Sidor: 1, 2
Blomstertanten
CITAT (lorentz @ 15-01-2010, 19:08) *
Efter att ha läst igenom Nautis inlägg (detta och tidigare) så undrar man vad syftet med Nautis medlemskap är.
Nauti verkar vara inblandad i alla bråk som finns på detta forum

Det råder väl inga som helst tvivel om att syftet är att sätta i gång bråk
Nauti
CITAT (Aqvakul @ 15-01-2010, 19:03) *
Kanske lite petigt av mig - men hur är det med matningen av Venus fly trap? I maj så påstod du faktiskt, inte bara att de åt flugor, utan att du också slog ihjäl dem först! confused.gif
Det får du gärna länka till. Jag har inget minne av att jag sagt det. Jag slår inte ens ihjäl myggor :/

Jag har plockat flugor som jag hittat döda i fönstret på vinden och sådant som har dött på våren. Sedan brukar man hitta påkörda insekter också som jag matar med tongue.gif

Men det är inte så roligt att plocka döda insekter från vägarna och det går som du säger, inte att göra året runt, så jag har gått över till att bladmata med orkidénäring i stället.
Blomstertanten
CITAT (Nauti @ 15-01-2010, 21:32) *
Det är just att det pågår i den verkliga världen i en sådan utsträckning som är ett problem. Många tänker helt enkelt inte på vad det är de äter. Det bidrar till ett sådant enormt lidande och miljöförstörelse som inte skulle behöva ske. Det finns ingen anledning till att vi skall behöva äta en massa kött nu för tiden, det är ineffektivt och föråldrat.

Hur bra är det för miljön att anlägga en mordbrand ?
confused.gif
Nauti
Efter att ha läst igenom Nautis inlägg (detta och tidigare) så undrar man vad syftet med Nautis medlemskap är.
Inte har jag hamnat i bråk inte. Så har då jag aldrig upplevt det. Många diskutioner har det blivit dock och det kan ju knappast ses som någonting negativt på ett diskussionsforum tongue.gif

Inte har jag hamnat i bråk inte. Så har då jag aldrig upplevt det. Många diskutioner har det blivit dock och det kan ju knappast ses som någonting negativt på ett diskussionsforum tongue.gif

CITAT (lämås @ 15-01-2010, 19:28) *
Håller med. Många har blivit illa behandlade innan, och det är faktiskt inte trevligt längre!
Riktigt så illa är det inte. Det är inte precis som att jag sitter och är någon internetmobbare. Jag har fått en del hårda ord riktade mot mig och t.o.m. PM:s. Jag gnäller inte för det, det är väl en del av det hela antar jag tongue.gif Men jag tycker mig inte ha angripit någon på ett sådant sätt.

CITAT (Blomstertanten @ 15-01-2010, 21:33) *
Du förväxlar nog också bråk med diskussioner tongue.gif

CITAT (Blomstertanten @ 15-01-2010, 21:36) *
Hur bra är det för miljön att anlägga en mordbrand ?
confused.gif
Det är väl inte särskilt omiljövänligt beroende på vad det är som brinner ner. Bränder sker ju ganska ofta i naturen också. Det har väl inte så mycket med saken att göra dock?

Om det skulle leda till en minskad produktion och att inte någon konkurrent tar upp deras marknadandelar så skulle det därmed leda till minskat lidande p.g.a. att färre fiskar fick sätta livet till. Det ser jag som positivt.

Jag säger inte att det är en bra metod för att att förstöra för ett företag men nog är den effektiv. Men jag tycker inga metoder där någon kan komma till skada på är bra metoder.
vitavargen
CITAT (Blomstertanten @ 15-01-2010, 21:33) *

Exakt, det är samma syfte som du också har .....

(det är andra gången jag ser dig skriva här och det är vid "bråk". Hur kommer det sig?)
Blomstertanten
CITAT (Nauti @ 15-01-2010, 21:43) *

Riktigt så illa är det inte. Det är inte precis som att jag sitter och är någon internetmobbare. Jag har fått en del hårda ord riktade mot mig och t.o.m. PM:s. Jag gnäller inte för det, det är väl en del av det hela antar jag tongue.gif Men jag tycker mig inte ha angripit någon på ett sådant sätt.

Det är väl inte särskilt omiljövänligt beroende på vad det är som brinner ner. Bränder sker ju ganska ofta i naturen också. Det har väl inte så mycket med saken att göra dock?

Om det skulle leda till en minskad produktion och att inte någon konkurrent tar upp deras marknadandelar så skulle det därmed leda till minskat lidande p.g.a. att färre fiskar fick sätta livet till. Det ser jag som positivt.

Jag säger inte att det är en bra metod för att att förstöra för ett företag men nog är den effektiv. Men jag tycker inga metoder där någon kan komma till skada på är bra metoder.

Du fortsätter att tjata om dessa pm. Vad är det om inte gnäll ???

Om man tänder eld på en byggnad , vet man då vad som finns där inne ? Vilka miljöfarliga gifter som kan komma ut i grundvattnet ?
Och det är väl klart det har med saken att göra !!!
Den här tråden handlade om en mordbrand ! En mordbrand som du tycker är positiv !
Om du inte minns det !

CITAT (vitavargen @ 15-01-2010, 21:49) *
Exakt, det är samma syfte som du också har .....

(det är andra gången jag ser dig skriva här och det är vid "bråk". Hur kommer det sig?)

Tänk att jag tänkte precis samma tanke om dej !!!!
vitavargen
... Jag har fått en del hårda ord riktade mot mig och t.o.m. PM:s. ...

(Anmäl alla de PM som du fått med hårda ord till Odla. PM är en funktion för vänskap och inte hårda uttalanden)
Anki på Öland
CITAT (vitavargen @ 15-01-2010, 21:49) *
................det är andra gången jag ser dig skriva här....

Säger han som varit reggad på forumet i 2 månader till henne som varit med i 6½ år......
Anki
Blomstertanten
CITAT (Anki på Öland @ 15-01-2010, 22:01) *
Säger han som varit reggad på forumet i 2 månader till henne som varit med i 6½ år......
Anki

Ja men Anki , det vet väl alla att jag bara är här för att bråka giggle.gif
Aqvakul
CITAT (Blomstertanten @ 15-01-2010, 22:05) *
Ja men Anki , det vet väl alla att jag bara är här för att bråka giggle.gif

giggle.gif yes.gif flirting.gif
vitavargen
CITAT (Anki på Öland @ 15-01-2010, 22:01) *
Anki

Hon kan har varit med i många många år. Men hennes inlägg har jag sett för andra gången(när du och andra är på Nauti).
*Stintan*

Tyvärr Nauti visar ditt svar ovan på väldigt dålig självinsikt.
Berith
Jag förstår bara inte hur ni orkar ge Nauti uppmärksamhet hela tiden.
Anma
Jag tar nauti på orden och tänker härdanefter bläddra förbi dennes inlägg utan att läsa dem. Råder er andra som också anser att predikandet gått för långt göra det samma. Kanske missar jag någon viktig information på det viset, men ingen annan informationskampanj som någonsin har påverkat mig har varit lika intensiv, cynisk mot människor som man vill påverka och tjatig som nautis privata kampanj mot köttätare. Så om jag missar något tar jag den risken.

Så se dig som ignorerad.
Gå i frid nauti. Adjö.
Aqvakul
CITAT (Anma @ 16-01-2010, 08:06) *
Jag tar nauti på orden och tänker härdanefter bläddra förbi dennes inlägg utan att läsa dem. Råder er andra som också anser att predikandet gått för långt göra det samma. Kanske missar jag någon viktig information på det viset, men ingen annan informationskampanj som någonsin har påverkat mig har varit lika intensiv, cynisk mot människor som man vill påverka och tjatig som nautis privata kampanj mot köttätare. Så om jag missar något tar jag den risken.

Så se dig som ignorerad.
Gå i frid nauti. Adjö.

Håller med dig till 100 %! Jag ska försöka göra som du, även om min naturliga nyfikenhet sätter hinder i vägen....
Anki på Öland

Så se dig som ignorerad.
Gå i frid nauti. Adjö.

Man missar nog inget, har hittills inte sett någon viktig eller ny information i inläggen.... bara tjat om samma saker som varenda någorlunda väl upplyst människa redan vet.
Anki
*Stintan*

Så se dig som ignorerad.
Gå i frid nauti. Adjö.

Jo du har så rätt, jag ska försöka med det jag också.
Carl

Tänk så tråkigt det skulle vara på detta forum om alla tyckte lika! Inte en debatt! Skit trist!!
Aqvakul
CITAT (Carl @ 16-01-2010, 10:52) *
Tänk så tråkigt det skulle vara på detta forum om alla tyckte lika! Inte en debatt! Skit trist!!

Debatter är spännande - monologer är urtrist!
HelenN
CITAT (vitavargen @ 15-01-2010, 21:11) *
Detta skulle du sagt i Salemmarschen-tråden, om du är nu så modig och emot Hitler.

Salemmarschen har jag aldrig hört talas om ..bechamel däremot...det är gott rotfl.gif
Snöflinga
CITAT (Berith @ 16-01-2010, 07:47) *
Jag förstår bara inte hur ni orkar ge Nauti uppmärksamhet hela tiden.

Håller med till 100% kompiskram.gif Orkade knappt, men läste hela tråden och känner starkt för dessa människor som förlorat sitt företag crying.gif MEN då, som brukligt är kommer Nauti med anhang och förstör tråden. Förtrollad vill jag påstå ... tänkte också i mitt stilla sinne att VARFÖR blir han bemött g.gif

Om alla bara svarade på TS och ignonerade provokationerna så skulle de spricka w00t.gif
herkules
CITAT (lämås @ 16-01-2010, 11:21) *
Salemmarschen har jag aldrig hört talas om ..bechamel däremot...det är gott rotfl.gif

har du aldrig hört talas om salemmarschen är du dåligt påläst, finns bland annat en tråd här i småprat om den.

det är få på detta forum som kan diskutera såsom nauti, för de flesta andra av oss tryter argumenten fort och blir personliga påhopp istället.
Anki på Öland
CITAT (herkules @ 16-01-2010, 11:48) *
....................det är få på detta forum som kan diskutera såsom nauti...........

Tack och lov......
Anki
*Stintan*
CITAT (Anki på Öland @ 16-01-2010, 12:06) *
Tack och lov......
Anki

tummenupp.gif
herkules
CITAT (Anki på Öland @ 16-01-2010, 12:06) *
Tack och lov......
Anki

alltid lika trevlig.

när man flyttar tonvikten från vad en människa säger till vilken person han är, då har man brist på argument.
*gammalt forumordspråk*
*Stintan*
CITAT (herkules @ 16-01-2010, 12:42) *
alltid lika trevlig.

när man flyttar tonvikten från vad en människa säger till vilken person han är, då har man brist på argument.
*gammalt forumordspråk*

Var det det du visade prov på nu eller? Undrar bara om jag förstår det du säger rätt.
Anki på Öland
CITAT (herkules @ 16-01-2010, 12:42) *
...........när man flyttar tonvikten från vad en människa säger till vilken person han är................

Fast det är ju det han säger som är "problemet" - han tuggar ju om samma saker gång på gång i alla trådar vad dom än handlar om - det har ju inget att göra med vem han är! Många, i mina ögon, underliga åsikter har han resdovisat, det är OK, men att tycka att det var bra att någon anlade en mordbrand bara för att dom sålde något han inte gillar - då klev han över gränsen!!
Anki
Nauti
CITAT (Anki på Öland @ 16-01-2010, 12:55) *
men att tycka att det var bra att någon anlade en mordbrand bara för att dom sålde något han inte gillar - då klev han över gränsen!!
Inte för att de sålde saker jag inte gillar. Det finns många affärer som säljer saker jag inte gillar men jag vill inte se dem nerbrända. Det vill jag ändå inte eftersom det innebär att folk kan komma till skada som sagt.

Men jag kan inte direkt känna några sympatier med någon vars företag byggt på lidande och död brunnit ner. Det är lidandet jag har någonting emot, att de enbart säljer produkter jag inte gillar ser jag knappast som en anledning till att det skulle vara positivt om företaget brann ner.

Minskat lidande = bra.
Klura
Tycker det är trist när trådar spårar ur på det här sättet.
Jag förstår inte att man inte kan respektera andras åsikter även om man tycker det är åt helsikes fel.
Om man inte håller med så kan man ju överväga att inte svara alls för att undvika onödigt tjafs.
Men ni sitter här och trissar upp varandra och det slutar med, i mina ögon rätt grova personangrepp.

Berith
Ingen som lider av Nautis ideer? Vore kanske en anledning till att han skulle sluta pracka på er sina inlägg?
Klura
I ett forum kan man väl inte "pracka på" andra medlemmar någonting.
Man läser ju det man själv vill.
Aqvakul
CITAT (Klura @ 16-01-2010, 15:05) *
I ett forum kan man väl inte "pracka på" andra medlemmar någonting.
Man läser ju det man själv vill.

Det har du rätt i. Men det är ett problem om en person ideligen "stjäl" trådar för att tjata in sitt budskap...
Klura
Nu är väl inte jag den som bryr mig direkt över sådant utan hoppar bara över dom inläggen, men visst.
Det kan nog upplevas som irriterande.
Nauti
CITAT (Berith @ 16-01-2010, 14:46) *
Ingen som lider av Nautis ideer? Vore kanske en anledning till att han skulle sluta pracka på er sina inlägg?
Ja visst, vilken bra idé. Vi låter bli att ta upp alla ämnen på det här forumet som av någon medlem kan anses obekväma. Tillsammans med att stoppa huvudet i sanden eller ignorera direkt man får reda på någonting obehagligt så blir det ju en oslagbar kombination smile.gif
vitavargen
CITAT (Nauti @ 16-01-2010, 20:22) *
....

Det är så duktigt av dig, oavsett vad du tycker i frågan!

Under två dygn har skrivits 84 inlägg i denna tråd. Av de är 52 inlägg emot dina inlägg och oftast emot dig själv som person fylld med diverse nervärderande ord och begrepp.

Samma människor från Gristråden som är samma människor från andra djurtråd har samlats här för att slänga sina näst sämsta ord mot dig. I ett inlägg slängdes de orden som skulle slängts mot Nazister mot just dig.
I nåt inlägg läste jag att någon citerade Voltaire som krävde frihet för sina motståndare, men i det här fallet var det frihet åt Nazisterna. När det gäller andra -ismer (så som veganism) upprörs måga som här.

Deras rätta försvar av frihet kan vi bara se beprövade här, för de kräver frihet för nazister och slänger all sk*t på dig.

Men du var ganska duktig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon