon är dessutom duktig på att ta barn och tonåringar, min 15åring tycker att hon är aaaasfräck! giggle.gif
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 25-09-2009, 22:45) *
Det är tur att man kan sköta hårklippningen själv med trimmer när man är så osocial som jag. Hade aldrig stått ut med att sitta hos någon frisör och diskutera oväsentligheter medan det dessutom kostar stora pengar

giggle.gif ja visst är det tur. Fast sax är ok för mig.
Kvisten
Som frisör måste jag bara säga.
-Säg till den frisör som inte kan känna av kunden. Kanske de lär sig att de inte är i värdenscentrum.
Som frsör ska man kunna känna av vilka som vill föra ett samtal och vilka som vill sitta och njuta. Själv har jag kunder som jag nästan vet allt om men säger aldrig ett knyst. Vissa vet jag inte ens vad de heter, och de pratar kanske lite om något allmänt men aldrig om sina privatliv. Vissa säger inte ett knyst. Typ samma som sist.

Ett tips till er som har en för "pratig" frissa svara bara, nej......ja....... mmmmm...... så fattar de flesta att kunden inte vill prata och fattar de inte det kanske man ska pröva någon annan. För som frisör i en liten stad måste man vara rädd om sina kunder. Som frisör har man en del press på sig för det syns väldigt väl i papprena vem som inte är lönsam och den som inte är lönsam kan ju inte vara kvar!

Själv känner jag att jag har blivit mer kräsen när jag är inne i affärer för servar jag så vill jag bli servad tillbaka, ibland så har personalen fullt upp men det räcker ned ett HEJ! För att känna sig välkommen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon