Full version: amaryllis!
Sidor: 1, 2
Myosotis
Otroligt! Det ser ut som fyra stänglar, kan det verkligen vara det?!
Alexander-VG-zon3
CITAT (Fny @ 22-11-2009, 18:42) *
Tjoho! Nu har jag ny kamera och kan lägga in riktiga bilder igen! yahoo.gif

vilken jätte vacker amaryllis wub.gif bravo.gif
Fny
Japp, fyra stänglar! Mig vara mycket stolt mamma! wub.gif crazy.gif Nu hoppas jag bara att den kommer hålla sig länge... Piccolo, kan rekommenderas!!!
Fny
yahoo.gif weeee, nu har mina två nya amaryllislökar kommit! Ska plantera dom omsorgsfullt här ikväll och hoppas att dom börjar växa pronto. Och vad som glädjer mig extra mycket är att den ena faktiskt har en liten bäbislök också! wub.gif För övrigt, hur gör man med sådana? När tar man loss dem från mammalöken?
Bassam_
Tack för frågan

Den här amaryllis den mycket svår skött den kräver maximalt vatten minimalt ljus därför de viktig man ha den under kontroll så den int blir övergödden.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Bassam_ @ 25-11-2009, 18:42) *
Tack för frågan

Den här amaryllis den mycket svår skött den kräver maximalt vatten minimalt ljus därför de viktig man ha den under kontroll så den int blir övergödden.

amaryllis är en av dom enklaste växter jag vet om. det gäller bara att ha ett schema för dom.

men dom överlever vanvård väldigt bra och glömmer man bort dom och ger dom lång torka så kan torkan göra att dom triggas igång till att blomma.

jag vet inte riktigt hur du menar med maximalt vatten ? amaryllis ska inte ha mycket vatten då ruttnar löken. dessutom vill amaryllis ha mycket ljus. och under sommaren vill den ha regelbunden näring så att löken blir ''fet'' under sommaren och orkar producera många blommor.

CITAT (Fny @ 23-11-2009, 15:48) *
yahoo.gif weeee, nu har mina två nya amaryllislökar kommit! Ska plantera dom omsorgsfullt här ikväll och hoppas att dom börjar växa pronto. Och vad som glädjer mig extra mycket är att den ena faktiskt har en liten bäbislök också! wub.gif För övrigt, hur gör man med sådana? När tar man loss dem från mammalöken?

grattis bravo.gif

smålökarna vid sidan om kan du ta veck när dom börjar få egna rötter och blad.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon