Full version: Odlaklubben Väst
Sidor: 1, 2
Bettis
Jag lägger en blänkare här också.

Vi är några som tänkte ha en liten träff igen, nu börjar ju förberedelserna inför vår/sommar så har ni lust att komma förbi så ses vi

Lördag den 6:e februari, 13.00 - 17.00.

Krukväxter och frö-försäljning.

Semla medtages... kaffe/dricka finns. Anmäl er gärna så vi vet hur mycket kaffe vi ska koka.

Platsen är Partille Brukshundklubb vägbeskrivning hittar ni på hemsidan. www.partillebk.se, längst ner på vänstersidan "kontakt", klicka sedan på vägbeskrivning. Det finns parkering utanför huset och det går också buss som stannar ganska nära.

Välkomna
EKLO
Låter mycket trevligt, hoppas jag kan komma, vet inte än - beror lite på jobb och sånt som inte riktigt rätat ut sig i almanackan än, men jag tror och hoppas och kommer då gärna!

För min del kanske det kunde handla om att beställa lite grönsaks och sommarblomsfrön i tid, och byta lite sådant, om nån annan är sugen på det?
Eva i Höga
Jättekul! Bra att ni är ute i god tid. Har varit på de tidigare träffarna och vi har ju jättekul så jag hoppas verkligen det passar iår också.
Anmäler mig när jag vet säkert.
Bettis
CITAT (EKLO @ 03-01-2010, 17:32) *
För min del kanske det kunde handla om att beställa lite grönsaks och sommarblomsfrön i tid, och byta lite sådant, om nån annan är sugen på det?

Jag ska meddela detta till andra (dom har säkert detta)
Eva i Höga
Bettis, kan vi inte göra som tidigare att alla tar med sig en liten grej och så har vi lotteri? Det är ju så roligt att få en vinst. Hoppas många kan komma!
Solstorm
Det var ju jättetrevligt förra året så jag vill gärna komma med. Lite tidigt kanske att spika, men nog lutar det åt att jag kommer.
Lotteri är ju jätteroligt! Fast nu får jag problem med vad jag ska ta med mig till det förstås g.gif

Skulle det vara för krångligt att beställa frön tillsammans tro?
Eva i Höga
Nej, det behöver väl inte vara krångligt, vi har ju Odla som vi kan kontakta varann på. Bra om man kan beställa tillsammans för man kanske inte behöver en hel påse själv.
Wilmer

Sticklingar från denna kommer med på träffen tummenupp.gif Skobuske som några undrade vad det är, detta är det unga exemplaret.
Eva i Höga
Du kanske kan ta med dig en stickling Wilmer - om du kommer på träffen.
Wilmer
Jag kommer och jag tar med mig alla sticklingar jag knipsar av, det verkar finnas lite intresse! Kul!
Eva i Höga
Puttar upp för nu är det bara en månad kvar till träffen och alla måste ju se att det börjar bli dags! Måste se över vad jag har att ta med mig.
Bettis, vem är det mer än du som fixar träffen? Bara kul att veta.
Bettis
CITAT (Eva i Höga @ 06-01-2010, 19:40) *
Puttar upp för nu är det bara en månad kvar till träffen och alla måste ju se att det börjar bli dags! Måste se över vad jag har att ta med mig.
Bettis, vem är det mer än du som fixar träffen? Bara kul att veta.

Numera är vi en himla massa på Facebook vi har en egen liten grupp där som snart är uppe i 200 personer och jag tror att de flesta är här från Odla, MariaS är väl den som dragit igång det och så är det LindaLunda oj nu tappar jag alla namnen jo Ulrica kommer också och så var det..... ja jag och namn/minne men det är en del iaf. Ska höra om MariaS kan göra en lista så kan jag kanske lägga ut den här, men eftersom hon inte går in här mer så fick jag i uppdag att skriva in om träffen.
Eva i Höga
Aj, Facebook, det har jag inte satt mig in i än. Är det där ni håller hus, mina vänner som jag saknar? Får väl försöka lära mig Facebook. Men hur hittar jag er där?
Lägg gärna in en lista på deltagarna till träffen här om man vill kontakta någon innan, t ex för samåkning.
Bettis
Dessa har jag fått från MariaS idag, än så länge är det vi men det är fler som anmäler lite senare om det är någon här så säg till så anmäler jag er också, detta är för att MariaS ska fixa kaffe och det är bra att veta ungefär hur många det blir, det kommer också att bli lotteri.

