|
CITAT (renate @ 05-01-2010, 14:45)  Jag störs inte av dem för jag är sällan på småprat.Tänkte bara påpekar det för det gnälls så mycket om reklamen här.Vill man har tillgång till gratisforum får man står ut med en del reklam För det är till största delen reklamintäkter som finansierar ett gratisforum,inte är det vi i alla fall.Jag ignorerar blibbandet man vänjar sig faktiskt,i början instämde jag också i gnällkören. Men man behöver ju inte stå ut med det. Det finns ju botemedel
sqrulan
05-01-2010, 15:03
Jag måste vara reklamblind eller nåt för jag bryr mej aldrig om reklam varken här eller på tv, däremot så har jag ingen reklam i postlådan och Nix för telefonförsäljare har jag haft i många år nu. Jag har nog tur som inte lider och plågas.
skånepåg
05-01-2010, 15:03
CITAT (renate @ 05-01-2010, 14:45)  Jag störs inte av dem för jag är sällan på småprat.Tänkte bara påpekar det för det gnälls så mycket om reklamen här.Vill man har tillgång till gratisforum får man står ut med en del reklam För det är till största delen reklamintäkter som finansierar ett gratisforum,inte är det vi i alla fall.Jag ignorerar blibbandet man vänjar sig faktiskt,i början instämde jag också i gnällkören. Finns hur mycket reklam som helst på nätet, kolla aftonbladet halva sidan är ju bara reklam =( Men med Adblock plus så går sidan smidigt och man kan läsa mer nödvändigt
CITAT (renate @ 04-01-2010, 23:44)  JAg gillar inte reklam heller men bryr mig inte,titta inte på det.Men om ni avskyr blibbandet så mycket då förstår jag inte hur ni utstår med allt blibbandet och tingelitang i era egna inlägg.DET är ocks irriternde med en massa blingbling i en del inlägg. Håller med om att en massa blinkade och rörelser i själv inlägget är mer irriterande än reklamen. Reklamen ser jag knappast med inläggen försöker jag ju läsa. dessutom vet jag ju att det är reklamen som betalar forumet så att det kan vara gratis för oss. Gita
skånepåg
05-01-2010, 15:09
CITAT (sqrulan @ 05-01-2010, 15:03)  Jag måste vara reklamblind eller nåt för jag bryr mej aldrig om reklam varken här eller på tv, däremot så har jag ingen reklam i postlådan och Nix för telefonförsäljare har jag haft i många år nu. Jag har nog tur som inte lider och plågas. Jag har oxå NIX Men ändå så ringer det kanske runt 5st ändå om året, jag svarar inte på okänt nummer och de kan ju ringa i flera månader  Så efter en tid så svarar jag eller en kompis för palla med dem för de godtar ju inte ett nej och bara säger att vi inte vill ha deras skit och lägger på  Men fick brev för en tid sen att jag snart måste omregistrera NIX Så får göra det sen  Fasst i sommras var det kul, det ringde en brud om ett sånt tv bolag och henne snacka jag med säkert 30 minuter om olika filmer men var på fyllan då oxå men sa att jag har flera tusen filmer så behöver inte era filmkanaler till slut och bara la på för hon ville inte sluta snacka
Myosotis
05-01-2010, 18:56
CITAT (renate @ 05-01-2010, 14:45)  ...Jag ignorerar blibbandet man vänjar sig faktiskt... Nej, jag vänjer mig inte, jag får migrän av det.
Aqvakul
05-01-2010, 19:11
Jag trodde att jag hade blivit "immun", men den här rosa rakreklamen är vidrig...
skånepåg
05-01-2010, 19:30
CITAT (Myosotis @ 05-01-2010, 18:56)  Nej, jag vänjer mig inte, jag får migrän av det. Ja det e ju asstörigt med det blinkande och en så skär reklam man kan ju inte låta bli att titta på den
Gossen Ruda
05-01-2010, 20:22
CITAT (skånepåg @ 05-01-2010, 19:30)  Ja det e ju asstörigt med det blinkande och en så skär reklam man kan ju inte låta bli att titta på den  Man vänjer sig och hon är inte fy skam att titta på.  Det är väl det som är meningen, men jag undrar om dom som verkligen uppskattar reklamen är målgrupp? Jag har en rakapparat redan men den används bara i och runt ansiktet.
skånepåg
05-01-2010, 20:38
CITAT (Gossen Ruda @ 05-01-2010, 20:22)  Man vänjer sig och hon är inte fy skam att titta på.  Det är väl det som är meningen, men jag undrar om dom som verkligen uppskattar reklamen är målgrupp? Jag har en rakapparat redan men den används bara i och runt ansiktet.  Haha ja men fan ingen målgrupp som hänger här väl?? Jag tror det är mest 30-50+ som är här eller har jag fel?? Jag är snart 30+ ju
Har opera och har inaktiviterat Adobe flashplayer. Det gör att webbläsaren går smidigare o snabbare och alla flashannonser försvinner. Det gäller nog alla webbläsare,misstänker jag. Behöver man flash är det bara att aktivera igen.
Myosotis
06-01-2010, 13:46
CITAT (gnon49 @ 05-01-2010, 21:59)  Har opera och har inaktiviterat Adobe flashplayer. Det gör att webbläsaren går smidigare o snabbare och alla flashannonser försvinner. Det gäller nog alla webbläsare,misstänker jag. Behöver man flash är det bara att aktivera igen. Kan du inte skriva en steg-för-steg-anvisning så att även jag förstår? Snälla?
CITAT (Myosotis @ 06-01-2010, 13:46)  Kan du inte skriva en steg-för-steg-anvisning så att även jag förstår? Snälla? Gäller IE7 o troligen IE8 också. Tryck på verktygsraden i menyn, sedan hantera tillägg, sedan aktivera eller inaktivera tillägg. Sök efter shockwave flash object, en ocx-fil, avaktivera den.
Myosotis
06-01-2010, 14:14
[attachment=45988:Wut.gif] Tack så jättemycket för hjälpen, men jag fattar inte ändå, min IE pratar inte svenska. Nu har jag letat igenom allt och hittar inget som motsvarar det  och så blir jag för arg för att leta  . "Verktyg", är det den femte från vänster, direkt bredvid frågetecknet?
Anki på Öland
06-01-2010, 14:19
CITAT (gnon49 @ 06-01-2010, 13:59)  Gäller IE7 o troligen IE8 också.
Tryck på verktygsraden i menyn, sedan hantera tillägg, sedan aktivera eller inaktivera tillägg. Sök efter shockwave flash object, en ocx-fil, avaktivera den. Gjorde precis så men på min hantera tillägg fanns inte aktivera eller inaktivera tillägg, men det kom fram när jag markerade shockwave flash object så jag kunde avaktivera den. Det resulterade i att den rosa annonsen högst upp står stilla nu i alla fall. Den försvann inte, men man får vara glad för det lilla..... Man blev lite bortskämd den tiden då annonserna var helt borta  Anki
[quote name='Myosotis' date='06-01-2010, 14:14' post='1149386'] [attachment=45988:Wut.gif] Tack så jättemycket för hjälpen, men jag fattar inte ändå, min IE pratar inte svenska. Nu har jag letat igenom allt och hittar inget som motsvarar det  och så blir jag för arg för att leta  . "Verktyg", är det den femte från vänster, direkt bredvid frågetecknet?  [/quote Den femte stämmer, efter favoriter. Hr du engelsk står kanske "tools"?
Myosotis
06-01-2010, 15:04
okej, tack snälla, då vet jag var jag ska leta i alla fall. Känner mig väldigt dum. Ska lugna ner mig lite och sen försöka igen.
Anki på Öland
15-01-2010, 20:41
Vet inte om jag skall skriva här eller i "spöktråden"  I eftermiddags när jag gick in på Odla så var all den hemska rosa reklamen borta igen!! Hurra, hurra!! Fråga mig inte hur, men borta är den....
Myosotis
15-01-2010, 23:42
[attachment=46274:froh.gif] Visst är det underbart!! Spöktråden, du menar att det aldrig fanns någon rosa reklam?
Biggan_
15-01-2010, 23:46
Då är det hos er det spökar, för här är rosa reklamen kvar!
Meriona
15-01-2010, 23:46
 rosa reklam.... ?
Myosotis
15-01-2010, 23:50
CITAT (Meriona @ 15-01-2010, 23:46)   rosa reklam.... ? Jag lovar, jag mår bra och är alldeles nykter och ändå ser jag --- ingen reklam längre, just det, nu blev det fel. Men alltså jag menar jag såg ingen när jag var nykter heller  nej! Jag skulle säga att då när jag såg den mådde jag väldigt bra! Och så.
Biggan_
15-01-2010, 23:55
Meriona
15-01-2010, 23:56
CITAT (Myosotis @ 15-01-2010, 23:50)  Jag lovar, jag mår bra och är alldeles nykter och ändå ser jag --- ingen reklam längre, just det, nu blev det fel. Men alltså jag menar jag såg ingen när jag var nykter heller  nej! Jag skulle säga att då när jag såg den mådde jag väldigt bra! Och så. Skumt. Jag vet ju att du är nykter jämt. Spökena däremot är jag inte så säker på. Mycket konstigt lär hända i söder...
Myosotis
16-01-2010, 00:01
Patent?  Nu känner jag mig lite osäker på vad jag kan ha sagt. Patent? Menar du rosa ben eller rosa volvobilar i skogen? Får kolla i meningslösa tråden.
Meriona
16-01-2010, 00:03
man kan både sälja och överlåta patent nuförtiden, var lugn .
Myosotis
16-01-2010, 00:05
 Vad bra. För jag har bara en vit och en blå. Samt två ben.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|