Sidor: 1, 2, 3
Knytt
Okej: här är deltagarna i Grönsaksfrökedja 1 varv 2

Nicoline

Tantgröön

Susanna

Ingrid Fuxwall

Fredrik gbg

160 kvm stort hus

Sara i zon 7

Tirres

Lillja

Crazy4flowers

Knytt

Jag skickar i helgen, instruktioner ligger i kuvertet!
Jag gör iordning kuverten så de ska gå att återvända, slit alltså inte upp kuvertet så fort du kan som ett galet barn på julafton giggle.gif

Edit: Nya deltagare tillagda
Knytt
Idag borde kuvertet komma hem till Nicoline! biggrin.gif
Anemone nebulosa
CITAT (Knytt @ 02-02-2010, 11:16) *
Idag borde kuvertet komma hem till Nicoline! biggrin.gif

Mycket riktigt! Det gjorde det!! blomma.gif
Knytt
Det ska bli spännande att höra om du hittar nåt kul! biggrin.gif
Susanna
Åhh då dröjer det inte länge innan det kommer hit!
Anemone nebulosa
Hej! Ja nu har jag fullt upp att bestämma mig för det jag vill ha och det jag vill ge, så jag snart kan skicka iväg det vidare till Tantgröön. Fanns ju en massa intressant så man blir alldeles snurrig! biggrin.gif

En liten dubbelfråga bara: Ingår kryddväxter i denna kedja eller gäller endast grönsaker?
Knytt
Allt ätbart - ibland har även nån ätbar blomma åkt snålskjuts smile.gif
Allt som hör till en frodig köksträdgård tänker jag biggrin.gif
Tirres
Hur går det med fröerna? Har det skickats vidare? Jag får ju vänta lääääänge tills den kommer till mig men sitter redan och längtar blush.gif
Anemone nebulosa
Hej! Fröerna skickades iväg igår fredag, men är osäker på när de kommer fram då - har de kommit idag? Hann tyvärr inte skicka innan.

Lade i ngr extra fröpåsar men skrev inte "bonus" på, men det spelar kanske ingen roll? Jag visste inte att portot skulle bli dyrare (6 frimärken = 36 kr), så om någon tycker det är för dyrt så går det säkert att omstuva vissa fröer till lättare och mindre påsar, tex "zip-påsar"? Eller ta ngr extra fröpåsar som bonus?

Jag hittade bl.a. tomater, jättepumpa, gul morot, paprika ´Sweet banana´ och luffagurka. Är nöjd! smile.gif Ska man skriva mer utförligt det man valde, eller hur brukar ni göra i såna här kedjor?

Knytt
Det verkar inte som att tantgröön hämtat ut dem för nu har de plötsligt dykt upp hemma hos mig! (tydligen skrev du inte avsändare nicoline?)

Jag fösöker kontakta tantgröön så får vi se!
Anemone nebulosa
CITAT (Knytt @ 10-02-2010, 17:04) *
Det verkar inte som att tantgröön hämtat ut dem för nu har de plötsligt dykt upp hemma hos mig! (tydligen skrev du inte avsändare nicoline?)
confused.gif Oj då, vad underligt. Minns inte att det stod något avsändarnamn på kuvertet, så jag skrev inte mitt namn/adress heller, utan endast tantgröön´s. Vad konstigt, stod det inte tantgröön´s namn och adress när du fick kuvertet(?), så måste posten hanterat kuvertet ganska ovarsamt att adresslappen lossnat från tejpen(!).
Knytt
Det satt en adresslapp, sån klisterlapp du vet. Det måste vara så att din adresslapp ramlade av så originallappen kom fram och paketet kom till mig!

Suck pust - jag får försöka få iväg det igen wink.gif
Crazy4Flowers
Oj med denna hastiget lär sommaren vara över innan kuvertet hittar till mig. Hoppas att det flyter på lite bättre i fortsättningen. Längtar så efter detta kuvert, jag lär nog inte vara ensam om det antar jag :-)
Anemone nebulosa
Hej! Ja, det är väldigt olyckligt att adresslappen har lossnat - trots att jag tejpade noggrant och skrev vackert. Suck. Tejpen måste ha varit rent usel(!) eller fästs dåligt på underlaget, vilket tyvärr inte märktes när jag postade kuvertet... Hoppas ni förstår detta. Tur var iaf att det stod en adress under - annars hade kuvertet försvunnit ... hemska tanke.

Knytt: Ska jag kompensera för att kuvertet hamnade hos dig och du fick betala en ytterligare portokostnad?

Förresten: Jag skrev ett kryss bredvid mitt namn i pappret med adresslistan i kuvertet, dvs att jag ville få den hemskickad till mig en andra gång, men vid det här laget tycker jag det räcker med en gång. Skulle någon kunna stryka mitt kryss?

Hoppas det flyter på bättre nu (och akta er för dålig tejp)!
Knytt
Nej nej inte behöver du kompensera, det är sånt som händer! kram2.gif
Jag tar bort ditt kryss!
Anemone nebulosa
Ok. Tusen tack för det! blomma.gif
Crazy4Flowers
Tror knappast posten skulle märka om man la på brevlådan igen med rätt adresslapp. Fast det är nog dumt o chansa.
Knytt
frimärkena är stämplade så det tror jag inte är så smart smile.gif
Crazy4Flowers
Jaha nu föll man för en massa grönsaker i odlas erbjudande, mer att fylla i detta kuvert när det landar hos mig då....
Tirres
Ooo synd att du är efter mig för det fanns lite där som jag skulle vilja ha. Jag får inte köpa en påse till har jag bestämt! Men byta får jag. Får kanske försöka få ihop nån bytardag i föreningen där jag har odlingslotten.

Har kuvertet kommit fram än? *väntar otåligt på min tur*
Knytt
Nej jag är sjuk och har inte kunnat posta om det, ska försöka imorrn!
Tirres
CITAT (Knytt @ 16-02-2010, 20:47) *
Nej jag är sjuk och har inte kunnat posta om det, ska försöka imorrn!

Stackare! Det hinner nog fram före april ändå och innan dess ska jag ju ändå inte så nåt.
Crazy4Flowers
Idag kom fröerna från Odla, det var ju snabbt.
tantGröön
Hej
Jag har inte fått något kuvert ännu, hoppas det kommer snart =)
Crazy4Flowers
Vad härder här? Den andra kjedjan är snart klar, någon som sett till kuvetet?
Peztis
Ja, hur går det här egentligen...? smile.gif
Kedja 2 är hos den som är sist på listan och kommer antagligen gå till Knytt under veckan.
Nu väntar vi med spänning på att denna också ska bli klar så att varv tre kan sätta igång! tummenupp.gif
Susanna
*väntar ivrigt och tålamodigt*
Knytt
Sorry allihop, kuvertet är kvar här.
Vi fick kasta ifrån oss allt och åka akut till svårt sjuk släkting. Men nu är vi hemma igen och kan börja ta tag i allt, jag postar så fort jag kan!
Knytt
Har kuvertet kommit fram till tant gröön? biggrin.gif
tantGröön
Idag kom brevet fram här!!

jippiiiie!
Knytt
Skönt, då är vi äntligen på väg igen! biggrin.gif
Tirres
Har kuvertet gått vidare? w00t.gif
fredrik_gbg
Hej på er!
Hur går det med kuvertet?
Väntar otåligt här =)
Crazy4Flowers
Vart är kuveret nu?
Crazy4Flowers
Hallå hur går det??? Vi har väll inte fått stopp igen??
Susanna
Idag kom kuvertet till mig, hurra!!!! Oj vad mycket smaskiska saker som fanns däri. Ska försöka skynda mig och posta på fredag.
Peztis
Har inte kuvertet kommit längre än till nr tre i listan? Oj... Andra kedjan är redan färdig.
ingrid fuxwall
Då räknar jag med att det kommer till mig på måndag - kan inte lova att det åker samma dag men senast på tisdag och så får Ni andra också skynda på
Crazy4Flowers
Härligt att höra att den är på gång.
fredrik_gbg
Oj vad långsamt.
Nu får vi sätta fart vi andra.
Susanna
Har valt färdigt och postar imorgon smile.gif
ingrid fuxwall
Det låg ett STORT kuvert i min brevlåda idag.

Det fanns mycket att välja på men jag var hård mot mig själv och valde fort.
Vad som skulle skickas vidare var redan klart och på em. körde jag till närmsta brevlåda.

Hade vägt hemma och kommit fram till att det skulle vara 6 frimärken men för säkerthets skull lät jag personalen på ICA väga och då fick jag veta att det behövdes tolv till - frimärken trodde jag men det var kronor så nu är det uppe i totalt 48 kronor i porto, de sista tolv kronorna pga. skymmande format.

Hoppas det anländer till Göteborg i morgon men ev. måste mottagaren hämta ut det då det inte är säkert om brevbäraren bär med sig det. Det väger bara 275 gram men är som sagt stort.

ingrid
Peztis
Du skulle ha gjort som Monica, Norrbotten, gjorde med kuvertet i Frökedja 3:

"För att få ner tjockleken på kuvertet så det inte ska bli skrymmande satte jag alla små frökuverten i en större zip-påse som jag lade på köksbordet. Sedan var det bara att fläka ut min lekamen över den innan jag stängde igen den. Då blev det så platt så whistling.gif "

rotfl.gif
Crazy4Flowers
Går det bra med kuvertet? Vore bra om man skrev när man får den och när man skickar så slipper vi andra fundera så mycket.
ingrid fuxwall
Hur gick det?
Kom kuvertet vidare?
Inga inlägg så man undrar ju
fredrik_gbg
Hej på er,
Ursäkta att jag inte skrev här, tänkte göra det men det föll bort.
Jag skickade till nästa person den 18:e, har det kommit fram?
/Fredrik
Knytt
Jaa hur går det?
Crazy4Flowers
Den borde vara framme hos "160 kvm stort hus"
Crazy4Flowers
Hoho vad händer, det är ju totalt dött i denna tråd.
Knytt
Jag har inte hört nåt - hoppas någon snart tjoar till!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon