Full version: ESC 2010
Sidor: 1, 2
sqrulan
Jag gillade låten som vann men mina favoriter var Belgien och Ukraina, dom hadde "det" som jag gillar utstrålning och speciella röster. Dom sjöng från själen/hjärtat kändes det som.
Berith
Letade upp Belgien och Ukraina nu. Belgien var helt ok, det är sånt som ska fram mer i tävlingen - musiken och artisten mer än nån slags show. Ukraina var iofs inte min smak men ändå musik/artist mer än show.

Håller med Stintan ang Anna B.
Berith
Lyssnade på Lena och Sattelite nu. Den var ju toppen! bravo.gif Grattis till vinsten!
Huggorm
CITAT (Aqvakul @ 30-05-2010, 00:39) *
Vann vi? crazy.gif

Ja, om man räknar bakifrån
Tottes matte
CITAT (Gossen Ruda @ 28-05-2010, 08:07) *
Skönt iaf att vi slipper stå för fiolerna när nästa jättejippo skall anordnas.

Gossen Ruda,
håller med dig. Det kostar alldeles för mycket när dessa östländerna är också med. Det finns säkert bättre platser att lägga dom pengarna på än en himla tjohej som inte leder nånstans. jag förstår mig inte på musiken nuförtiden, men kanske inte konstigt för jag hör till den klassiska tonarten som jag även har spelat rätt myxket periodvis på min piano. trots det slinker det in nåt österländskt, men då får det vara mycket bra.
fr. tottes matte
*Stintan*
Våra föräldrar tyckte att Elvis och Beatles var förfärlig musik eller snarare så tyckte dom att det inte var musik alls.
Kanske inte är så konstig om 50+arna inte har samma musiksmak som 20-åringar.
sommarhumla
CITAT (Biggan_ @ 30-05-2010, 02:38) *
Det tycker jag också!
Hon påminner lite om Miss Li tycker jag!
Icke en chans! crazy.gif

Ja just det, Miss Li var det ju! Jag satt igår och kunde inte komma på vem i hela friden hon påminde om!!!
I övrigt kom mina favoriter högst upp, Tyskland, Turkiet och Rumänien.
Det fanns en del andra låtar som behöver flera lyssningar innan de känns bekväma. Rumäniens låt satt i stenhårt fast i skallen efter första lyssningen igår.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon