|
Myosotis
22-01-2010, 14:57
CITAT (Peztis @ 21-01-2010, 14:26)  Får väl ursäkta mig med att jag ju fyllde 1 år på Odla för några dagar sedan och de där trådarna var två år gamla  Är väl inget att be om ursäkt för! Det har ju tillkommit en massa nya sen dess, alltid trevligt att läsa om!
Ja ni, jag heter för att jag heter vad jag heter........"Gillan" kommer helt enkelt från en kompis lillasyster som inte kunde uttala mitt riktiga namn och då kallade hon mig det ( för sådär 45 år sedan ). Först när jag reggade mig här så hette jag ju Evgeni, vilket jag ångrade ganska snart eftersom det inte kändes som jag. Gillan, det är jag det  . Men Evgeni var ju inte helt fel. Igår blev han EM-mästare igen  ( För de som inte vet så är jag konståkningsfrälst  )
CITAT (Orkidétjuven @ 21-01-2010, 19:23)  Här kommer mitt svar. Orkidétjuven är titeln på en vädligt bra bok skriven av Susan Orlean. I Floridas ångande träskmarker hittar man några av världens märkligaste växter och träd. Och i Florida hittar man också den mest storslagna blandning av orkidésamlare, aristokrater, fanatiker och smugglare, alla med en nära nog erotisk besatthet för dessa ovanliga, sköra, praktfulla och i skönhet oöverträffade växter. John Laroche är en orkidésamlare och odlare. Hans plan: att stjäla sällsynta och fridlysta orkidéer för att klona dem och sälja vidare.
Riktigt bra bok, och har ni inte läst den, så gör det. MAn kan inte släppa den när man väl börjat. Efterspelet utvecklas till en av de märkligaste rättsprocesserna i historia. Miljövänner, aktivister för de amerikanska indianerna och orkidésamlare dras alla in i ett bisarrt spel, helt överskuggat av orkidéernas förtrollande makt över dem som passionerat älskar och åtrår dem. Den är faktiskt baserat på verklig händelse.
Dels att jag älskar orkideer men också för att jag bott i florida så passade den titeln in på mig. Fick dock aldrig se en spökorkidé. Och jag som alltid trott att du gjort skäl för namnet........att namnet var din bekännelse för dina synder.
anne-li i olofstorp
22-01-2010, 16:38
Jag är såååååå fantasilös att jag valde mitt eget förnamn! Anne-Li  ; som jag är döpt till eftersom Mamma och Pappa inte kunde komma på något namn till någon som inte var pojke, och Mamma läste en bok där hjältinnan hette så, -med stavning och allt.....(och jag har inget mer förnamn!!!!) och Olofstorp beror på att det är där jag bor.... Min farfar och farmor köpte tomten 1938 och sen har det rullat på.....
Orkidétjuven
23-01-2010, 04:47
Okay, jag kan väl erkänna att jag tagit ngn stickling då och då när jag hade orkideer på jobbet. Men mer tjuv än så är jag inte. Hade kanske kunnat stjäla om jag ser en som for illa, men jag skulle aldrig ta en ifrån det vilda.
FAst nu började jag fundera på om jag skulle byta nick. Går det?
Red Top
23-01-2010, 05:45
CITAT (Orkidétjuven @ 23-01-2010, 04:47)  Okay, jag kan väl erkänna att jag tagit ngn stickling då och då när jag hade orkideer på jobbet. Men mer tjuv än så är jag inte. Hade kanske kunnat stjäla om jag ser en som for illa, men jag skulle aldrig ta en ifrån det vilda.
FAst nu började jag fundera på om jag skulle byta nick. Går det? Det går bra. Kontakta admin, så fixar de det. Mitt eget nick är ett smek/öknamn jag gått under i många år. Eftersom jag är född rödhårig. Inte för att jag har några likheter med pseudonymen för Lennart Gustaf Nyblom, (skribent och kåsör bl a på DN:s Namn o Nytt). Det var inte mitt förstahandsval, men det nicket jag tänkt mig var upptaget (av någon som registrerat sig men aldrig gjort ngt inlägg) och fantasin tröt. Nu känns det lite tokigt att byta eftersom ni vant er.
Myosotis
23-01-2010, 11:33
CITAT (Orkidétjuven @ 23-01-2010, 04:47)  FAst nu började jag fundera på om jag skulle byta nick. Går det? Nej, gör inte det! Det går, men ditt alias är ju jättefint, särskilt nu när vi har fått höra historien bakom!
polecat
23-01-2010, 15:08
Polecat=Iller på engelska och det är mitt mellannamn (flicknamn)
Biggan_
23-01-2010, 16:22
Mitt nick är det som dom flesta kallar mej för! Enklare att gasta på Biggan än på Birgitta!
Orkidétjuven - byt inte! Vi är sååå nöjda med ditt alias.
Det är väldigt många som skriver att deras förstaval redan var upptaget och det är ju trist särskilt som man sedan ser att den aldrig är här... Eg borde admin ta en röjare! Har man inte varit inloggad på ett år - bye-bye!!! Registrera nytt om du kommer igen, tack.
Myosotis
23-01-2010, 17:12
CITAT (Peztis @ 23-01-2010, 17:07)  Har man inte varit inloggad på ett år - bye-bye!!! Registrera nytt om du kommer igen, tack. Nej, jag håller inte med. Låt dem vara.
CITAT (Peztis @ 23-01-2010, 17:07)  Orkidétjuven - byt inte! Vi är sååå nöjda med ditt alias.
Det är väldigt många som skriver att deras förstaval redan var upptaget och det är ju trist särskilt som man sedan ser att den aldrig är här... Eg borde admin ta en röjare! Har man inte varit inloggad på ett år - bye-bye!!! Registrera nytt om du kommer igen, tack. Det kan ju bli väldigt galet om en medlem skrivit massa strunt här för flera år sedan och sedan slutat vara aktiv och så kommer en ny medlem och tar det användarnamnet och någon råkar rota fram något dumt som någon annan som haft samma användarnamn skrivit för längesedan som den nya sedan får skit för. Blev lite komplicerat, men ni fattar... hoppas jag.  Inte kan man ta bort de gamla inläggen heller, då blir det ju alldeles obegripligt.
Aqvakul
23-01-2010, 17:31
CITAT (Anma @ 23-01-2010, 17:17)  Det kan ju bli väldigt galet om en medlem skrivit massa strunt här för flera år sedan och sedan slutat vara aktiv och så kommer en ny medlem och tar det användarnamnet och någon råkar rota fram något dumt som någon annan som haft samma användarnamn skrivit för längesedan som den nya sedan får skit för. Blev lite komplicerat, men ni fattar... hoppas jag.  Inte kan man ta bort de gamla inläggen heller, då blir det ju alldeles obegripligt. en nog så riktig synpunkt..
Myosotis
23-01-2010, 22:17
CITAT (Anma @ 23-01-2010, 17:17)  Det kan ju bli väldigt galet om en medlem skrivit massa strunt här för flera år sedan och sedan slutat vara aktiv och så kommer en ny medlem och tar det användarnamnet och någon råkar rota fram något dumt som någon annan som haft samma användarnamn skrivit för längesedan som den nya sedan får skit för. Blev lite komplicerat, men ni fattar... hoppas jag.  Inte kan man ta bort de gamla inläggen heller, då blir det ju alldeles obegripligt. Ja det har du rätt i! Det hade jag inte tänkt på.
ängsvädd
23-01-2010, 22:21
CITAT (Peztis @ 23-01-2010, 17:07)  ...... Eg borde admin ta en röjare! Har man inte varit inloggad på ett år - bye-bye!!! Registrera nytt om du kommer igen, tack. Absolut inte - mycket kan hända i livet, man borde få ha sitt konto kvar även om man är borta länge.
zaaritha
24-01-2010, 01:14
Jag fick mitt nick i en dröm! Annars hade jag aldrig kommit på det!
Och jag tycker som förut, att spamnicken ska bort samtidigt som spammen och alla andra ska ligga kvar.
CITAT (Berith @ 24-01-2010, 07:50)  Och jag tycker som förut, att spamnicken ska bort samtidigt som spammen och alla andra ska ligga kvar.  Jo, det håller jag med om. Men har en och samma spamnick nånsin spammat mer än en gång? CITAT (zaaritha @ 24-01-2010, 01:14)  Jag fick mitt nick i en dröm! Annars hade jag aldrig kommit på det! Men, vilket spännande sätt att få ett nick! Gillar ditt.
Huggorm
24-01-2010, 10:19
CITAT (zaaritha @ 24-01-2010, 01:14)  Jag fick mitt nick i en dröm! Annars hade jag aldrig kommit på det! Jag trodde du hade tagit namn efter mumien med samma namn som dom hittade i Peru för många år sedan. Min lillasyster fick heta så efter det
blomkronan
24-01-2010, 10:34
I det område där jag bor har alla gator ett blomnamn  Så jag tog ett av dom... De namn jag ville ha var upptagna  Men jag är ändå nöjd med mitt namn. Blomkronan passar mig bättre än de namn jag försökte få...
Åsa Sthlm-Roslagen
24-01-2010, 10:43
Vilka fantasier några av er har, fantastiskt kul! Själv har jag valt att kalla mig mitt förnamn samt de två områden jag oftast hittas i. Stockholm där jag bor och arbetar (lägenhet- och balkongodlar) och Roslagen där sommarstugan finns (där jag får leva ut mitt intresse av blom- och grönsaksodling).
CITAT (Anma @ 24-01-2010, 10:13)  Jo, det håller jag med om. Men har en och samma spamnick nånsin spammat mer än en gång? Om du menar att dom återkommit dagar senare så vet jag inte, men ibland fylls ju alla avdelningar med spam från samma nick med bara sekunder/minuter emellan. Men spelar det egentligen någon roll? Vi skulle kanske ha en omröstning om vi vill ha kvar spamnicken eller om dom ska bort...
Aqvakul
24-01-2010, 10:59
CITAT (blomkronan @ 24-01-2010, 10:34)  I det område där jag bor har alla gator ett blomnamn  Så jag tog ett av dom... De namn jag ville ha var upptagna  Men jag är ändå nöjd med mitt namn. Blomkronan passar mig bättre än de namn jag försökte få...  Undrar om du inte bor ganska nära de områden i Västerort där jag växte upp...
CITAT (Anma @ 23-01-2010, 17:17)  Det kan ju bli väldigt galet om en medlem skrivit massa strunt här för flera år sedan och sedan slutat vara aktiv och så kommer en ny medlem och tar det användarnamnet och någon råkar rota fram något dumt som någon annan som haft samma användarnamn skrivit för längesedan som den nya sedan får skit för. Blev lite komplicerat, men ni fattar... hoppas jag.  Inte kan man ta bort de gamla inläggen heller, då blir det ju alldeles obegripligt. Det har jag inte tänkt på men så är det ju.
Simplicity
28-01-2010, 23:58
Simplicity - enkelhet... Jag har förenklat livet litet... Enklare leverne, mindre jobb, lägre krav, enklare ekonomi, enklare hushåll...
Har nog tagit stort intryck av den nya gröna vågen - simple living...
CITAT Mitt namn var upptaget, allt jag provade var upptaget, så ville jag vara lite hemlig på den tiden, så tänkte jag och tänkte... SÅ slog det mig att jag är ju Wilmer-x fans, då får jag väl heta Wilmer?! Att Wilmer är en man slog mig däremot INTE. Blev generad när jag insåg det och började skriva under med Wilma för att hinta om att jag är kvinna. Ännu värre är det NU då jag skulle kunna skriva under med mitt namn, men nu vill jag inte röra till det längre ; så jag är Wilma så länge. Djuren har ju inga nick, så den som vill kan lista ut vem jag är ändå och vad gör det.
Wilma Så svarade jag en annan gång, det var lite mer uttömmande och jag har visst börjat glömma med åren  Nää, nu svarade jag i gamla tråden, idiot!! Går inte att ångra, förlåt...
Jag kallar mej Freeky och det är en blandning av free och freak.Jag är inte en som smälter in i mängden och därav inte känner något behov av att försöka vara som alla andra,så jag känner mej fri.Fri från rädslan att inte ha det senaste,rätta,att inte ha sett just DET programmet osv.Det gör å andra sidan att jag kan känna mej så jävla udda och att jag inte passar in,nånstanns.Freak.
Tänkte "grönt" som i "gröna fingrar" o så då blev det green
andersen
31-01-2012, 19:59
CITAT (Peztis @ 21-01-2010, 10:03)  Är av naturen en nyfiken person...  Jag undrar varför du har det nick du har och hur du tänkte när du valde det. Är du nöjd med det - tycker du att det är perfekt och passande eller ett namn som liksom bara fyller sitt syfte? Peztis kommer från min katt som heter Pezt (för hon är min lilla pest!) och sedan behövdes några bokstäver till... Jag tycker hemskt mycket om mitt nick, det passar mig för jag vet att jag själv kan vara en pest ibland!  För att det är mitt riktiga efternamn.... och ja jag är nöjd med mitt namn.
Glöm denna tråd, det var jag som av misstag drog upp den  det finns en ny!!
Det här är ju en "gammal" tråd så jag vet inte om jag talat om varför jag heter som jag gör men jag tar det igen i så fall  Min mor ville jag skulle heta Cornelia men Maria var kristet och normalt enligt min mormor som var familjens överhuvud ,ja så Maria heter jag .men av någon annledning så sakanar jag Cornelia  Om ni syftar på Nicket Motti ja det är en lång historia
Red Top
05-02-2012, 08:54
CITAT (Motti @ 05-02-2012, 00:31)  Det här är ju en "gammal" tråd så jag vet inte om jag talat om varför jag heter som jag gör men jag tar det igen i så fall  Min mor ville jag skulle heta Cornelia men Maria var kristet och normalt enligt min mormor som var familjens överhuvud ,ja så Maria heter jag .men av någon annledning så sakanar jag Cornelia Om ni syftar på Nicket Motti ja det är en lång historia  Inte särskilt lång. Så här skrev du tidigare i tråden: CITAT (Motti @ 21-01-2010, 15:22)  Motti är tyskt smeknamn för mamma och jag är ju mamma !kom på det eftersom min mors arbetsgivare hade en tysk barnflicka och hon sa alltid Motti om barnens mamma. Men som Wilmer skrev: CITAT (Wilmer @ 31-01-2012, 20:35)  Glöm denna tråd, det var jag som av misstag drog upp den  det finns en ny!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|