Sidor: 1, 2
Magdis
Mitt första inlägg handlade om att vi brutit icke-köpandet idag för att vi behövde mediciner, sen spanns det vidare på det. Hemskt ledsen för det, jag ska inte skriva nåt mer nu.
Aqvakul
CITAT (Magdis @ 28-11-2009, 22:51) *
Mitt första inlägg handlade om att vi brutit icke-köpandet idag för att vi behövde mediciner, sen spanns det vidare på det. Hemskt ledsen för det, jag ska inte skriva nåt mer nu.

kompiskram.gif Ta det inte så! Jag är uppriktigt ledsen för att jag var brysk.
Motti
När trådarna på Spinn (katt .nu) avek från ämnet fick vi en skarp tillsägelse från Moderatorn !Fast lite kul är det när man kan tillåta sig att spåra ur lite whistling.gif
pejori
CITAT (Motti @ 28-11-2009, 22:57) *
När trådarna på Spinn (katt .nu) avek från ämnet fick vi en skarp tillsägelse från Moderatorn !Fast lite kul är det när man kan tillåta sig att spåra ur lite whistling.gif

Tycker jag med.
Det blir så strikt, om man ska vara PK hela tiden.
Gita
Hade ingen aning om den s.k. köpfridagen men det spelar ingen roll jag hade handlat i alla fall. Idag har jag köpt reservdelar till ljusslingorna, gjort en runda i antikaffärer och köpt en underbar liten kristallkaraff som skall
stå i badrummet fylld med någon härlig badolja, sen har jag köpt, jag skämtar inte, skor till hunden. Vi har en portis med väldigt mycket hår på fötter och mellan trampdynor , nu när det regnar jämt är det jättejobbigt både för honom och oss med allt som fastnar i hans fötter. Ja, sen köpte vi riktigt gott kaffebröd, en saffranskrans, också.
Fast jag "shoppar" inte jättemycket och när jag väl gör det så är det kvalitet och inte kvantitet som gäller.
Gita
Gita
CITAT (Motti @ 28-11-2009, 22:57) *

Men herregud, kan man inte se det här som ett samtal IRL, man vet väl aldrig vad sådana slutar. Jag tycker att det är helt OK , t.o.m. önskvärt ibland, att avvika från startämnet. Den här delen av Odla är väl ett rent snackforum, kanske det är lite skillnad om det rör sig om ett fackforum. Oftast tycker jag människor som hela tiden försöka styra upp allting är urjobbiga och vansinnigt trista.
gita
pejori
CITAT (Gita @ 28-11-2009, 23:16) *
Men herregud, kan man inte se det här som ett samtal IRL, man vet väl aldrig vad sådana slutar. Jag tycker att det är helt OK , t.o.m. önskvärt ibland, att avvika från startämnet. Den här delen av Odla är väl ett rent snackforum, kanske det är lite skillnad om det rör sig om ett fackforum. Oftast tycker jag människor som hela tiden försöka styra upp allting är urjobbiga och vansinnigt trista.
gita

tummenupp.gif tummenupp.gif Visst är det så och jag tror att det skulle bli rätt tyst, om man skulle vara så strikt hela tiden.
Motti
Missförstå mig rätt rolleyes.gif jag tycker det är kul att trådarna kan utvecklas lite hit och dit om det inte blir alldeles tokigt naughty.gif !vi vart hårt hållna på Spinn flirting.gif
Meriona
Jag ska inte handla nåt idag, men det är mest för att jag ingenting behöver. Annars vette sjutton om jag hade uppmärksammat det. Det har inte varit mycket prat om det innan, en enda gång på radion för någon vecka sen - redan glömt.
Gita
CITAT (Meriona @ 29-11-2009, 09:40) *
Jag ska inte handla nåt idag, men det är mest för att jag ingenting behöver. Annars vette sjutton om jag hade uppmärksammat det. Det har inte varit mycket prat om det innan, en enda gång på radion för någon vecka sen - redan glömt.

Det här är väl som så mycket annat lite dubbelt, många tycks tycka att det är väldigt fint och präktigt att inte konsumera (shoppa) och samma människor är väldigt upprörda när t.ex. en fabrik läggs ner och folk blir arbetslösa . Det är ju faktiskt så att de flesta av oss har vår försörjning genom tillverkning och handel med produkter som andra skall köpa och om ingen vill köpa så blir vi arbetslösa.
Vet egentligen inte själv riktigt var jag står, jo jag gillar att shoppa men som jag sagt tidigare kvalitet framför kvantiti, hellre ett dyrt märkesplagg an fem billiga från HM. Rent samhällsekonomiskt kan det ju till och med vara bättre att konsumera skräp i mängd, skapar kanske flera jobb, men för miljöns och mitt eget välbefinnande vinner kvalité.
Gita
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon