Det låter oerhört trist och även hälsovådligt att ha det så Huggorm.
Men jag får det inte att gå ihop....du framställer dig som en sann liberal när du bedömer andra människors liv men hur är det med ditt eget?...gäller inte samma kriterier då?
En liberal tolkning borde väl vara något om att var och en är sin egen lyckas smed? ...du är väl ung, varför satsar du inte på en utbildning så du kommer ifrån ett sån´t skitjobb?
Men jag får det inte att gå ihop....du framställer dig som en sann liberal när du bedömer andra människors liv men hur är det med ditt eget?...gäller inte samma kriterier då?
En liberal tolkning borde väl vara något om att var och en är sin egen lyckas smed? ...du är väl ung, varför satsar du inte på en utbildning så du kommer ifrån ett sån´t skitjobb?
Jag har en plan för egen del, och jag är en god bit på väg. Att plugga hjälper inte utan att man flyttar härifrån, här finns bara kommunaljobb samt jobb på pappersbruket men dom jobben går i stort sett i arv. Fast det ryktas ju att prostitutionen frodas på lastbilsfiket nere vid E6:an, och en och annan lastbilschaufför kanske föredrar en skäggig bonddräng framför öststatskvinnorna...