|
Nu börjar jag undra om något blivit fel! Jag pm:ar 160kvm
Crazy4Flowers
31-03-2010, 12:29
Jag har redan gjort det. Frågade även frågat hon som är efter där hade inte dagens post kommit ännu.
Crazy4Flowers
03-04-2010, 20:00
Hoppas att det inte har blivit galet igen, det är nu ca 16 dagar sedan den skickades.
Jag har tyvärr ingen aning, jag får inga svar
Det verkar gå troll i den här delen av kedjan...
Sara i zon 7
03-04-2010, 23:12
Hej! Inget kuvert har kommit hit ännu. Undrar vad som hänt, stopp verkar det ha blivit i alla fall.
Sara
Kan 160kvm vara sjuk eller bortrest? Ingen har ju fått svar på sina pm ...
ingrid fuxwall
05-04-2010, 19:02
Synd om det blev något fel - där fanns ju så mycket fina fröer
Crazy4Flowers
09-04-2010, 07:45
Knytt du har ju namn och adress, borde gå bra att få fram telefonnr och plinga så vi vet om kuvertet kommit eller är borta.
Ja det kan jag göra i helgen. Vet vi säkert att det är där kedjan fastnat?
Crazy4Flowers
09-04-2010, 12:54
Säkert..... ja det skulle man kunna säga fredrik skickade den 18/3 och idag är det 9/4 hon som är efter 160km har inte fått den. Frågan är ju om den har kommit till 160km..
Precis, jag ringer och kollar i helgen! (om jag hittar numret)
Crazy4Flowers
12-04-2010, 06:50
Hur har det gått? Skulle du kanske kunna skicka vidare det andra kuveret till oss som är kvar på listan så vi också får vara med på grönsakskjedjan om det är helt stopp??? Tur att man inte väntade på detta kuvert utan vart frestad av odlas erbjudande, har redan sått lite grönsaker, men har längtat jättemycket efter kuvertet det är så roligt med dessa kjedjor.
Bra idé, jag kan skicka ut det andra! Jag får inte tag i henne - får försöka komma på nåt nytt.
Crazy4Flowers
16-04-2010, 11:20
Vad händer? Blir det inge mer eller?
Kuvert färdigt, skickar imorrn!
Nu har jag postat kuvertet igen! Jag har bestämt att det här får vara sista gången jag håller i kedjan, jag vill med varm hand överlämna till någon annan ansvarig. Kanske kan vi turas om olika år? Det är flera saker som gör att jag inte ids: Den här gången har jag fått skicka 4 kuvert (ett kuvert har kommit fel en gång och kommit bort en gång) men kommer bara få tillbaks 2. Det innebär att jag betalt ungefär 200 kr i porto + engagemang men jag har inte behövt så mycket frön - jag hade med andra ord kunnat köpa mina frön för max 100 kr och sparat den andra hundringen. Tiden det tar med administrationen, jag har fått mer att göra så jag måste börja kapa lite. Däremot är jag gärna med i kedjan som deltagare, det är ju fortfarande kul att få och att dela med sig! Såå .. .du som känner dig manad att ta över stafettpinnen - pm:a mig!
ingrid fuxwall
22-04-2010, 20:29
CITAT (Knytt @ 22-04-2010, 14:48)  Nu har jag postat kuvertet igen! Jag har bestämt att det här får vara sista gången jag håller i kedjan, jag vill med varm hand överlämna till någon annan ansvarig. Kanske kan vi turas om olika år? Det är flera saker som gör att jag inte ids: Den här gången har jag fått skicka 4 kuvert (ett kuvert har kommit fel en gång och kommit bort en gång) men kommer bara få tillbaks 2. Det innebär att jag betalt ungefär 200 kr i porto + engagemang men jag har inte behövt så mycket frön - jag hade med andra ord kunnat köpa mina frön för max 100 kr och sparat den andra hundringen. Tiden det tar med administrationen, jag har fått mer att göra så jag måste börja kapa lite. Däremot är jag gärna med i kedjan som deltagare, det är ju fortfarande kul att få och att dela med sig! Såå .. .du som känner dig manad att ta över stafettpinnen - pm:a mig!  Tycker att du gjort ett enormt jobb och fått så lite tillbaka - tack!!
Jag måste säga att jag är lite förvånad över hur ofta kuvertet har dykt upp hos Knytt... Hur svårt kan det vara att skriva en adress? Jag vågar inte ta stafettpinnen för då kommer min man att kasta mig ur huset ivrigt påhejad av min femårige son! De är sååååå trötta på mina fröer!  Jag brukar gnälla på att de andra två (min man och son, alltså) drar för persiennerna i vardagsrummet och aldrig drar upp igen - mina blommor behöver ju ljuset! Häromvecka så drog sonen resolut för med orden "Dina blommor behöver inte växa mer, mamma! De är tillräckligt stora nu." Ibland är det synd att aga är olagligt!
Nej alltså: Först skickade jag ut två tjocka kuvert. Sen den gången det kom fel så hade adresslappen inte nog med tejp vad jag förstår, och då kom det till mig. Och nu är ett av kuverten helt borta, så de andra stackarna måste ju få nåt kuvert, så då skickades det andra + påfyllning ut till dem nu = 4 porton för mig. Det känns bara lite pockolocko när jag tagit ungefär 3 sorters frön i år Någon måste väl vilja hålla liv i den fina traditionen?
ingrid fuxwall
22-04-2010, 21:07
CITAT (Peztis @ 22-04-2010, 21:50)  Jag måste säga att jag är lite förvånad över hur ofta kuvertet har dykt upp hos Knytt... Hur svårt kan det vara att skriva en adress? Jag vågar inte ta stafettpinnen för då kommer min man att kasta mig ur huset ivrigt påhejad av min femårige son! De är sååååå trötta på mina fröer!  Jag brukar gnälla på att de andra två (min man och son, alltså) drar för persiennerna i vardagsrummet och aldrig drar upp igen - mina blommor behöver ju ljuset! Häromvecka så drog sonen resolut för med orden "Dina blommor behöver inte växa mer, mamma! De är tillräckligt stora nu." Ibland är det synd att aga är olagligt!  Som jag förstår var det olycligt att Knytt hade satt en adresslapp på kuvertet som sedan återanvändes gång på gång. Som sagt, för står verkligen att hon tröttnat på att ta hand om något som inte fungerar
Crazy4Flowers
23-04-2010, 12:15
Jag vet inte hur ni brukar göra detta är första året för mig med frökedjor osv... just denna kedja verkar vara otrursdrabbad, den andra har fungerat klockrent och även den andra kedjan jag var med i håller fortfarande på för fullt.
Det är väl klart att olika ska hålla i kedjorna år till år. Inget som kanske måste bestämmas nu? Bara det är någon som tar tag i det till vintern eller? Jag tycker att detta är en toppen ide och det är jättekul att vara med, kan ev. tänka mig att hålla i någon kedja framöver.
Anemone nebulosa
26-04-2010, 14:51
CITAT (ingrid fuxwall @ 22-04-2010, 22:07)  Som jag förstår var det olycligt att Knytt hade satt en adresslapp på kuvertet som sedan återanvändes gång på gång. Som sagt, för står verkligen att hon tröttnat på att ta hand om något som inte fungerar Ja, alltså, jag har märkt en sak, och det är att vissa underlag inte verkar fästa så bra när man tejpar, att det tenderar att lossna. Det gjorde det när jag skickade iväg, jag hade alltså tillräckligt med tejp, men den fäste tydligen inte på underlaget, vilket inte märktes när det postades iväg. En annan frökedja jag varit med i här på odla hade en bra lösning på det problemet: nämligen en transparent plastficka som man bara bytte ut adresslappen i och satte en liten tejpbit vid öppningen för säkerhets skull. Det vore kanske något för alla frökedjor i fortsättningen?
Det är sådan ficka på kuvertet som är i omlopp nu!
Jamen vad bra att ni gillar min idé!!!
Är det du som gjort det smarta kuvertet Peztis? Tyvärr var jungfrubenen borta, suck!
Har kuvertet kommit fram?
Sara i zon 7
27-04-2010, 17:07
Kuvertet har kommit fram till mej. Jag går i genom för fullt, det var inte lite fröer direkt! Jag räknar med att skicka det vidare imorron. Smart ide med plastfickan, tror att det funkar jättebra.
Sara
Åh va bra, du hittade listan under adresslappen i plastfickan? När jag hade fått igen kuvertet låg den kvar bredvid så det fick bli så
Japp, min idé! Jag är sååå finurlig sååå!  Trist att jungfrubenen var borta, de sprang väl iväg och sitteroch kniper någonstans... eller så är de inte jungfrur längre!
Crazy4Flowers
27-04-2010, 22:16
Otroligt roligt att denna kedja är igång igen, toppen!!! Hoppas att kuvertet som försvann dyker upp snart. BRA JOBBAT Knytt, änglarna kommer att vaka över din trädård i sommar, så blir det när man gör andra glad
På väg till mig! Jippi! Hoppas det hinner komma innan helgen så att jag kan ta med mig fröerna till lotten när jag ska dit.
Sara i zon 7
28-04-2010, 21:50
Kuvertet åkte iväg idag, det hann med dagens tömning så du bör ha det innan helgen. Mycket spännande där!
Sara
Hur gick det för oss, kom det fram innan helgen?
Crazy4Flowers
04-05-2010, 08:25
Hur går det med kuvertet?
Idag fick jag ett tjockt brev fullt med fröer. Nu har jag tagit och stoppat i fröer. Nu är det klart att skickas iväg. Har inte tid idag utan det blir imorn.
Åh va bra, allt igång igen
Crazy4Flowers
05-05-2010, 09:30
Vad spännande lovar att skriva så fort jag får den.
Ar du nästa i listan, Susie?
Som du har väntat!
Crazy4Flowers
07-05-2010, 07:19
Nu så har kuvertet kommit, finns lite att gå igenom, skickar den till Knytt under helgen, verkar som om denna kedja ändtligen har kommit runt. Synd bara att ett kuvert har försvunnit, man får hoppas att det dyker upp.
Härligt att du äntligen fått det, hoppas du hittade mycket du vill ha! Jag har undrat mycket vad som hänt med kuvertet, kanske dyker det upp mystiskt plötsligt
Eller så är det någon posttjänsteman som får en vääääldigt bra skörd i år!
Idag har frökuvertet kommit runt, tack tack! Jag har fått en del frågor om ett tredje varv, personligen tycker jag det är försent men om några nya entusiaster behöver frön eller om några gamla inte fått nog kan jag skicka iväg det igen. Till er som just varit med vill jag varna för att mycket är samma  Det är ganska mycket frön som behöver ny ägare innan grobarheten går ut, så man behöver inte lägga i lika många påsar som man tar under det här varvet, men det är ju fint om lägger i något
ebbasiglite
15-05-2010, 11:10
Hej! Jag pratade med Margith när jag var helt ny på forumet (en vecka sen kanske). Dem hade ju en frökedja. "Attans att jag inte hann med att anmäla mig" tänkte jag och frågade henne hur det gick till, om det var blomster eller grönsaker; då var det blomster. Men jag fick höra att det finns en grönsaksfrökedja; nu när den är avslutad hittar jag den. Haha. Attans. Knytt; har du lust med ett ytterligare varv?
Ja hittills har vi två anmälda till ett sista varv i så fall, om det blir minst 5 så kör vi. Ni behöver inte skicka adresser förrän vi ser att det blir minst 5.
Margith
15-05-2010, 11:44
Ja, jag är gärna med på ett varv till. Jag som bor i Norrbotten tycker att det här är precis rätt tid att byta till sig grönsaksfröer  Om vi inte är alltför många går ju kuvertet runt ganska fort. Men jag kanske var en av de 2 som anmält sig?
ebbasiglite
15-05-2010, 12:03
Gud vad roligt!!
Jag ska höra med några andra jag vet sår mycket grönsaker! Så kanske dem är med; då är vi 4 (eller fem om Margith var nr 3 och inte nr 2)
Då var ni 5!  Okej, skicka era adresser, jag gör iordning papper. Om fler vill anmäla sig så går det bra tills imorgon eftermiddag. Margith: Nej du var inte med, vi liksom började om eftersom så mycket är samma som förra varvet
Lina och Olav
16-05-2010, 12:06
Ni som är med i varv tre: Ska enbart skicka med sådant som går att så i år eller går det även bra med sådant som bör sås tidigare på året om hållbarheten är ett år till? Vad tycker ni?
Knytt! Jag pm'ar dig. Men kan du förklara i detalj hur det går till?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|