Full version: Musmarinad
Sidor: 1, 2
Peztis
sick.gif

Varför tittade jag? confused.gif
Det är väl den morbida ådran som gav sig till känna...
Wilmer
Sooorrryyyy---- men nu kanske ni vill titta på mina snigelbilder? De har också ett litet hjärta som pickar (eller???).
Meriona
Nämen vilka sötisar....även i döden är de vackra. -cry-.gif Tur jag inte har hus för jag skulle aldrig kunna ha ihjäl dem, de skulle nog bara bli fler och fler...

MEN INTE UNDRA PÅ ATT DE DOG! Det är ju nån billig olja från ÖB du köpt, de dukade väl under för den undermåliga kvalitén! crazy.gif
Piccante
ja vad ska man säga det såg inte för mysigt ut nä. Fett verkar ha ne väldigt stark dragningskraft på djur. Fett är ju den snabbaste energikällan och dessutom väldigt energirik jämfört med protein och kolhydrater. Möss som är inne brukar ha svårt att låta bli att knapra på stearinljus och annat fett de hittar inomhus. Det som är konstigt är att de inte avskräcks av död och lukten av döda artfränder? En förolyckad mus i matoljan borde ju göra att de andra höll sig undan men suget efter att äta upp sig inför vintern är kanske starkare. Vissa möss har bokstavligen varit beredda att gå över lik för att få komma åt matoljan.
Wilmer
Först till Meriona, nästa gång jag ska pensla olja på hästens hovar ska jag givetvis köpa extravirgin sydsluttning årgångs olja.... slap.gif Dessutom var det faktiskt inte ÖB utan något nyttigt mamma haft stående som härsknat (till råga på allt).

Markus, visst är det lite obegripligt att de inte kunde nosa till sig lite fara i allafall??

Ps. Visst är de lika söta döda -cry-.gif
Meriona
CITAT (Wilmer @ 21-11-2009, 23:00) *
Först till Meriona, nästa gång jag ska pensla olja på hästens hovar ska jag givetvis köpa extravirgin sydsluttning årgångs olja.... slap.gif

rotfl.gif Se till att fråga i affären om det är en mus-säker förpackning bara.... whistling.gif
Wilmer
-fear-.gif Metall, helgjuten, vad tror ni? Håller det?

g.gif Kan man ta oljan till butiken och reklamera? Jag menar, det är ju möss i den.. Det har ju alla hört kan hända...
Meriona
Se bara till att lokalpressen får nys om det ,så ska du se att du får olja i överflöd som kompensation. Nytt sätt att "Sverka" kanske?
(Detta ord lär de till och med ut i skolorna nu för tiden, tänk han vilken makt han har, Sverker...) tongue.gif
Wilmer
sweatingbullets.gif Kanske vore kul med olja som inte är härsken för omväxlingsskull. Sverker är min idol, de kallade mig Sverker på ett jobb jag hade för jag alltid kollade upp allt och ifrågasatte (inte på jobbet då, men som konsument) giggle.gif
MariaS
sick.gif Ryyys! Skrållade för fort och missade varningen nuke.gif
Wilmer
rotfl.gif

>Förlåt det är nog lite Hannibal H i mig ninja.gif
Motti
Stackars små musar -cry-.gif om det ändå varit vin de drunknat i då hade de ju åtminståndet haft kul samtidigt som de drunknade sad.gif
Wilmer
Något måste ju ha lockat... Ja, du, Motti... Jag har gravt dåligt samvete -cry-.gif
MariaS
CITAT (Wilmer @ 22-11-2009, 00:15) *
Något måste ju ha lockat... Ja, du, Motti... Jag har gravt dåligt samvete -cry-.gif

nono.gif
Wilmer
Oj.. Jag har, hm, mycket, väldigt, stort, öh.. ruskigt dåligt samvete yes.gif -cry-.gif
Meriona
CITAT (Wilmer @ 22-11-2009, 00:21) *
Oj.. Jag har, hm, mycket, väldigt, stort, öh.. ruskigt dåligt samvete yes.gif -cry-.gif

Jag vet inte om jag ska våga låta dig vara råttvakt i vinter.... -fear-.gif
Myosotis
Det är lugnt. De håller sig länge när de är inlagda!
Meriona
CITAT (Myosotis @ 22-11-2009, 00:46) *
Det är lugnt. De håller sig länge när de är inlagda!

-cry-.gif Mina bebisar... Nu har jag kämpat i 3 veckor med att få dem att gå upp i vikt, inte ska de behöva dö en sån gruvlig död? -cry-.gif ranting.gif
Dessutom gillar de inte olja, de vill ha hushållsost! cool.gif
Wilmer
Getost laugh.gif det har jag ett lager... Nej de vill inte ha ost, jag lovar hålla dem ifrån marinaden. De ska få högsta prio omhändertagande lovar wub.gif Nytt boende och allt tummenupp.gif
Meriona
Hihi.... jag är inte orolig alls. wub.gif Utan att kapa tråden allför mycket help.gif så väger Chili 92 gram idag och Pepsi 80 gram, så de är snart uppe i matchvikt! sweatingbullets.gif yahoo.gif
Dem lär du inte få ner i en oljeflaska......
Myosotis
yaay.gif
Motti
Av jord är du kommen och i olja ska du bli gjuten naughty.gif Nä men inte ska du ha dåligt samvete Wilmer -cry-.gif Äh !jag bara skojar inte kunde du veta att det skulle bli så smiley_small_hug.gif Fast "musar "'är ju såå söta ju rolleyes.gif
Wilmer
CITAT (Meriona @ 22-11-2009, 01:00) *
Hihi.... jag är inte orolig alls. wub.gif Utan att kapa tråden allför mycket help.gif så väger Chili 92 gram idag och Pepsi 80 gram, så de är snart uppe i matchvikt! sweatingbullets.gif yahoo.gif
Dem lär du inte få ner i en oljeflaska......

Alltså, måste bara få säga här.. JAG tryckte inte ner NÅGRA möss magra eller feta i denna flaska rtfm.gif

Men så skönt att dina Öken råttor går upp i vikt... utan.. jag du vet...Olja sleep.gif

Motti, jag vet.. Men jag HAR dåligt samvete.. Jag fiskar upp humlor från vattenpölar och sätter på tork.. Jag är bara sådan...
Meriona
CITAT (Wilmer @ 22-11-2009, 01:18) *
Alltså, måste bara få säga här.. JAG tryckte inte ner NÅGRA möss magra eller feta i denna flaska rtfm.gif

Men så skönt att dina Öken råttor går upp i vikt... utan.. jag du vet...Olja sleep.gif

Motti, jag vet.. Men jag HAR dåligt samvete.. Jag fiskar upp humlor från vattenpölar och sätter på tork.. Jag är bara sådan...

thanks.gif Ingen kan placera tungt vägande kommentarer som du...som ett boule-klot rätt ner vid lillen... flirting.gif rotfl.gif
Myosotis
CITAT (Wilmer @ 22-11-2009, 01:18) *

rotfl.gif
Wilmer
Någon mer som vill lämna sina små djur här när de reser bort naughty.gif

Chamomille
CITAT (Wilmer @ 22-11-2009, 01:32) *
Någon mer som vill lämna sina små djur här när de reser bort naughty.gif

Ja, lite fiskar? Hur ser dom ut när vi kommer hem?
Biggan_
CITAT (Chamomille @ 22-11-2009, 01:51) *
Ja, lite fiskar? Hur ser dom ut när vi kommer hem?

Som tonfisk i olja kanske! dunno.gif
Fast mössen ser ju väldigt välbevarade ut! tummenupp.gif
Chamomille
CITAT (Biggan_ @ 22-11-2009, 02:04) *

rotfl.gif
Orkidétjuven
Tack så mycket. Vi fick oss faktiskt ett skratt här även om jag medger att det är väldigt hemskt.
Stackars små liv...
Meriona
CITAT (Biggan_ @ 22-11-2009, 02:04) *

rotfl.gif

Tänk om de står sig i åratal, då får Wilmer ta med flaskan till nästa Odla-träff och visa upp.... whistling.gif
MariaS
CITAT (Meriona @ 22-11-2009, 11:40) *
rotfl.gif

Tänk om de står sig i åratal, då får Wilmer ta med flaskan till nästa Odla-träff och visa upp.... whistling.gif

Då tänker åtminstone inte jag visa mig på den träffen! rtfm.gif
Meriona
CITAT (MariaS @ 22-11-2009, 11:55) *
Då tänker åtminstone inte jag visa mig på den träffen! rtfm.gif

kompiskram.gif Flåt!

Hon kanske skickar den i sitt Secret-Santa-paket! -fear-.gif Jag tyckte jag läste i den tråden att hennes paket var klart... rolleyes.gif
MariaS
CITAT (Meriona @ 22-11-2009, 11:59) *
kompiskram.gif Flåt!

Hon kanske skickar den i sitt Secret-Santa-paket! -fear-.gif Jag tyckte jag läste i den tråden att hennes paket var klart... rolleyes.gif

w00t.gif
Wilmer
whistling.gif

Tonfisk i olja.......... rotfl.gif Tur man kan skratta åt eländet...
MariaS
Nu när den är förevigad på bild, slipper vi väl den i Secret Santa va...
Wilmer
confused.gif varför, alla ska väl få hoppas crazy.gif
Stingray
CITAT (Wilmer @ 03-12-2009, 20:02) *
confused.gif varför, alla ska väl få hoppas crazy.gif

Tja vem vet, musmarinerad oxfilé kanske är gott sick.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon