Sidor: 1, 2, 3
Crazy4Flowers
Idag kan några få ett frökuvert i brevlådan fredags/helg skoj.
Tänk att det är så kul att få ett litet kuvert med fröer då och då det är som julafton om och om igen.

I mitt kuvert så är det Bonusfröet som ska planteras nu på direkten och vi väntar med Bus till 1 april.

Välkommen in med era gissningar.

Har ni några funderingar kring hur man ska så dom är det bara att fråga på, försökte vara tydlig på lappen men ibland är det svårt att se det uppenbara.
Margith
Hit kom kuvertet idag.
Tack, tack thanks.gif

Som vanligt har jag ingen aning om vad det är, men bonusfröet ser lite bekant ut g.gif
Peztis
Ska snart springa ned och hämta posten! Nu springer jag lite snabbare! yahoo.gif
Rosmarin
åh så spännande! Väntar otåligt på att posten imorgon ska komma!
DykUnderYtan
Här har de landat! Ligger lite efter med några av mina andra busfrön, måste försöka peta ner lite i helgen.
Platinum
Här har de också kommit fram och inte en susning har jag om vad det kan tänkas vara, spännande värre.
Peztis
Nu ligger mina i sin kruka, tack så mycket!!!

Vilka vackra frön det är! Alldeles glänsande... som jag inte har en aaaning om vad det är.
Lady Hamilton
Även jag fick mina fröer i dag tummenupp.gif
abbbe
Jag fick också mina i dag!
Peztis
CITAT (abbbe @ 05-02-2010, 17:45) *
Jag fick också mina i dag!

Oj.... ursäkta frågan men: vem är du....?

Vem har bytt alias? confused.gif
Maggan H
Bara en skojare, Pestiz! wink.gif

Jag fick mina frön idag, tack så mycket! Kommer att posta en gissning på buset men bonusfröna har jag mig veterligen aldrig sett förut, kul!
Anki V
När jag gick igenom gårdagens post såg jag att mina också hade kommit.

Jättestort tack! thanks.gif

Bonusfröna är sådda och jag har ingen aning om vad det är. Hade jag sått dessa tidigare skulle jag nog ha kommit ihåg färgen.

/Anki
Rosmarin
Har inte fått idag heller. no.gif Ska vara borta måndag till torsdag. Hoppas att posten kommer tidigt tidigt tiiiiiiidigt på måndag!

Men det ska man väl inte räkna med förstås... sad.gif
Gillan
Fick också mina i fredags. Sådde dem direkt, men har som vanligt inte en aning om vad jag sått dunno.gif
Crazy4Flowers
Kom igen, har bara fått in en gissning och den var fel. Vad roligt det är att få in gissningar nästan lika kul som att få kuvert och ännu bättre är det ju när dom är fel innocent.gif
Peztis
CITAT (Crazy4Flowers @ 07-02-2010, 19:20) *
Kom igen, har bara fått in en gissning och den var fel. Vad roligt det är att få in gissningar nästan lika kul som att få kuvert och ännu bättre är det ju när dom är fel innocent.gif

Sadist! biggrin.gif
Du skrev i brevet att det var en ettåring, inte sant? Annars har jag en gissning men den är perenn...
Peztis
Mina Bonusfrön sticker upp nästan 1 cm!!!
Anki V
Jag trodde inte mina ögon i dag när jag kom hem. Jag sådde bousfröna den 6 och idag ser jag grodd.

/Anki
Peztis
CITAT (Anki V @ 08-02-2010, 18:23) *
Jag trodde inte mina ögon i dag när jag kom hem. Jag sådde bousfröna den 6 och idag ser jag grodd.

/Anki

Nä, precis! Jag var tvungen att titta två gånger på datumen jag skrivit. Fattade ingenting men det verkar som att de på tre dagar ahr kommit upp med en cm!

Vad är detta för raketväxter!!!!?!??!
Peztis
CITAT (Crazy4Flowers @ 07-02-2010, 19:20) *

Kan bara hålla med! Det är ju jättekul när alla gissar och riktigt skoj när alla gissar fel! flirting.gif
Anki V
Ja, ja..gör er lustiga på min bekostnad ni….

/Felgissaren
blomkronan
Kom bonusfröna upp på tre dagar!!!! tur att jag beslöt mig för att inte så bonusfrön... bara busfröna kommer i jorden här... har så mycket annat som står och gror... naughty.gif

Jag kommer så första april smile.gif

thanks.gif för fröna Crazy4Flower
Crazy4Flowers
rotfl.gif Vad bra att dom är snabba ur jorden, sår mina idag hoppas att alla har fått sina nu. Dom behöver lite tid på sig om dom ska vara snygga i rabatten i sommar. Men ni som har fått upp lite Bonus ur jorden kanske börjar ana vad det rör sig om.

Ge dom mycket ljus nu, som tur är så behöver man bara en/två krukor och om det är bra storlek på krukan så behöver man nog inte plantera om innan de ska ut. Rätt skönt o slippa en massa krukor men enstaka i varje.
Peztis
Här kommer det bildbevis:

[attachment=46995:IMG_2873.JPG]

Och jag kan inte påstå att bara för att de har kommit upp så säger det mig vad det är! slap.gif
Men det är sant att de nu behövr mer ljus för kolla vad de har dragit sig mot fönstret.
Tror ni jag kan ställa krukan svalare också, ca 15 grader? För där har jag mer ljus...