MariaS, Dito Verde, Cilla M, Monaxe, Ulrika, Anne-Li, österläge, Wilmer och Bettis.

Linda Lunda, och en till? Kommer kanske

(japp Eva det är många Odlaiter på Facebook och vi har väldigt trevligt där också flirting.gif )
Eva i Höga
Ja, jag ser att det är en del av det gamla trofasta gänget som anmält sig, jag hoppas jag kan komma och träffa alla. Men anmäler mig inte riktigt än förrän jag vet.
ninnisky
Jag hoppas också att jag kan komma. Det ser bra ut i kalendern!
Bidrar gärna med något till lotteriet.
anne-li i olofstorp
tror nog att jag kan fixa till det den lördagen!
Anne-Li
Eva i Höga
Det skulle vara så roligt om vi kunde träffas igen! kram2.gif
Wilmer
PUTT!!! Hur blev det med lotteri??

Så här står det nämligen på FB inbjudan;

Kommer du vara i närheten av Partille lördag den 6/2 och har några frön och/eller krukväxter till övers? Ta med en semla och gör oss sällskap.
För att delta i lotteri, krävs det att du skänker en vinst till lotteriet. En vinst = en lott. Jag fixar med kaffe, te och saft. Tala bara om om du kommer och om du har med någon i sällskap.

Välkomna!
Foton
Bettis
Hej å hå nu har jag pratat med MariaS och jag ska försöka återgälda vad hon säger wacko.gif

de som kommer är: CillaM, MariaS, *Ulrica*,Monax, Anne-Lie i Olofstorp, Wilmer, Kicki, Merona, DitoVerde, Bettis och några har någon med sig, ev gossen ruda och Olle tyvärr kan jag inte kopiera från Facebook så jag får skriva det jag kommer ihåg. Vad gäller lotteriet är det allt från frö, marmelad, hemmagjorda lavendelpåsar, keramik, sticklingar mm mm. så det finns lite smått och gott. Vi hoppas så många som möjligt kommer och känner av våren lite grann i detta hemska snöväder, vi kommer att ha en jäkla trevlig stund med mycket prat och skratt (så har det varit tidigare och kommer säker att bli så nu också) så ni är väldigt välkomna alla som vill komma.
Wilmer
Det ska bli så kul bravo.gif
Meriona
Varghem också om jag inte minns fel. Olle ska jag hämta upp så han är inte eventuell, han är på riktigt. laugh.gif
ninnisky
Ja, jag har tänkt komma åtminstone en liten stund biggrin.gif . Sonhustrun bjuder in till födelsedagskalas senare på eftermiddagen.

Jag anade att det skulle bli så - därför var jag lite tveksam tidigare !

blir nog inga lavendelpåsar i år, lagret är slut och symaskinen på service, men det blir något annat
Meriona
Vad kul Ninnisky! Oj vad dåååligt samvete jag fick plötsligt... wacko.gif. blink.gif
ninnisky
CITAT (Meriona @ 27-01-2010, 22:30) *
Vad kul Ninnisky! Oj vad dåååligt samvete jag fick plötsligt... wacko.gif. blink.gif

nono.gif
Wilmer
Precis, Varghem plockar jag upp, eller ja, vi samåker. Olle is for real giggle.gif
Meriona
CITAT (ninnisky @ 27-01-2010, 22:39) *
nono.gif

kompiskram.gif
Eva i Höga
Jag är nästan säker på att jag också kommer, enda som hindrar är om jag måste in o jobba men så ser det inte ut nu, skulle vara om nån blev sjuk.
Olle A
Nu har jag delat på några fredskallor och har ganska många om någon är intresserad. De kostar 20 kr eller 2 kg äpplen per styck. smile.gif Småplantor av grön ampellilja finns det också gott om.

Olle
Eva i Höga
Olle, jag kan ta en fredskalla och så var det nåt mer jag skulle ha av dig.
Olle A
En daglilja var det, om jag har förstått rätt. Det syns inte mycket ovan jord på dem än, men det kommer! Jag får väl nämna här också att jag har rosenbräckor, kungsmyntor och röda pelargoner, samt massor av vildpelargonfrön (P. inodorum) och en del andra frön som jag fortfarande inte har hunnit gå igenom. Och så söker jag gamla äpplen till rådjuren, om någon har undgått det.

Olle
Eva i Höga
Ja, daglilja var det! Tror inte jag har något annat än fröer att ta med mig denna gång, min krukväxter tycker inte att jag har skött om dem så bra denna vinter. crying.gif
Meriona
HA! Skönt att höra Eva, jag har krukväxter som annonserat på internet om ett nytt hem.... giggle.gif
Bettis
Hej på er shy.gif oj så kul Olle att du kunde komma jag kommer förmodligen också att köpa av dig har tyvärr inga äpplen -cry-.gif varghem och Eva så himla kul. Det ska bli riktigt roligt att träffa er igen, sitta och dregla över fröer mm längta efter vår och sommar. Här har vi -11,5 just nu så varmt är det iaf inte. Är det någon som inte vet var vi är och vill ha vägbeskrivnign så hör av er eller om ni vill ha mitt mobilnr om ni är osäkra så PM:a mig. Ha en härlig helg så ses vi nästa vecka yahoo.gif
Meriona
Jag PMade dig Bettis för säkerhetsskull.
Jag har iallafall lagat bilen denna vecka, för jag kan ju inte köra omkring på dyrbar last (Olle och hans växter) utan värme i bilen! -fear-.gif
Bettis
CITAT (Meriona @ 29-01-2010, 20:23) *
Jag PMade dig Bettis för säkerhetsskull.
Jag har iallafall lagat bilen denna vecka, för jag kan ju inte köra omkring på dyrbar last (Olle och hans växter) utan värme i bilen! -fear-.gif

rotfl.gif jag har svarat dig coolgleam.gif
varghem
CITAT (Wilmer @ 27-01-2010, 22:53) *
Precis, Varghem plockar jag upp, eller ja, vi samåker. Olle is for real giggle.gif

*veftar och tjuter* jaaaaaaaaa jag kommer.... om Wilmer hittar mig *skrattar*
Meriona
Verkar som om vi blir ganska många!OJ OJ vad kul! yahoo.gif yahoo.gif
Meriona
CITAT (Bettis @ 29-01-2010, 20:39) *
rotfl.gif jag har svarat dig coolgleam.gif

Tack Bettis, jag har tagit vara på numret. kompiskram.gif
Nu har jag varit ute och provkört bilden en lite längre sträcka försäkerhets skull, så att de inte slarvade med arbetet. Det kostade mig en Pelargon, för jag var ju tvungen att gå in på Plantagen när jag ändå var i närheten..... whistling.gif
Bettis
Nu jäklar närmar det sig tummenupp.gif vägarna är jättebra det är rena vårfloden som dom har saltat. Det kan bli problem att parkera utanför dörren för i går när jag var där var det massor med snö men jag hoppas att dom hinner skotta undan det, om så inte är fallet går det utmärkt att ställa sig på kanten vid vägen, inte många meter att gå, nu ska jag se om jag möjligen har några föer vilket inte är troligt men jag tänker köpa av er andra så ni blir av med era grejer giggle.gif glöm nu inte semla om ni vill ha det eller något annat. Det finns drickor, kakor och godis om man vill köpa. 10:- för dricka och 5:- för allt annat. MariaS fixar kaffe och det finns tee (påse) om någon vill ha.

Ha det så gött så syns vi på lördag
Meriona
Vägarna är jättebra, skojar du Bettis? wacko.gif
INTE här. Här får man först gasa järnet på hemma-gatan för att inte fastna i snömodden och tvättbräds-isen, för kommunen hade nog slut på snösvängs-pengarna vid nyår, sen dess har vi inte sett dem. När man väl kommer ut på en gata som är skottad så har de lagt såna enorma snöhögar i korsningarna så att INGEN bilist ser varken andra sådana eller skolbarn på väg till skolan (som får gå mitt i vägen för att trottoarena är fulla av snöhögar). Så varje morgon är jag livrädd att antingen köra ihjäl någon eller att krocka med nån satan som kommer från höger = dyrt. sad.gif
SKRÄP! De enda som gnuggar händerna är väl Västtrafik som fått 50% nya passagerare... Och hade det inte varit för deras nya system med 50 kr i pant för att åka buss, så hade jag nog kunnat tänka mig det, men av principsak så vägrar jag.

Usch, vad hade detta att göra med Odla-träffen tänker ni? Inte ett skit, det var bara ett sätt att pysa ut lite ilska. Ingenting kommer att hindra mig från att ploga långsamt med Volvon till Olle på kusten och sen lika långsamt ner till träffen i Götet, för vad gör man inte för att träffa sina nära och kära? wub.gif Men det kommer inte att gå så fort.... tongue.gif

Förresten, ni glömmer väl inte att sätta på er era knappar, för mitt ansiktsminne är groteskt dåligt.... sos.gif

Eva i Höga
kram2.gif Ibland måste man pysa ut lite irritation!
anne-li i olofstorp
Då skriver jag väl här också..... Grannen Gun-Britt och jag kommer imorgon.....
Bettis
CITAT (Meriona @ 04-02-2010, 21:29) *
Vägarna är jättebra, skojar du Bettis? wacko.gif
INTE här. Här får man först gasa järnet på hemma-gatan för att inte fastna i snömodden och tvättbräds-isen, för kommunen hade nog slut på snösvängs-pengarna vid nyår, sen dess har vi inte sett dem. När man väl kommer ut på en gata som är skottad så har de lagt såna enorma snöhögar i korsningarna så att INGEN bilist ser varken andra sådana eller skolbarn på väg till skolan (som får gå mitt i vägen för att trottoarena är fulla av snöhögar). Så varje morgon är jag livrädd att antingen köra ihjäl någon eller att krocka med nån satan som kommer från höger = dyrt. sad.gif
SKRÄP! De enda som gnuggar händerna är väl Västtrafik som fått 50% nya passagerare... Och hade det inte varit för deras nya system med 50 kr i pant för att åka buss, så hade jag nog kunnat tänka mig det, men av principsak så vägrar jag.

Usch, vad hade detta att göra med Odla-träffen tänker ni? Inte ett skit, det var bara ett sätt att pysa ut lite ilska. Ingenting kommer att hindra mig från att ploga långsamt med Volvon till Olle på kusten och sen lika långsamt ner till träffen i Götet, för vad gör man inte för att träffa sina nära och kära? wub.gif Men det kommer inte att gå så fort.... tongue.gif

Förresten, ni glömmer väl inte att sätta på er era knappar, för mitt ansiktsminne är groteskt dåligt.... sos.gif

jaja men när du väl kommer ut från landet till civilisationen giggle.gif så är vägarna bra flirting.gif så kul anne-li att du får med grannen jag har också med mig en till, Sissi hon har också varit med tidigare men nu har hon köpt sig en kolonistuga så hon är full av odlarglädje inför våren naughty.gif
Meriona
Kul! Ju fler desto skojigare. Jag försökte locka med sonen, men han bara blängde på mig. blush.gif
Biggan_
CITAT (Meriona @ 05-02-2010, 12:39) *
Kul! Ju fler desto skojigare. Jag försökte locka med sonen, men han bara blängde på mig. blush.gif

rotfl.gif Det finns gränser Meriona!

Ni får ha det så himla trevligt i morgon allesammans! tummenupp.gif yaay.gif
Meriona
Det lovar vi att ha Biggan! Oj oj vad vi ska skvallra! rolleyes.gif
Meriona
Nu är det inte många timmar kvar! yahoo.gif
Gossen Ruda
Jag får se om jag hinner avsätta nån timme för ett besök, fast det blir lite som Orsa kompani.
Aqvakul
Lycka till! yahoo.gif kompiskram.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon