Sidor: 1, 2, 3
Inga från Närke
CITAT (elleave @ 31-10-2009, 00:29) *
Jag höll på med homeplanner igår och försökte få det att stämma. Därför bad jag mamma skriva lite, det finns nog grejjer att skriva om så det räcker till oss båda smile.gif

Tex var jag himla nöjd när jag kom hem från en tur i stan förra fredagen. Först var jag på öb och fick en låda 16-delars poslin, 3 st ovala gratängformar, 1 stor plus 4 små suffléformar och 1 knäckebrödsburk för 298:- Sen va jag till giganten och köpte ett philips "frukostsett", dvs vattenkokare, kaffebryggare och brödrost för 495:- smile.gif

Glas och muggar har jag, men ni får gärna komma med tips! Känns som det äe flera miljoner saker jag behöver biggrin.gif

Hej
Har du inte något loppis eller RödaKorset i närheten som säljer nytt o begagnat. Man kan hitta hur mycket som helst till en billig penning om man kollar på sådana ställen. Ikea är inte alltid det billigaste alternativet.
Köp inte på dig för mycket på en gång för man kommer på i efterhand vad man saknar. Ett startkitt är nog det som man behöver och sedan kan man komplettera efter hand när man växt in i rollen som egetboende har.
Lycka till!!!!!!
ängsvädd
CITAT (Inga från Närke @ 31-10-2009, 20:29) *
Hej
Har du inte något loppis eller RödaKorset i närheten som säljer nytt o begagnat. Man kan hitta hur mycket som helst till en billig penning om man kollar på sådana ställen. Ikea är inte alltid det billigaste alternativet.
Köp inte på dig för mycket på en gång för man kommer på i efterhand vad man saknar. Ett startkitt är nog det som man behöver och sedan kan man komplettera efter hand när man växt in i rollen som egetboende har.
Lycka till!!!!!!

Det håller jag verkligen med om - på second hand kan man göra otroliga fynd biggrin.gif
elleave
Jo jag ska önska mig lite saker, både i inflyttningspressent, julklapp och födelsedagspresent biggrin.gif Sen har jag fått erbjudanden om att åka hem till mormor bla och leta lite oxå rolleyes.gif

Secondhand är oxå ett jättebra tips, finns ganska många sånna ställen häromkring smile.gif
ylvahi
CITAT (elleave @ 31-10-2009, 00:29) *
Jag höll på med homeplanner igår och försökte få det att stämma. Därför bad jag mamma skriva lite, det finns nog grejjer att skriva om så det räcker till oss båda smile.gif

Tex var jag himla nöjd när jag kom hem från en tur i stan förra fredagen. Först var jag på öb och fick en låda 16-delars poslin, 3 st ovala gratängformar, 1 stor plus 4 små suffléformar och 1 knäckebrödsburk för 298:- Sen va jag till giganten och köpte ett philips "frukostsett", dvs vattenkokare, kaffebryggare och brödrost för 495:- smile.gif

Glas och muggar har jag, men ni får gärna komma med tips! Känns som det äe flera miljoner saker jag behöver biggrin.gif

Sonen flyttade i september och fick en vit skinnsoffa för 200 kr på röda korset sen var han iväg på ett annat ställe och fick tag i en video för 75 kr för den han hade gick sönder. Det behöver ju inte vara nytt och dyrt
Han fick pengar till nya kängor, men han skulle gå på second hand iallafall.
Rose
Fast vill man köpa nytt så ska man få göra det utan att ges dåligt samvete för det. wink.gif
ylvahi
CITAT (Rose @ 01-11-2009, 00:38) *
Fast vill man köpa nytt så ska man få göra det utan att ges dåligt samvete för det. wink.gif

Håller med helt och hållet. Men en del vill ju inte det
Calypso_bulbosa
Ett megastort grattis,elle!!! yes.gif bravo.gif kompiskram.gif
elleave
Har varit in och valt tapeter, golv, köksluckor, handtag och bänkskivor idag, jättekul men svårt! I köket blev det platinagrå luckor, svarta handtag, vit-marmorliknade bänkskiva och vit tapet med pärlemo/silver fyrkanter (beroende på vinkel). I hallen blev det en vit tapet med små blå rosenkvistar och i rummet en rosa med små vita hjärtan med kanske 20-25 cm mellanrum och mörkt trälaminat i hela lägenheten smile.gif

Va till en teliabutik och försökte beställa telefon, men det gick inte. Däremot hade jag ett pressentkort där, så jag passade på att skaffa en bärbar telefon smile.gif

Men först var jag på ikea och köpte bestick (erbjudande den här v)sen lyckades det följa med lite burkar och grytlappar oxå giggle.gif
Aqvakul
Härligt Elle att det börjar hända saker. Det kommer att bli urtjusigt när det är klart... tummenupp.gif
zissi
Vad roligt det låter elleave!

blomma.gif En inflyttningsblomma kommer här!

Det är precis 30 år sedan jag flyttade till min första egna lya (en etta förstås) och kommer ihåg hur roligt jag tyckte det var att planera, handla, få saker från gamla släktingar, inreda och få det så mysigt som möjligt.
Meriona
Det verkar lite dyyyyyyrt att ha IKEA så där nära väl? wacko.gif
netaave
CITAT (Meriona @ 03-11-2009, 20:43) *
Det verkar lite dyyyyyyrt att ha IKEA så där nära väl? wacko.gif

He he ja det kanske ligger nåt i det, men praktiskt också. wink.gif Det värsta är att man blir så inspirerad själv, nu vill jag också göra om .......
Rose
Jag önskar att IKEA ville etablera sig här i närheten så jag kunde åka dit ofta tongue.gif
elleave
Testar att lägga in bilderna smile.gif

Halltapet

Rumstapet

Kökstapet

Köksluckor

Det kan bli dyrt att ha ikea nära, men å andra sidan så kan man köpa lite i taget då! biggrin.gif
Aqvakul
Jättesöta tapeter! wub.gif
elleave
Idag har vi flyttat alla möbler och fått de flesta på plats smile.gif Har satt upp lampor och köksgardiner mm och jag har börjat plocka in lite i skåpen, det känns jättemysigt wub.gif
*Stintan*
Va kul! Grattis!
Meriona
bravo.gif bravo.gif När tror du att det blir första natten? Jag flyttade inte till "själv" förrän jag var 32 år, och jag var jätteskraj ( jag hade hela sängen full med nallar, men det får du inte berätta för någon!) sweatingbullets.gif
Aqvakul
Lycka till Elle! kompiskram.gif
zissi
Vad mycket roligt du har att se fram emot elleave, att inreda din första egna lägenhet. Så rara tapeter du valt. Kan inte bli annat än hemtrevligt hos dig.

Var nyss inne och tittade på din hemsida. Mest tittade jag på de vackra smyckena du gjort och recepten. Vad mycket goda maträtter du tipsade om. Jag ska ta mig tid en annan dag efter jul och gå igenom din receptsamling och skriva ut de jag fastnar för mest.

Hoppas du får en riktigt god jul nu och ett gott nytt år i ditt nya hem. smiley_small_hug.gif
elleave
Kanske blir det första natten i natt, eller i morgon, vi får se smile.gif Ja det känns verkligen jättekul att sätta möblerna på plats och se om det blir som jag tänkt. Sen är det så kul att plocka upp allt porslin och annat som jag samlat på mig...

Fast det roligaste kommer ju om några dagar när vi kan börja sätta upp tavlor och lampor, och julpynta lite och så happy.gif
Motti
Hej Elle !såg bilden på huset där du ska bo det är ju ett jättefint läge och med uteplats ju !tänk va härligt till våren och sommaren,då kan du ju sitta där ute och slöjda smycken i solen rolleyes.gif Hoppas att du kommer att trivas där och det tror jag du kommer att göra shy.gif
netaave
Gissa om det är tomt här hemma ikväll, första natten hon sover där.
Men det är väl bara bita hop, tur hon ska vara hemma i jul iaf wink.gif Jättefint får hon det kan jag garantera.
blomkronan
bravo.gif ÅÅÅ va roligt ÄNTLIGEN.... Det är så kul att få egen lägenhet.
Jag minns då jag fick min... happy.gif
Det jag minns allra mest var hur skitit det var på golvet confused.gif så var det ju inte hemma hos mamma...
disken växte.... och man fick springa till tvättstugan stup i kvarten!!!! confused.gif så var det ju inte hos mamma giggle.gif
Inga från Närke
Hoppas vi får se lite mera bilder på din lägenhet när du fått klart.
Väldigt fina tapeter. Såg att på Tradera fanns det till salu dina rutiga eller vad jag ska kalla dem, på området Örebro.

Önskar dig God Jul o Gott Nytt År.
Biggan_
CITAT (blomkronan @ 22-12-2009, 08:16) *
Det är så kul att få egen lägenhet.
Jag minns då jag fick min... happy.gif
Det jag minns allra mest var hur skitit det var på golvet confused.gif så var det ju inte hemma hos mamma...
disken växte.... och man fick springa till tvättstugan stup i kvarten!!!! confused.gif så var det ju inte hos mamma giggle.gif

giggle.gif

Hoppas att du fått sova gott inatt Elle! kompiskram.gif
Jag önskar dej all lycka med din nya lägenhet och så förstås God Jul och Gott Nytt År!
netaave
Utsikten från Elles köksbord, precis här utanför är hennes ena uteplats, tänk er den trädgårdsutsikten när äppelträden blommar

Kommer bilder inifrån, vet att hon håller på med det.

[attachment=47184:elles_framsida.bmp]
elleave
Här kommer lite bilder på hur det ser ut nu smile.gif :

framsidan_vinter.jpg
Börjar med bilden som mamma lag ut på utsikten från mitt köksfönster smile.gif

PC150204.JPG
Sovrummet

PC150205.JPG
Vardagsrummet

PC150208.JPG
Rumsfönstret

PC150210.JPG
Hallen

PC150212.JPG
Köket

PC150213.JPG
Köksfönstret
Meriona
Så hemtrevligt du gjort det Elle! wub.gif Du är så duktig! yaay.gif blomma.gif
Aqvakul
Jättefint! yahoo.gif tummenupp.gif bravo.gif
Inga från Närke
Vad fint du har gjort det elleave. Tack för bilderna du visade. Köket verkar stort och rymligt och det är ju bra så du kan sitta och pyssla med dina smycken.
Hade förresten på mig dina igår en stund, tyvärr så tål jag dem inte så bra så efter ett tag så börjar det klia, men någon timma går bra.

Lycka till och jag förstår att du ser fram emot våren så du kan pyssla utomhus också.
Alba
Så roligt att få se bilder. Tapeten i hallen passar så bra till mattan. Snygga skåpluckor i köket också.
Åh så mysigt du fått till det.
Tänk snart är det vår och du kan sitta ute och njuta.
Klint
Instämmer med meronia, mysigt! tummenupp.gif Jättesnygg tapet i hallen kommer du ihåg vad den heter?(vill ha!!)
Biggan_
Så mysigt och fint du fått det! rose.gif
Där kan du väl inte annat än trivas! kompiskram.gif
elleave
CITAT (Klint @ 15-02-2010, 18:03) *
Instämmer med meronia, mysigt! tummenupp.gif Jättesnygg tapet i hallen kommer du ihåg vad den heter?(vill ha!!)

Tack! Ja jag tycker jättemycket om den, lite gameldags men ändå modern... flirting.gif

Tog faktisk reda på vad det var för tapeter för att kunna visa här bla, den är från Boråstapeter, kollektionen heter borosan 09/10 och tapetnumret är 7845 smile.gif
Gudrun i Göteborg
Jättefint elle smiley_small_hug.gif
zissi
Så trevlig både inne och utemiljö du har wub.gif
Myosotis
Fint! tummenupp.gif
netaave
CITAT (elleave @ 15-02-2010, 18:52) *
Tack! Ja jag tycker jättemycket om den, lite gameldags men ändå modern... flirting.gif

Tog faktisk reda på vad det var för tapeter för att kunna visa här bla, den är från Boråstapeter, kollektionen heter borosan 09/10 och tapetnumret är 7845 smile.gif

Det roliga va ju att mönstret på den lilla smyckebyrån som står på byrån har nästan samma mönster som väggarna.
Den vita byrån ska på torsdag bytas mot en sån här i samma träslag som klädhängaren

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90106506
elleave
Nu kommer jag äntligen ut på uteplatsen, så nu har jag tagit lite bilder biggrin.gif

P1110219_mod.jpg

P1110220_mod.jpg

P1110221_mod.jpg

Gudrun i Göteborg
tummenupp.gif
Gott om plats för både krukor, bord och stolar. Vad skönt du kommer att ha det om en månad eller så, Elle.
zissi
Sån härlig uteplats du har fått när snön försvunnit cool.gif

Tänk vad mysigt för dig att sitta och fika där i vår och sommar...och lukta på blommorna... blomma.gif rose.gif happy.gif
elleave
Tack alla! thanks.gif Jo jag längtar verkligen till våren och sommaren så jag kan göra ordning uteplatsen och bara sitta där och njuta smile.gif
zissi
Ja, njut allt vad du kan elleave! [attachment=48135:smilisfl...mma__fin.gif]
elleave
Tänkte visa er lite mer bilder, nu har jag börjat böra iordning lite ute
P3020241_mod.jpg
Min entré

P3020242_mod.jpg
Entrén plus köksfönstret, bänken har hyresbolaget satt dit

P3020244_mod.jpg
En liten fin "blomlådekorg"

P3020245_mod.jpg
Uteplatsen, här på bänken har jag tänkt att ha lite grönsaksplantor

P3020246_mod.jpg
Sittgruppen, ser ni föresten att jag fått nya plank...

P3020247_mod.jpg
Häcken som börjar bli grön
Biggan_
Så fint du fått det Elle! Jag gillar din blomsterkorg på trappen! tummenupp.gif
Aqvakul
Så fint det har blivit, Elle! tummenupp.gif yahoo.gif
Alba
Så mysigt du har det. Kul att se bilderna.
Irene_L
Så fint du har fått det! tummenupp.gif Kul att se bilder! yes.gif
zissi
Så fint! kram1.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon