Sidor: 1, 2
4:an
Var precis ute och blåste norrut....! flirting.gif vilket fungerade för det har slutat snöa nu....
Gossen Ruda
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
Amaryllis
Jag saknar också våren jättemycket! Och inte minst sommaren. Jag tål alltid vintrar för det är härligt med årstider som kontrast till varandra, men... Är faktiskt lite trött på vintern nu på sistone för den har varit för mycket faktiskt. Människan härstammar ju från ett varmare klimat så det är inte ovanligt att man vill ha värme nu.
Men vår är det i mitt växtrum, som tur, speciellt när solen skiner. Där börjar också sommaren i slutet av april! Stora fönster, högt upp, söderläge med så mycket sol som möjligt alltså.
Håller med om att kontraster är bra! Tycker om skiftningarna i naturen...men sedan jag blev med trädgård är jag otålig och längtar konstant till våren...kjanske det dämpar sig med åren men tvivlar på det...haft odlingslott i 20 år och trädgård i 3 år...vi får se...men just nu längtar jag förtvivlat efter värme och att se vad som överlevt! Jag vill se klematisarna jag satte, de nya rosorna, gräsen....ja allt!!!!

och snöfallet har tagit fart igen i malmö.....
Gossen Ruda
Jag blåste tillbaka...
Kunde tänka det! Skåningarna skall ha det i år.... så är det!!! ok lite rättvisa ligger det väl i det! *erkänner*
Myosotis
CITAT (Amaryllis @ 12-02-2010, 21:56) *
Människan härstammar ju från ett varmare klimat så det är inte ovanligt att man vill ha värme nu...

Undrar var jag härstammar ifrån... g.gif
Meriona
CITAT (Myosotis @ 12-02-2010, 22:06) *
Undrar var jag härstammar ifrån... g.gif

Ja det undrar jag med, kanske PERMAFROST?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon