Full version: Dagdriva
Sidor: 1, 2
Aqvakul
Det är alltid farligt att generalisera utifrån enskilda observationer. Den generella bilden är aldrig entydig och den enskilda individen är alltid unik.
Huggorm
CITAT (Jonny @ 28-01-2010, 12:06) *
Problemet med låg arbetsmoral måste alla känna till....det är bara det att vissa inte vill säga nått.......

Bäst att inte säga något, för då kanske man stöter sig med sina väljare och det är ju dumt whistling.gif
Miro
Jag känner också till ett antal personer kring mig som inte VILL jobba, men jag känner fler som inte KAN jobba och fått problem med ändringarna som införts på det mest absurda sätt.

Att bestämmelserna ska vara hårdare än de varit tidigare tror jag de flesta tycker MEN det måste ju gå att urskilja de som faktiskt är sjuka. (Jag har aldrig varit arbetslös, aldrig fått bidrag utöver csn)
KURT
CITAT (dahla @ 27-01-2010, 22:27) *
Stort grattis! smile.gif Jag ser fram mot min pension även om det är 25 år till pensionsåldern...

Jag har dock tagit lite "timeout" och hade tänkt vara ledig tll efter sommaren... jag lyfter varken a-kassa eller bidrag utan klarar mig ändå. Jag har nu varit hemma i två månader och börjar snart klättra på väggarna så det där med att "dagdriva" passar inte mig men det fick bli lite dagdriveri istället för att jag skulle gå in i väggen. Nästa vecka skaffar jag nog ett jobb... det börjar bli lite tradigt att sitta här dagarna i ända smile.gif

8 månader på Svartsjö? Det måste vara en misshandel?
Aqvakul
CITAT (KURT @ 29-01-2010, 18:00) *

om inte detta var ett ojust slag under bältet, så vet jag inte hur ett sådant skulle se ut... thumbdown.gif thumbdown.gif
dahla
CITAT (KURT @ 29-01-2010, 18:00) *

Vad är det för jävla förtal du håller på med? Både Du och forumansvarig kan vänta en rättslig prövning.
Aqvakul
CITAT (dahla @ 29-01-2010, 18:07) *
Vad är det för jävla förtal du håller på med? Både Du och forumansvarig kan vänta en rättslig prövning.

Jag tycker absolut att du ska anmäla det till forumansvariga och om du inte blir nöjd ev. gå vidare enligt svensk lag...
Huggorm
CITAT (Aqvakul @ 29-01-2010, 18:09) *
Jag tycker absolut att du ska anmäla det till forumansvariga och om du inte blir nöjd ev. gå vidare enligt svensk lag...

Chansen att få ut något som helst är dock något mindre än 0%...
Aqvakul
CITAT (Huggorm @ 29-01-2010, 18:11) *
Chansen att få ut något som helst är dock något mindre än 0%...

Mindre än noll procent finns inte. Dessutom så måste man ibland göra saker även om det inte ger någon konkret utdelning..
vitavargen
CITAT (Aqvakul @ 29-01-2010, 18:06) *
om inte detta var ett ojust slag under bältet, så vet jag inte hur ett sådant skulle se ut... thumbdown.gif thumbdown.gif

Varför tycker du det?
*Stintan*
Tycker Kurt borde be om ursäkt, det är det minsta man kan begära.
Aqvakul
CITAT (vitavargen @ 29-01-2010, 18:25) *
Varför tycker du det?

Kurt antyder att Dahla sitter i fängelse för misshandel. Tycker du det är OK?
Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 29-01-2010, 18:31) *
Tycker Kurt borde be om ursäkt, det är det minsta man kan begära.

verkar tyvärr inte som det kommer att hända...
*Stintan*
Nej han försvann som en oljad blixt thumbdown.gif
vitavargen
CITAT (Aqvakul @ 29-01-2010, 18:32) *
Kurt antyder att Dahla sitter i fängelse för misshandel. Tycker du det är OK?

Jag fattade inte skämten först.

Men det är inte värre än att han kallar andra för "bombvänster"(vilket han kallar vargälskarna). Jag tycker att vi ska kräva det samma och inte tillåta honom bete sig som en slavägare som har rätten att säga allt och när andra säger nåt hotar han med att vända sig till högre makter.
Aqvakul
CITAT (vitavargen @ 29-01-2010, 21:45) *
Jag fattade inte skämten först.

Men det är inte värre än att han kallar andra för "bombvänster"(vilket han kallar vargälskarna). Jag tycker att vi ska kräva det samma och inte tillåta honom bete sig som en slavägare som har rätten att säga allt och när andra säger nåt hotar han med att vända sig till högre makter.

Jo, det är mycket värre...
herkules
CITAT (vitavargen @ 29-01-2010, 18:25) *
Varför tycker du det?

man sitter inte på ett forum och antyder att folk sitter på kåken - var det ett försök till skämt så var det ett dåligt sådant tycker jag.
spelar ingen roll hur olika man tycker i olika diskussioner och att man där kan skriva saker som inte alltid är så trevliga, det här var lite overkill.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon