Sidor: 1, 2
Wargen
CITAT
komma ner från fjället

Du kan få bli våran Fjällvarg! rolleyes.gif
Wargen
Nej, nu får jag lugna ner mig lite, men hoppas verkligen att vi ses på mässan. Vore riktigt kul!
adrian
Hej i vintermörkret... smile.gif

Som flugor...?
Inte rädda att bli uppätna..? biggrin.gif

Det vore jättekul att träffas, Ina har jag träffat 2 ggr och det var skoj att se en livs levande "Odla´re"...

Om ni gillar vargar så har jag den absolut bästa boken i heeeela världen...
Men nu ska jag sova så jag kan skriva om den i morgon, godnatt på er alla...
Ewa L
Även jag har haft funderingar att åka till hufvudstaden för mässan. Odla.nu-skyltar + namn tycker jag är en utmärkt idé.

Vi får ta upp det som en egen tråd när det börjar närma sig. Typ februari. Lägger in det i min kalender.
Cilla
Jag ska vara på mässan ser det ut som. Vi försökte förra året att träffas och några av oss lyckades också!

Det var en trevlig mässa tycker jag. Stod i Trädmästarnas och Pomologiska föreningens montrar och träffade massor av människor som också verkade tycka om mässan.
adrian
En av de bästa böcker som jag har är Vargmänniska (Der Wolfmensch) av Werner Freund.

I över 15 år har han levt tillsammans med, och fött upp över 20 st vargar hemma tillsammans med sin fru Erika.

Han har både jagat sovit och stridit tillsammans med dem, han har alltså varit Alfahanne i de flockar som han har i stora inhägnade områdena i tyskland.

Boken är helt otrolig och det är en bok som alla varghatare eller de som är rädda för dem borde läsa, vem vet mer om dem än han.?

Här är några länkar, tyvärr ingen på svenska...
Mvh Dick

Svenska Rovdjursföreningen

Werner freund

Werner på franska eller nåt...
yla
CITAT (adrian @ 20-11-2003, 17:05)
En av de bästa böcker som jag har är Vargmänniska (Der Wolfmensch) av Werner Freund.

I över 15 år har han levt tillsammans med, och fött upp över 20 st vargar hemma tillsammans med sin fru Erika.

Han har både jagat sovit och stridit tillsammans med dem, han har alltså varit Alfahanne i de flockar som han har i stora inhägnade områdena i tyskland.

Boken är helt otrolig och det är en bok som alla varghatare eller de som är rädda för dem borde läsa, vem vet mer om dem än han.?

Här är några länkar, tyvärr ingen på svenska...
Mvh Dick

Svenska Rovdjursföreningen

Werner freund

Werner på franska eller nåt...

tack måste genast läsa smile.gif
*Felix matte*
CITAT (oldwolfie @ 19-11-2003, 22:35)
du kunde kanske ta lite semester o komma ner från fjället
de skulle vara jättekul ju smile.gif

"Du kan få bli våran Fjällvarg! "

Jag har semester året om biggrin.gif
får väl ta mig en funderare.

Ni får lyssna på kvällarna... kanske hör ni mig yla tongue.gif laugh.gif
yla
CITAT (Felix matte @ 20-11-2003, 17:40)
CITAT (oldwolfie @ 19-11-2003, 22:35)

du kunde kanske ta lite semester o komma ner från fjället
de skulle vara jättekul ju smile.gif

"Du kan få bli våran Fjällvarg! "

Jag har semester året om biggrin.gif
får väl ta mig en funderare.

Ni får lyssna på kvällarna... kanske hör ni mig yla tongue.gif laugh.gif

jag lyssnar yla högt laugh.gif
o du har till april på dej o tänka klart smile.gif
Virgo
CITAT

Om jag inte minns helt galet wink.gif , så har jag sett ett TV-program om honom på nån tysk kanal för några år sedan.
Wargen
Apropå vargar...och sammanträffanden....det har flyttat in två nya grannar i byn, den ene har en "vargflock" som ylar om kvällarna, slädhundar alltså, den andre var jag och hejade på i dag, han är från Tyskland och heter...just det - Wolff!!! ohmy.gif Så det börjar bli riktigt intressant här.... rolleyes.gif
yla
CITAT (Wargen @ 20-11-2003, 23:49)
Apropå vargar...och sammanträffanden....det har flyttat in två nya grannar i byn, den ene har en "vargflock" som ylar om kvällarna, slädhundar alltså, den andre var jag och hejade på i dag, han är från Tyskland och heter...just det - Wolff!!! ohmy.gif Så det börjar bli riktigt intressant här.... rolleyes.gif

jaha en samling vargar alltså på samma ställe
rolleyes.gif kuligt
Ina
...min store pojk har en klasskompis som brukar yla!! wink.gif biggrin.gif
Wargen
Knappt man vågar tala om det men det gör jag med ibland!!! rolleyes.gif
Kunde inte låta bli häromkvällen när "flocken" var igång...men det blev ett sånt himla liv när de fick respons så jag får nog hålla igen lite. Men det är en häftig ryggradsrysare att stå ute i skogen under fullmånen och bara yla som en riktig vilding! Prova ska ni få se!
Ina
.. jag har också pysslat med "ylning"... rolleyes.gif... när jag berättade det för grabbens kompis blev han överlycklig.. wink.gif
yla
mitt torp ligger perfekt för ylning ut i natten
ingen kan bli störd
utom dom andra nattvarelserna
ugglor o sånt
så det testas o även det stora vårvrålet
som jag hållit på med LÄNGE
då man kommer ut till torpet o man känner att NU
e den här VÅREN
då finns det liksom inget stopp för vårvrålet
smile.gif rolleyes.gif
adrian
Jaa... Och på mig så har ögonbrynen börjat växa i hop.???? biggrin.gif

Han som har tatuerat min rygg, jag har en stor tribalharpyjor där, han heter Wulf i efternamn...
(vilka sammanträffanden... smile.gif
Dick
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon