Full version: Ullared...
Sidor: 1, 2
Myosotis
CITAT (Aqvakul @ 24-11-2009, 11:21) *
Jag är glad att hustrun inte uttryckt någon önskan att vi ska besöka Ullared.... whistling.gif

Ett tips: om hon skulle göra det kan du väl skylla på att du är allergisk. Jag brukar säga att jag är allergisk mot Citygross i Hyllinge så slipper jag följa med... whist.gif
Alba
Jag är glad att hustrun inte uttryckt någon önskan att vi ska besöka Ullared.... whistling.gif

Du såg alltså inte programmet igår hur det kan gå. Där var det en man som blev ditlurad av sin fru. Ullared var det värsta han visste. Men gissa vem som drog runt och handlade mest........det var i alla fall inte kvinnan.
Nu var det väl lite vinklat men kul i alla fall.
Så kan det gå.
pejori
Har bara sett "snuttar" av programet, men tycker det är väldigt vinklat och dom tar bara med ytterligheterna för att göra "bra TV"

Har kanske haft tur, men inga köer dom få gånger jag varit där.
KRT

Inga problem - var tjänstvillig och gå med på att köra dit, men låt henne handla själv med motiveringen "du gör det bäst själv, jag är bara i vägen" smile.gif
Alba
CITAT (Farbror Blå @ 23-11-2009, 21:47) *
Blir bara mer och mer förbluffad..

En av de värsta sakerna jag vet är att trängas med folk.
Gillar heller inte stora köpcentra i trängseln.
Avskyr alla dokusåpor, ser inte en av dom

Å att göra en dokusåpa av ett köpcentrum där folk trängs??

Herre min je..

Men tänk så skönt att sitta hemma i soffan då och beskåda cirkusen.
Myosotis
CITAT (Alba @ 24-11-2009, 14:19) *
Men tänk så skönt att sitta hemma i soffan då och beskåda cirkusen.

no.gif sick.gif T.o.m. att diska är roligare.
pejori
CITAT (Myosotis @ 24-11-2009, 18:36) *
no.gif sick.gif T.o.m. att diska är roligare.

Japp...Diskar hellre jag med.
Nu såg jag lite av sista avsnittet, då svärdotter ser på´t och jag hade barnbarns-mys. blush.gif
Motti
Tycker det har varit lite missvisande Ullaredsprogramet,de har bara visat en massa "udda"människor men det är massor av medelsvensson och de som har det så kallat "gott"ställt som åker dit också,men dom fick vi inte se ju confused.gif Som dom framställer det så verkar det bara vara en massa "knasbollar" som åker dit eller orginal,men så är det absolut inte.Och det finns en hel del bra saker där både när det gäller kläder och inredning hygien osv.Kom på att jag missat Katt och Hund avdelningen när jag varit där !det ska jag ta en koll på nästa gång jag hamnar där. crazy.gif
Aqvakul
CITAT (Motti @ 24-11-2009, 23:04) *
Tycker det har varit lite missvisande Ullaredsprogramet,de har bara visat en massa "udda"människor men det är massor av medelsvensson och de som har det så kallat "gott"ställt som åker dit också,men dom fick vi inte se ju confused.gif Som dom framställer det så verkar det bara vara en massa "knasbollar" som åker dit eller orginal,men så är det absolut inte.Och det finns en hel del bra saker där både när det gäller kläder och inredning hygien osv.Kom på att jag missat Katt och Hund avdelningen när jag varit där !det ska jag ta en koll på nästa gång jag hamnar där. crazy.gif

Visst är det missvisande. Produktionsbolagetvill göra "bra, säljande TV", vilket innebär att man väljer ut det udda och ibland också manipulerar verkligheten.
fjonke
Varje måndag när jag å sambon tittar på programmet så planerar vi den kommande resan dit i vår. Ska bli så kul med alla billiga barnkläder för här där vi bor så är det bara Kappahl och Lindex på torget. På gekås får jag två par brallor för samma pris som ett par på Lindex så man kan spara stora summor pengar anser jag.
Hej igen
Såg idag i kvällstidningar på nätet att familjen mobbas o mår dåligt pga hur de visas i programmet
och hur de bli bemötta i vardagen.
Hur fasen är svenska folket funtat??? Vuxna människor som slänger glåpord!

Tror att det visar mer på kapaciteten hos dem som mobbar, än familjen i progr. thumbdown.gif thumbdown.gif thumbdown.gif
Aqvakul
CITAT (Hej igen @ 02-12-2009, 21:09) *
Såg idag i kvällstidningar på nätet att familjen mobbas o mår dåligt pga hur de visas i programmet
och hur de bli bemötta i vardagen.
Hur fasen är svenska folket funtat??? Vuxna människor som slänger glåpord!

Tror att det visar mer på kapaciteten hos dem som mobbar, än familjen i progr. thumbdown.gif thumbdown.gif thumbdown.gif

Det visar också risken i att ställa upp i en dokusåpa, där produktionsbolaget jagar sensationer och genom glada tillrop och klipp grovt förvanskar verkligheten.
Hej igen
CITAT (Aqvakul @ 02-12-2009, 21:11) *
Det visar också risken i att ställa upp i en dokusåpa, där produktionsbolaget jagar sensationer och genom glada tillrop och klipp grovt förvanskar verkligheten.

Jamen visst är det så ... synd att så många inte tar sig tid att tänka efter vad det betyder...
innan de ger sig in i "leken" sad.gif
skånepåg
Jag läste i en tidning att han som den familjen som handla för 50k och mer skulle få sälja sina egna tältpinnar, för det var en ny konstruktion ^^ Tacka ullared för det ^^
pejori
CITAT (Hej igen @ 02-12-2009, 21:16) *
Jamen visst är det så ... synd att så många inte tar sig tid att tänka efter vad det betyder...
innan de ger sig in i "leken" sad.gif

Framför allt ska man tänka sig för, när dom säger "gör så eller säg så, annars filmar vi inte"
OK. filma någon annan då...
Vad trodde dom att dom skulle vinna på att spela pajas?
Tre minuter i rampljuset?
Sedan blir det flera månaders helvete efter det.

Så länge tittarna ser på "skiten" finns det sådana här program. dunno.gif
skånepåg
En kompis var där för nån månad sen och blev filmad så hon kommer vara med i nästa säsong och Morgan ragga på henne så vi får kanske se det oxå biggrin.gif
Solstorm
CITAT (skånepåg @ 02-12-2009, 22:40) *
En kompis var där för nån månad sen och blev filmad så hon kommer vara med i nästa säsong och Morgan ragga på henne så vi får kanske se det oxå biggrin.gif

Det var ju en riktig cliffhanger!

Jag gillar programmet, tycker VDn verkar bra. Sansad och inte någon börsglidartyp.
pejori
CITAT (Solstorm @ 03-12-2009, 10:45) *
Det var ju en riktig cliffhanger!

Jag gillar programmet, tycker VDn verkar bra. Sansad och inte någon börsglidartyp.

Ja...Boris vinner med hästlängder... tummenupp.gif
Mycket ödmjuk herre det där och inga divalater där inte.. tummenupp.gif
Solstorm
Jag gillar hans svar på varför de säljer så mycket plastpåsar: Det kan ju inte vara designen, så det måste nog bero på priset.
Irene_L
Ja man får nog inte tro på allt man ser på TV...det hade jag ingen aaaaning om! flirting.gif giggle.gif
Hemmafrun var inte hemmafru. Pengarna hon handlade för fick hon av TV 5 och varorna lämnades sen tillbaks:

http://www.expressen.se/noje/1.1800949/tv-bluffen-i-ullared
pejori
Tror alla dokusåpor är vinklade.
Det filmas dygnsvis, och vi får en timmas ihopklippt material. tummenupp.gif
Klart hon inte tittar på prislappen, när hon handlar för andras pengar och sedan lämnar tillbaka det... giggle.gif
Gillar inte dokusåpor, då det blir en form av "förlöjligande" över mäniskor.
Solstorm
CITAT (Irene_L @ 03-12-2009, 11:35) *
Ja man får nog inte tro på allt man ser på TV...det hade jag ingen aaaaning om! flirting.gif giggle.gif
Hemmafrun var inte hemmafru. Pengarna hon handlade för fick hon av TV 5 och varorna lämnades sen tillbaks:

http://www.expressen.se/noje/1.1800949/tv-bluffen-i-ullared

Vad tråkigt att de gör sådana fejkgrejer. Där finns så många människor som handlar på Ullared så det skulle väl inte kunna vara så svårt att hitta riktiga kunder. Slappt av TV att göra så, jag kan inte förstå vad de har att vinna med det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon