|
Helt plötsligt har jag fått en rörlig reklamslinga ovanför Odla logan. Är det så hos er också ? Den gör mig ju helt snurrig.......kan inte koncentrera mig på att läsa i forumet för den rörliga texten och tegelstenen som dyker upp.
skånepåg
02-12-2009, 18:39
Ladda ner Adblock, bara googla och till vilken webbläsare du har ^^
Men är inte det bara för Firefox ?
Irene_L
02-12-2009, 18:47
Ja jag har också fått den där reklamen...jag scrollar snabbt ner så jag slipper den!
Myosotis
02-12-2009, 19:06
Jag ser inget (Eller jo, men ingen rörlig reklam däruppe). Vad har du för webläsare? Jag fick hjälp att installera adblock för IE här för ett tag sen, funkar jättebra!
skånepåg
02-12-2009, 19:56
CITAT (Alba @ 02-12-2009, 18:46)  Men är inte det bara för Firefox ? Nejdå bara googla på adblock och vilken webbläsare du har, finns till alla ^^
Anki på Öland
02-12-2009, 20:05
Har installerat Adblock för IE8 men det finns fortfarande kvar...... Gjorde du något speciellt Myosotis???? Anki
Grrr Hur kan företag om vill att vi ska köpa deras produkter göra reklam som man blir gaaalen på.
CITAT (Myosotis @ 02-12-2009, 19:06)  Jag ser inget (Eller jo, men ingen rörlig reklam däruppe). Vad har du för webläsare? Jag fick hjälp att installera adblock för IE här för ett tag sen, funkar jättebra! Jag har IE CITAT (Irene_L @ 02-12-2009, 18:47)  Ja jag har också fått den där reklamen...jag scrollar snabbt ner så jag slipper den! God jul själv Milla.......en stoooor kram från mig. Så gulligt foto matte har tagit på dig. Men så konstigt att bilden av Milla inte kom med när jag citerade Irene. CITAT (mojan @ 02-12-2009, 20:34)  Grrr Hur kan företag om vill att vi ska köpa deras produkter göra reklam som man blir gaaalen på. Håller med ...man blir ju avogt inställd.
skånepåg
02-12-2009, 20:45
CITAT (Alba @ 02-12-2009, 20:42)  Jag har IE God jul själv Milla.......en stoooor kram från mig. Så gulligt foto matte har tagit på dig. Men så konstigt att bilden av Milla inte kom med när jag citerade Irene. Håller med ...man blir ju avogt inställd. Vilken verision av explorer använder du?? Så kanske vi kan hjälpa ^^
CITAT (skånepåg @ 02-12-2009, 20:45)  Vilken verision av explorer använder du?? Så kanske vi kan hjälpa ^^ IE 8
skånepåg
02-12-2009, 21:00
Ok typiskt för microsofts produkter så finns det inte mycket men hitta denna sidan http://www.alltomxp.se/forum/index.php/top...net-explorer-8/ Ett forum med lite olka lösningar  Men jag tycker du ska byta till nåt av Mozillas webbläsare, de har bättre program ;D
Jag läste igenom men det verkar vara lite knepigt att få det att fungera. Vågar mig nog inte på det. Vill inte heller byta webbläsare......vanan du vet.
Myosotis
02-12-2009, 21:23
CITAT (Anki på Öland @ 02-12-2009, 20:05)  Gjorde du något speciellt Myosotis???? Gjorde som Azur förklarade här, det var en jättebra bruksanvisning, t.o.m. jag fattade!
Meriona
02-12-2009, 21:26
Jag såg också eländet, men häromveckan tror jag det var en halvnaken kvinna?  Jag köper varken tegel eller fruntimmer, så jag bläddrar bara förbi...
skånepåg
02-12-2009, 21:36
CITAT (Alba @ 02-12-2009, 21:17)  Jag läste igenom men det verkar vara lite knepigt att få det att fungera. Vågar mig nog inte på det. Vill inte heller byta webbläsare......vanan du vet. Hehe ok men Mozillas e bättre finns massor med applicationer och olika teman, alla fönster hos mej är svart, det kan man inte göra i explorer  Plus att de kör med öppen källkod så man kan göra om det till hur man vill ha det med lite programering eller bara orginal så är det snabbare än microsofts produkter ^^
Anki på Öland
02-12-2009, 23:15
CITAT (Myosotis @ 02-12-2009, 21:23)  Gjorde som Azur förklarade här, det var en jättebra bruksanvisning, t.o.m. jag fattade!  Tack!! Fick bort eländet!!  Anki
skånepåg
02-12-2009, 23:50
Vad bra, all er surfande kommer gå mycket snabbare med adblock ^^
elvisjö
03-12-2009, 07:22
Skulle göra som skånepågs tips och lägga till adblock och se vad jag hittade.
"Danska morgontidningen Berlingske Tidende gick i somras till attack mot läsare som använde Adblock. De stängdes helt enkelt ute från sajten. Förhoppningen var att få med sig andra stora tidningssajter, men det vann inget gensvar. Någon månad senare släpptes annonsblockerarna in igen.
Jag är en reklamhatare och försöker att värja mig så mycket som möjligt vill därför tipsa om två hjälpmedel för att slippa reklam. Genom att spärra direktreklam så gör jag dessutom en ekologisk insats Adresserad reklam i brevlådan www.swedma.se/site.
Telefonförsäljning även mobilt abbonemang www.nix.nu
Anki på Öland
02-01-2010, 15:51
Fasen.... tog ju bort reklamen och det har funkat fint men i eftermiddags när jag kom in på Odla var den helt plötsligt tillbaka!  Någon mer som drabbats av det?? Hur 17 gör jag nu då för att få bort det???? Anki
Aqvakul
02-01-2010, 15:54
Jag har inte besvärats så mycket av reklamen tidigare. Men nu är det något knallrosa blinkande för hårbortagning, som man gärna skulle slippa...
Huggorm
02-01-2010, 15:54
CITAT (Anki på Öland @ 02-01-2010, 15:51)  Fasen.... tog ju bort reklamen och det har funkat fint men i eftermiddags när jag kom in på Odla var den helt plötsligt tillbaka!  Någon mer som drabbats av det?? Hur 17 gör jag nu då för att få bort det???? Anki Gör om det. Det är ny månad nu, så nu är det dags för ny reklamkampanj. Även om det är samma banner igen, så har den fått nytt namn, och då får man ta bort den igen
Piccante
02-01-2010, 16:00
I Firefox kan man installera Add adblock plus, ett litet program som gör att när jag för pekaren till dessa rosa annonser så kommer det upp en liten ruta som frågar om jag vill blockera annonsen. Klickar man på blockera så blockerar man all reklam från den servern
Anki på Öland
02-01-2010, 17:06
Gillar inte firefox men det funkade ju på IE förut.... adblock är fortfarande aktiv men den knallrosa bannern fladdrar vidare  Anki
Huggorm
02-01-2010, 18:29
Blockerar Adblock även flash-banners? Det finns ju också ett annat program som heter flashblock. Jag har båda, men vet inte vilken som tar bort vad
Anki på Öland
02-01-2010, 18:31
CITAT (Huggorm @ 02-01-2010, 18:29)  Blockerar Adblock även flash-banners? Det finns ju också ett annat program som heter flashblock. Jag har båda, men vet inte vilken som tar bort vad Ja, alla annonserna har varit borta tills dom helt plötsligt i eftermiddags var tillbaka! Anki
Huggorm
02-01-2010, 18:34
CITAT (Anki på Öland @ 02-01-2010, 18:31)  Ja, alla annonserna har varit borta tills dom helt plötsligt i eftermiddags var tillbaka! Anki Vad händer om du högerklickar på reklamrutan och väljer "adblock image"?
skånepåg
02-01-2010, 18:41
Hehe smaken är ju som baken, jag gillar inte IE
Anki på Öland
02-01-2010, 19:03
CITAT (Huggorm @ 02-01-2010, 18:34)  Vad händer om du högerklickar på reklamrutan och väljer "adblock image"? Får inte upp något sådant val.... Anki
Huggorm
02-01-2010, 19:30
CITAT (Anki på Öland @ 02-01-2010, 19:03)  Får inte upp något sådant val.... Anki Nej, jag kom att det är en flash, och då får man inte det. Ladda ner flashblock om inget annat hjälper
*Stintan*
02-01-2010, 19:45
CITAT (skånepåg @ 02-01-2010, 18:41)  Hehe smaken är ju som baken, jag gillar inte IE  Sådär skulle jag då inte vilja ha det med forumet bara på halva sidan. Reklamen på sidan ser jag aldrig eftersom jag ändrat upplösningen till 1280 pixlar (längst ner till vänster på sidan) Hade dom inte tagit bort reklamen upptill förut ett tag, hum? Man får scrolla ner fort så man slipper se den hehe. Här är det IE som gäller och det funkar bra för mig men visst är flashreklamen lite störande. Reklamen på sidan ser jag aldrig eftersom jag ändrat upplösningen till 1280 pixlar (längst ner till vänster på sidan).
Huggorm
02-01-2010, 19:48
CITAT (*Stintan* @ 02-01-2010, 19:45)  Sådär skulle jag då inte vilja ha det med forumet bara på halva sidan. Reklamen på sidan ser jag aldrig eftersom jag ändrat upplösningen till 1280 pixlar (längst ner till vänster på sidan)
Hade dom inte tagit bort reklamen upptill förut ett tag, hum? Man får scrolla ner fort så man slipper se den hehe. Här är det IE som gäller och det funkar bra för mig men visst är flashreklamen lite störande. Reklamen på sidan ser jag aldrig eftersom jag ändrat upplösningen till 1280 pixlar (längst ner till vänster på sidan). Jag har ändrat till 1600, men reklamen får ändå god plats. Det skulle finnas ännu högre upplösningar att välja mellan
skånepåg
02-01-2010, 19:49
Hehe sant men stör mej inte av dem, bara de rörliga skiten  Läser ju snabbt bara på trådarna sen klickar man kanske ^^
*Stintan*
02-01-2010, 20:07
CITAT (Huggorm @ 02-01-2010, 19:48)  Jag har ändrat till 1600, men reklamen får ändå god plats. Det skulle finnas ännu högre upplösningar att välja mellan Jag föredrar att forumet tar upp hela rutan.
Tackar för tipset om Adblock plus. Nu har jag ett helt reklamfritt Odlaforum
Huggorm
02-01-2010, 20:10
CITAT (*Stintan* @ 02-01-2010, 20:07)  Jag föredrar att forumet tar upp hela rutan. Precis, det skulle ha funnits 2000 pixlar eller något sådant att välja på för dom som har högre upplösning på monitorn En annan aspekt är ju att det här forumet är reklamfinansierat, så om alla bojkottar reklamen går dom till slut i konkurs. Jag vet inte om det är något att sträva efter?
Äsch, det gör nog inget om några 100 tar bort reklamen. Läste jag inte någonstans att de hade 100000 besökare i veckan?
Anki på Öland
02-01-2010, 21:31
Ser heller inte reklamen på sidorna men den hemska högst upp är tillräckligt irriterande..... Har du adress till flashblock? Går den til IE? ANki
Huggorm
02-01-2010, 23:18
CITAT (Anki på Öland @ 02-01-2010, 21:31)  Ser heller inte reklamen på sidorna men den hemska högst upp är tillräckligt irriterande..... Har du adress till flashblock? Går den til IE? ANki Nej, den finns nog inte till IE
Myosotis
04-01-2010, 12:22
CITAT (Huggorm @ 02-01-2010, 19:30)  Ladda ner flashblock om inget annat hjälper HJÄLP snälla kan du inte förklara jag blir tokig på det där blinkande eländet  och rosa är det också  och inte hjälper det att jag har 1600 pixlar, det blinkar lite rosa längst ut till höger också.
Anki på Öland
04-01-2010, 12:25
CITAT (Myosotis @ 04-01-2010, 12:22)  Kom din reklam också tillbaka för några dagar sen fast du har Adblock? Anki
JAg gillar inte reklam heller men bryr mig inte,titta inte på det.Men om ni avskyr blibbandet så mycket då förstår jag inte hur ni utstår med allt blibbandet och tingelitang i era egna inlägg.DET är ocks irriternde med en massa blingbling i en del inlägg.
Jag kör med mozilla och min skärm ser ut som skånepågs, men jag måste verkligen ha en automatisk reklamavstägningsradar, har inte ens sett den rosa reklamen förrän jag läste om den i denna tråd. Bäst att inte återkomma till denna tråd, annars kanske jag börjar se eländet??
Anki på Öland
05-01-2010, 10:31
Nu tänkte jag ge Mozilla en chans och skulle ladda ner adblock plus men se det ville Mozilla inte alls det - fick upp en ruta att den inte kunde installera för "Signeringen kunde inte kontrolleras".......  ANki
CITAT (Anki på Öland @ 05-01-2010, 10:31)  Nu tänkte jag ge Mozilla en chans och skulle ladda ner adblock plus men se det ville Mozilla inte alls det - fick upp en ruta att den inte kunde installera för "Signeringen kunde inte kontrolleras".......  ANki Har för mig att jag också fick en sån ruta. Men kunde man inte välja att installera ändå? Kanske du inte har en uppdaterad version av Firefox? Jag har 3.5.6
Anki på Öland
05-01-2010, 12:19
CITAT (Klura @ 05-01-2010, 12:13)  Har för mig att jag också fick en sån ruta. Men kunde man inte välja att installera ändå? Kanske du inte har en uppdaterad version av Firefox? Jag har 3.5.6 Nej, man kunde inte välja men det kan gott hända att den inte är uppdaterad eftersom jag sällan använder den. Har den för att kunna kolla om dom hemsidorna jag gör blir bra i den webläsaren också. Anki
CITAT (Anki på Öland @ 05-01-2010, 12:19)  Nej, man kunde inte välja men det kan gott hända att den inte är uppdaterad eftersom jag sällan använder den. Har den för att kunna kolla om dom hemsidorna jag gör blir bra i den webläsaren också. Anki Testa att uppdatera och försök igen. Jag är jättenöjd med min numera helt reklamfria sida. T o m länkarna på höger sidan är borta.
skånepåg
05-01-2010, 12:37
CITAT (Klura @ 05-01-2010, 12:28)  Testa att uppdatera och försök igen. Jag är jättenöjd med min numera helt reklamfria sida. T o m länkarna på höger sidan är borta. Jusst det, har inte tänkt så mycket på dem för det kom ju inte upp nån (Blockera val) men nu är de borta oxå
Myosotis
05-01-2010, 13:05
CITAT (renate @ 04-01-2010, 23:44)  JAg gillar inte reklam heller men bryr mig inte,titta inte på det.Men om ni avskyr blibbandet så mycket då förstår jag inte hur ni utstår med allt blibbandet och tingelitang i era egna inlägg.DET är ocks irriternde med en massa blingbling i en del inlägg. Håller med, jag klarar inte av att läsa på en sida där det rör sig och blinkar. Jag trycker alltid på stopp (röda krysset) när sidan laddat klart, då slutar allt röra sig, dock inte reklamen. Det är den huvudsakliga anledningen till att jag tycker att IE är bättre än firefox, där hjälper det inte att klicka på stopp. Man kan väl välja att man inte vill se signaturerna alls, det kan du ju göra om du störs av dem.
CITAT (Myosotis @ 05-01-2010, 13:05)  Håller med, jag klarar inte av att läsa på en sida där det rör sig och blinkar. Jag trycker alltid på stopp (röda krysset) när sidan laddat klart, då slutar allt röra sig, dock inte reklamen. Det är den huvudsakliga anledningen till att jag tycker att IE är bättre än firefox, där hjälper det inte att klicka på stopp. Man kan väl välja att man inte vill se signaturerna alls, det kan du ju göra om du störs av dem. Jag störs inte av dem för jag är sällan på småprat.Tänkte bara påpekar det för det gnälls så mycket om reklamen här.Vill man har tillgång till gratisforum får man står ut med en del reklam För det är till största delen reklamintäkter som finansierar ett gratisforum,inte är det vi i alla fall.Jag ignorerar blibbandet man vänjar sig faktiskt,i början instämde jag också i gnällkören.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|