CITAT (Anki V @ 08-02-2010, 22:49) *

/Felgissaren

Inte längre!!!
Crazy4Flowers
Att ställa svalt är inga problem. giggle.gif
Peztis
CITAT (Crazy4Flowers @ 09-02-2010, 13:19) *
Att ställa svalt är inga problem. giggle.gif

Då ska jag genast gå ned med krukan i källaren!
Maggan H
CITAT (Anki V @ 08-02-2010, 22:49) *

/Felgissaren

kompiskram.gif Inte är du ensam, Anki.... angel_not.gif
DykUnderYtan
Här har de också grott. ag tittade så sent som igår morse, då såg jag ingenting. Idag x antal 1 cm groddar men jag har inte en susning om vad det kan vara. smile.gif
Peztis
Satt och funderade på ngn lilja... De liknade först när de kom upp mina små nyuppkomna daglilja men nä, inte nu längre. Och fröerna är ju inte ett dugg lika.

Spånar högt bara...
Crazy4Flowers
a0a.gif Detta är ju stört kul
Peztis
CITAT (Crazy4Flowers @ 10-02-2010, 11:25) *
a0a.gif Detta är ju stört kul

Vet inte riktigt hur jag ska tolka det... g.gif Tror det är en liten sadist som har startat tråden biggrin.gif
Så kul att man inte är ensam!
Crazy4Flowers
Har blivit anklagad för det förut..... devil.gif kan stämma....
Peztis
CITAT (Crazy4Flowers @ 10-02-2010, 12:30) *
Har blivit anklagad för det förut..... devil.gif kan stämma....

Och jag har beskrivits som en ängel med horn! devil.gif - innocent.gif

Hmmmmmm..... iris....?
Crazy4Flowers
Nope
Platinum
Oj så snabbgroende, sådd den 5:e.
Rosmarin
De har kommit fram. Ska så dem i morgon. yes.gif
Verkar ju vara riktiga racerfrön när man läser vad ni andra har skrivit.
Rosmarin
Jag sådde igår. Väntar.... giggle.gif

Jag är dessutom enormt stolt och lycklig eftersom jag igår kväll äntligen ordnade extraljus till mina sådder. yahoo.gif
Det kommer att förändra allting känns det som!

[attachment=47115:XtraljusPM.jpg]

Edit: Nu med bild av "underverket"! giggle.gif
Peztis
CITAT (Rosmarin @ 13-02-2010, 10:01) *
... extraljus till mina sådder. yahoo.gif Det kommer att förändra allting känns det som!

Det är det jag också hoppas på! Det verkar bra ännu så länge i min källare. Men det är ju ett tag kvar...
Anki V
Nu gissar jag på fröets utseende och på att det nästan ser ut som om det skulle kunna bli något sorts gräs

Skratta inte ihjäl er nu men jag gissar på hirs, Panicum blush.gif

/Anki
Peztis
Jisses Anki, det är väl ingen som vågar skratta åt dig med din statistik!

Självklart bli rman nyfiken på din gissning så jag kollade lite i all hast.
Kolla här, http://www.alltomtradgard.se/tradgardslist...tum--fontaine-/, först står det att den är annuell, sedan står det att den är perenn... hur ska de ha det egentligen?!?!?
Rosmarin
CITAT (Peztis @ 13-02-2010, 18:17) *
.... först står det att den är annuell, sedan står det att den är perenn... hur ska de ha det egentligen?!?!?

giggle.gif
Rosmarin
Det gror! smile.gif
DykUnderYtan
När jag först såg fröna, färgen och storleken så tänkte jag på hirskolvar eller såna frön som är vanliga i undulatmat. Nu är mina små plantor ca 5 cm höga och ser bara ut som grässtrån... är det så enkelt tro?
Rosmarin
CITAT (DykUnderYtan @ 15-02-2010, 10:51) *
När jag först såg fröna, färgen och storleken så tänkte jag på hirskolvar eller såna frön som är vanliga i undulatmat. Nu är mina små plantor ca 5 cm höga och ser bara ut som grässtrån... är det så enkelt tro?

Samma tanke har slagit mig... Hirs eller Quinoa.?
Crazy4Flowers
giggle.gif Detta är en växt jag har köpt hos en trädgårdshandlare, den vart superfin. Hoppas ni också ska tycka det. Detta är inte frön från någon fågelmatspåse.
Det blir ingen kolv och det är inte Quinoa googla det så ser ni att fröna är inte samma.

Det börjar att brännas......
DykUnderYtan
Vilken osis att det inte var fågelmat, om det blir fint av det vill säga. Tänk vad billigt det kunde blivit i så fall. Man skulle kunna täcka hela trädgården ju hihi...

Jag ska sätta mig och klura lite, får se om det kommer någon gissning från mig senare. biggrin.gif
Rosmarin
CITAT (Crazy4Flowers @ 15-02-2010, 11:45) *
...
Det börjar att brännas......

Nässlor...? giggle.gif
Anki V
Kan bonusfröet vara en gräslilja? g.gif

Kanske gula gräsliljor har gula frön giggle.gif

/Anki
Peztis
De ska tydligen ha mörkbruna frön...
Peztis
Men åt gräshållet verkar det vara, i alla fall om man ser till ledtrådarna... g.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon