|
netaave
17-11-2009, 22:46
Ja Elle syns också och yngsta dottern och jag blev intervjuade, hon tillsammans med en kompis. Dom fick även visa gnuss  Sen när det sändes va det väldigt lite som kom med förstås. Svt, ABC, uppsalasändningen 10 min in i programmet. Handlar om Sannex medverkan i Dansbandskampen. Efter programmet ringde mamma och tyckte jag såg 10 år äldre ut  men kameran ljuger väl aldrig. Ska nog färga utväxten iaf.
Vad roligt! Jag har också varit med på tv, Efterlyst. Då satt jag där mörkad för att ingen skulle känna igen mig. Men alla som hade det minsta hum om vem jag är såg att det var jag. Då var det inte så roligt, men nu kvittar det.
netaave
17-11-2009, 23:01
Ja jag var med i plus en gång också, det handlade om prisskillnader på salt
Piccante
17-11-2009, 23:02
ingrid fuxwall
17-11-2009, 23:21
Nu har jag tittat
Aqvakul
18-11-2009, 07:29
CITAT (ingrid fuxwall @ 17-11-2009, 23:21)  Nu har jag tittat me too
*Stintan*
18-11-2009, 08:00
Jag är glad så länge jag bara behöver titta på TV
netaave
18-11-2009, 12:48
CITAT (Gillan @ 18-11-2009, 10:39)  Va det så hemskt, eller hade du glömt att kamma dig?
CITAT (Gillan @ 18-11-2009, 10:39)  Har också hamnat i TV (publik i bingolotto-Göteborg)och var inte glad kan jag säga... Då var håret i alla fall nyfärgat, men annars slåss jag precis som netaave med utväxten. Den vinner ofta kan jag säga..
Helt ot, men jag tycker att det är synd när gråhåriga färgar bort det vackra grå.  Men det är säkerligen bara för att jag inte har ett enda grått strå och sannolikheten för att jag blir gråhårig är väldigt liten då nästan ingen i släkten är det, först när de är över 80 har det kommit. Dessutom är jag blond så jag kommer i såfall bli mer vit än grå.
CITAT (Anma @ 18-11-2009, 14:57)  Helt ot, men jag tycker att det är synd när gråhåriga färgar bort det vackra grå. Men det är säkerligen bara för att jag inte har ett enda grått strå och sannolikheten för att jag blir gråhårig är väldigt liten då nästan ingen i släkten är det, först när de är över 80 har det kommit. Dessutom är jag blond så jag kommer i såfall bli mer vit än grå. Ha..vänta bara... Jag tycker också det är snyggt, på alla utom på mej... Fick mina första i 20-års åldern och är det hårfärg på burk som gäller. JAG tycker grått hår lägger på tio år till din ålder, och jag är gammal som jag är...
netaave
18-11-2009, 15:27
CITAT (pejori @ 18-11-2009, 15:08)  : JAG tycker grått hår lägger på tio år till din ålder, och jag är gammal som jag är...  10 år räcker inte, det är inte jag om jag inte skulle färga tillbaka mitt mörkbruna hår. Mitt är inte grått det är kritvitt och inte ett dugg snyggt
CITAT (netaave @ 18-11-2009, 15:27)  10 år räcker inte, det är inte jag om jag inte skulle färga tillbaka mitt mörkbruna hår. Mitt är inte grått det är kritvitt och inte ett dugg snyggt  Så är det..
CITAT (Anma @ 18-11-2009, 14:57)  Helt ot, men jag tycker att det är synd när gråhåriga färgar bort det vackra grå.  Men det är säkerligen bara för att jag inte har ett enda grått strå och sannolikheten för att jag blir gråhårig är väldigt liten då nästan ingen i släkten är det, först när de är över 80 har det kommit. Dessutom är jag blond så jag kommer i såfall bli mer vit än grå. Inte bara synd, färgat hår lägger ju på minst tio år på åldern.  Jag ska också ha vitt när jag blir så gammal. Kul med TV-kändisar här, och jag kommer ihåg Gillan också.  Nästa gång nån ska vara med på TV kanske vederbörande kunde skicka en hälsning hit till Odla?
ängsvädd
18-11-2009, 16:51
CITAT (netaave @ 18-11-2009, 15:27)  10 år räcker inte, det är inte jag om jag inte skulle färga tillbaka mitt mörkbruna hår. Mitt är inte grått det är kritvitt och inte ett dugg snyggt Kritvitt är ju jättesnyggt
CITAT (ängsvädd @ 18-11-2009, 16:51)  Kritvitt är ju jättesnyggt  Det är ju det.  CITAT (Berith @ 18-11-2009, 16:42)  Inte bara synd, färgat hår lägger ju på minst tio år på åldern. Håller i för sig inte med om detta, jo om man färgar i en färg som är onaturlig, typ plommonsvart eller mahognybrunt (den färgen ser sällan naturlig ut) eller nåt men inte om man färgar i en naturlig nyans.
CITAT (Anma @ 18-11-2009, 16:58)  Håller i för sig inte med om detta, jo om man färgar i en färg som är onaturlig, typ plommonsvart eller mahognybrunt (den färgen ser sällan naturlig ut) eller nåt men inte om man färgar i en naturlig nyans. Naturligtvis, det var så jag menade. Onaturlig färg lägger på år.  Häromveckan var ju Rikard Wollf på TV, alldeles kolsvart i håret. Onaturligt svart.... Och han är ju bara 51 men såg betydligt äldre ut.
*Stintan*
18-11-2009, 18:29
Jag har aldrig och kommer aldrig att färga håret. För vem färgar man håret? Jag hade redan i 20-årsåldern en grå/vit slinga och har sedan 40-årsåldern varit "gråhårig". Kan någon förklara varför man ska färga håret för att må bättre? Varför duger man inte som man är?
CITAT (*Stintan* @ 18-11-2009, 18:29)  Jag har aldrig och kommer aldrig att färga håret. För vem färgar man håret? Jag hade redan i 20-årsåldern en grå/vit slinga och har sedan 40-årsåldern varit "gråhårig". Kan någon förklara varför man ska färga håret för att må bättre? Varför duger man inte som man är? Jadu, det är en bra fråga. Jag färgar för att jag mår bättre av det. Trots det, så tycker jag att jag duger som jag är. Vet inte men det är väl uttrycket "gråhåriga gamla kärringar" som lever kvar och ställer till det
netaave
18-11-2009, 19:16
CITAT (pejori @ 18-11-2009, 19:10)  Jadu, det är en bra fråga. Jag färgar för att jag mår bättre av det. Trots det, så tycker jag att jag duger som jag är.
Vet inte men det är väl uttrycket "gråhåriga gamla kärringar" som lever kvar och ställer till det Håller med, ser man fräsch ut så känner man sig lättare så också. Jag tycker också jag duger som jag är men vill se ut som jag känner mig. Färgar inte onaturligt heller utan i den färg jag alltid haft.
Självklart ska det vara "rätt" färg! Morotsorange tex ser för jäkligt ut, rent ut sagt. Eller kolsvart som jag nämnde förut. Kommer ihåg en kvinna som jag gick en kvällskurs tillsammans med för några år sen. Kan inte säga hur gammal hon var, men hon såg iaf ut att vara i 70-årsåldern. Hon hade en syrenlila hemstickad tjock tröja. Snygg i sej, helt ok. Men till det hade hon också ljust syrenfärgad kalufs! Fruktansvärt.
herkules
19-11-2009, 08:58
ju fler och mer färger folk har i håret, desto roligare! tur att folk vågar (trots ålder) färga sitt hår i precis vilken färg de vill så inte alla går omkring som gråa möss.
Naturligtvis får folk ha vilken färg dom vill i håret, men dom måste ju också vara medvetna om att vi andra kanske tycker det är gräsligt fult.  Och naturligt grått eller vitt är absolut snyggast.
CITAT (herkules @ 19-11-2009, 08:58)  ju fler och mer färger folk har i håret, desto roligare! tur att folk vågar (trots ålder) färga sitt hår i precis vilken färg de vill så inte alla går omkring som gråa möss. Ja visst, men det är mycket bättre med en riktigt avvikande färg som knallrött eller rosa än att tro att man har en naturlig färg och den i själva verket bara är hård och onaturlig. Fast de blir allt mer sällsynta, de med konstiga "naturliga" fägrerna. Kanhända har produkterna blivit bättre och ger bättre resultat.
Aqvakul
19-11-2009, 11:09
Klipper man sig riktigt kort så syns inte det gråa.... hälsningar från "SkallePer"....
herkules
19-11-2009, 11:22
CITAT (Anma @ 19-11-2009, 11:04)  Ja visst, men det är mycket bättre med en riktigt avvikande färg som knallrött eller rosa än att tro att man har en naturlig färg och den i själva verket bara är hård och onaturlig. Fast de blir allt mer sällsynta, de med konstiga "naturliga" fägrerna. Kanhända har produkterna blivit bättre och ger bättre resultat. håller med, fram för mer rosa, grönt och knallblått i skallen på gamla(?) tanter och farbröder! jag tror det kommer bli en härlig tid då vi alla gamla punkare hamnar på hemmet och kräver vår hårfärg!
Glöm inte en egen avdelning för den gråvita massan också!  Undrar varför inte karlar färgar håret? Mer än dom gör alltså, och i lika glada färger som kvinnorna. Och för att inte komma för långt från ämnet så hejjar vi väl på Sannex på lördag!
Aqvakul
19-11-2009, 12:17
CITAT (Berith @ 19-11-2009, 11:48)  Och för att inte komma för långt från ämnet så hejjar vi väl på Sannex på lördag!  fast jag undrar om det inte är nästa lördag....
CITAT (Aqvakul @ 19-11-2009, 12:17)  fast jag undrar om det inte är nästa lördag.... Ajdå... Ja då får det bli nästa lördag då.
Jag var med på tv när jag var tio år och Salmonellan härjade i Vaggeryd,Ulf Thoren var där och filmade skolan som var Sjukhus för alla smittade och omgärdat med ett högt staket ,vi fick hålla kameran åt Ulf när han bytte film och då filmade han mig och min kompis en stund ,så på kvällen var vi med på Aktuellt i några sekunder  Lustigt att se sig själv på tv faktiskt
CITAT (Berith @ 19-11-2009, 11:48)  Glöm inte en egen avdelning för den gråvita massan också!  Undrar varför inte karlar färgar håret? Mer än dom gör alltså, och i lika glada färger som kvinnorna. Och för att inte komma för långt från ämnet så hejjar vi väl på Sannex på lördag!  Dom kallas aldrig "gamla gråhåriga gubbar", dom har de grå tinningarnas charm
Aqvakul
19-11-2009, 21:49
CITAT (pejori @ 19-11-2009, 21:48)  Dom kallas aldrig "gamla gråhåriga gubbar", dom har de grå tinningarnas charm  Prexis...
Därför behöööver dom inte färga håret....
netaave
19-11-2009, 23:33
CITAT (Berith @ 19-11-2009, 11:48)  Glöm inte en egen avdelning för den gråvita massan också!  Undrar varför inte karlar färgar håret? Mer än dom gör alltså, och i lika glada färger som kvinnorna. Och för att inte komma för långt från ämnet så hejjar vi väl på Sannex på lördag!  [attachment=44522:Sannex_guldsladdar.jpg] Blir jätteglad om ni hejar på Sannex  (här med Christine när dom fick sina Guldsladdar) det blir dom också, ska personligen be dom gå in här och tacka isf.  Dom är verkligen en ung frisk fläkt inom branchen och fler med dom. Personligen ser jag hellre lite återväxt bland dansband med killar i deras ålder för att vi även ska få en återväxt bland unga dansare. Per automatik får ju då också dom dansställen som nu har svårt att överleva, dom utan alkoholservering och åldersgräns, lättare att kunna fortsätta. Krogarna tycks klara sig bättre av nån anledning. Och dom gamla etablerade uvarna inom dansband dom lever gott på gammal skåpmat och guldskivor
Råkade hamna i programmet i går när jag bläddrade runt efter nåt att se på och fick se det här: Spootlajtz med Avundsjuk - helt fantastiskt!  Hoppas att dom spelar in den för den blir absolut en radiohit.
Aqvakul
22-11-2009, 08:25
CITAT (Berith @ 22-11-2009, 08:22)  Råkade hamna i programmet i går när jag bläddrade runt efter nåt att se på och fick se det här: Spootlajtz med Avundsjuk - helt fantastiskt!  Hoppas att dom spelar in den för den blir absolut en radiohit. Visst var den fräck, även om den inte föll dansbandsjuryn i smaken,,,,
herkules
22-11-2009, 08:26
CITAT (Berith @ 22-11-2009, 08:22)  Råkade hamna i programmet i går när jag bläddrade runt efter nåt att se på och fick se det här: Spootlajtz med Avundsjuk - helt fantastiskt!  Hoppas att dom spelar in den för den blir absolut en radiohit. ot men det har ju med dansband att göra - såg också spootlajtz igår och även om de kanske inte är dansbanddansband så behöver juryn (läs melissa) inte sitta och vara så otrevlig som hon var mot dem igår, vilket utbrott, för vaddå? fy, jag satt nästan och vred mig i soffan när hon öste ur sig sin galla, trist tant!
Aqvakul
22-11-2009, 08:28
CITAT (herkules @ 22-11-2009, 08:26)  ot men det har ju med dansband att göra - såg också spootlajtz igår och även om de kanske inte är dansbanddansband så behöver juryn (läs melissa) inte sitta och vara så otrevlig som hon var mot dem igår, vilket utbrott, för vaddå? fy, jag satt nästan och vred mig i soffan när hon öste ur sig sin galla, trist tant!
Och jag som aldrig sett programmet förut tappade hakan totalt.  Vem är hon??
herkules
22-11-2009, 08:42
CITAT (Berith @ 22-11-2009, 08:38)  Och jag som aldrig sett programmet förut tappade hakan totalt.  Vem är hon?? någon slags sångerska i ett dansband (men fråga mig inte vilket) otrevlig som f-n iaf.
Ok... Ja det var ingen positiv upplevelse, varken oralt eller visuellt.
Aqvakul
22-11-2009, 08:56
Hon söker väl uppmärksamhet, bra eller dålig verkar spela mindre roll i mediakändisvärlden....
herkules
22-11-2009, 08:59
CITAT (Aqvakul @ 22-11-2009, 08:56)  Hon söker väl uppmärksamhet, bra eller dålig verkar spela mindre roll i mediakändisvärlden.... jo det är väl så. men det blev konstigt efter hennes utbrott, sur smak i munnen på ett annars ganska trevligt program.
netaave
22-11-2009, 18:12
CITAT (herkules @ 22-11-2009, 08:26)  ot men det har ju med dansband att göra - såg också spootlajtz igår och även om de kanske inte är dansbanddansband så behöver juryn (läs melissa) inte sitta och vara så otrevlig som hon var mot dem igår, vilket utbrott, för vaddå? fy, jag satt nästan och vred mig i soffan när hon öste ur sig sin galla, trist tant! Melissa Williams är en lite udda sångerska i dansbandsbranchen som kom från USA för 4-5 år sedan, hon spelar normalt i Zlips. Är så med dom att antingen älskar man dom eller inte. Själv brukar jag kalla henne för Cruella efter ett rätt agressivt uppträdande i Malung på dansbandsveckan. Själv tycker jag Melissa är lite överkvalificerad för ett dansband hon ska nog sjunga pop eller soul eller nåt.  Det är absolut inget fel på hennes röst. Vad beträffar hennes utbrott så håller jag med er, så himla onödigt. Spootlights är nog en frisk fläkt men det dom spelade var inte speciellt dansbart, gick för fort för fox och en konstig takt för bugg. Men man kan ju njuta av deras musik utan dans. Titanix var bäst igår, och nästa vecka kommer både Shake och Sannex då blir det bra musik då hoppas jag Torgny Melins åker ut, dom har ju spelat proffisionellt så länge, bättre släppa fram något nytt.
Aqvakul
28-11-2009, 22:01
Vilka förstockade åldringar röstade fram Torgny Melins på Sannex bekostnad. Jag ryser....
Aqvakul
28-11-2009, 22:03
CITAT (pejori @ 28-11-2009, 22:01)  Pejjan - är det sant?
CITAT (Aqvakul @ 28-11-2009, 22:03)  Pejjan - är det sant?  Gillar dom ju....
Hej igen
28-11-2009, 22:22
Var väl uppenbart att Torgny Melins skulle gå före Sannex ... för alla dansglada alltså. :-)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|