|
Om jag har räknat det rätt så leder Anki V över antalet korrekta gissningar på årets Busfrön och Bonusar!  Och tätt följd av Maggan H! Så här ser det ut om jag kollar igenom alla listor, rätta mig gärna om jag har fel! Med fetstil står alltså Busfröavsändaren och under står ev rättgissare. - är att vi inte har fått fröer än (vi väntar alla med spänning!) Anki VBus: Rosmarin, Platinum, Maggan H - identifierad som klockviva, Cortusa matthioliBonus: redan namngivet - Azurriddarsporre BlomkronanBus: solros vet vi alla - men VEMS BLIR STÖRST OCH HÖGST!?!?! Crazy4FlowersBus: Anki V Bonus: Rosmarin, Margith, Platinum Dito VerdeBus: Crazy4Flowers, Anki V, Peztis, Maggan H, Gillan - identifierad som himmelsblå RiddarsporreDykUnderYtan/UnderYtanBus: Anki V - identifierad som Fransktrift "Ballerina White" Armeria pseudarmeriaBonus: Maggan H, Rosmarin, Anki V, Crazy4Flowers, Peztis - identifierad som Silvermartorn, Eryngium giganteumFnyBus: Anki V, Rosmarin, Peztis GillanBus: Anki V, Rosmarin, Maggan H - identifierad som Japansk ostronörtBonus: Anki V, Maggan H, Platinum, Margith, Rosmarin - identifierad som Stor vaxblomma "Pride of Gibraltar"Lady HamiltonBus: Anki V, Maggan H, Margith, Rosmarin - allmänt identifierad som pysslingkrageMaggan HBus: Anki V, Platinum, Rosmarin, DykUnderYtan - identifierad som Vänderot - ValerianaBonus: Anki V - identifierad som Lofos, LophospermumMargithBus: Peztis, Anki V, Crazy4Flowers, Maggan H, Rosmarin, DykUnderYtan, Lady Hamilton - identifierad som rosa maskrosBonus: Anki V, Crazy4Flowers, DykUnderYtan, Rosmarin - identifierad som vildpelargon, Pelargonium iocastum PeztisBus: Anki V, Rosmarin, Maggan H, Platinum - identifierad som Violkungsljus "Violetta" Verbascum phoenicumBonus: Anki V, Rosmarin, Margith, Gillan, DykUnderYtan, Maggan H, Crazy4Flowers - identifierad som Blågull "Purple Rain" Polemonium caeruleum ssp yezoensePlatinumBus: identifierad som Sommarmix 2010, rätt gissningar har genererat Jokrarna i uppdateringarna RosmarinBus: Maggan H, Margith, Anki V, Peztis, Gillan StennieBus: Crazy4Flowers, Anki V - identifierad som Blågull Polemonium caeruleumSå nu vet vi det!
Rosmarin
13-02-2010, 09:57
Detta kan väl vara bra. Det blir ju lätt att snabbt bilda sig en uppfattning på det här sättet, för de som vill det. Kommer du att fylla i efter hand i första inlägget?
Ja, det kan jag göra. Men ni får nog hjälpa mig att uppdatera den. Allt för att göra det så spännande som möjligt!
DykUnderYtan
13-02-2010, 10:17
Toppen med summeringen, undra om mitt namn någonsin kommer upp bland de som gissat rätt. Haha...
Vad kul att du tycker det, var lite orolig för att det var överambitiöst. Vilket det kasnke ändå är!
CITAT (Peztis @ 13-02-2010, 10:26)  Vad kul att du tycker det, var lite orolig för att det var överambitiöst. Vilket det kasnke ändå är!  Jo, nog tycker jag att det är lite överambitiöst, men himla kul ändå  .................och jag säger som " Dyk under ytan", kommer mitt namn någonsin att "dyka" upp
DykUnderYtan
13-02-2010, 11:46
Då ska vi se... Anki V, Maggan H och Rosmarin har gissat rätt på mitt busfrö, uppdaterar du?
CITAT (Gillan @ 13-02-2010, 11:14)  Jo, nog tycker jag att det är lite överambitiöst Ja det är jag det! Överambitiös eller så gör jag ingenting! Sorry...
CITAT (Peztis @ 13-02-2010, 18:33)  Ja det är jag det! Överambitiös eller så gör jag ingenting! Sorry...  Det är rätt Ska de va, så ska de va…annars kan det lika gärna va /Anki
Säger du ja, som gissar rätt åt både höger och vänster!
Så, nu är det uppdaterat. Hoppas att det blev rätt nu för jag såg att jag hade skrivit lite fel tidigare!
DykUnderYtan
16-02-2010, 21:10
Du glömde skriva in Anki V, som naturligtvis också gissat rätt på min bonus, som på alla andras snart.
CITAT (DykUnderYtan @ 16-02-2010, 21:10)  Du glömde skriva in Anki V, som naturligtvis också gissat rätt på min bonus, som på alla andras snart.  Fixat! Sorry... Alltså jag tror Anki inte gör annat än sitter och klurar på fröerna och googlar, kollar i pärmar och böcker! Men så ger det ju resultat också!
DykUnderYtan
17-02-2010, 13:18
 Usch vad jag skäms... här försöker man hjälpa till att hålla ordning. Du gör som jag säger och så blir det fel ändå... Anki V, Maggan H och Rosmarin har gissat rätt på mina bonusfröer, ingenting annat. Inga gissningar ännu på busfröet, inte ens från Anki V.
Ingen fara, det är lätt att ändra och jag har inte så mycket annat för mig i alla fall!
DykUnderYtan
17-02-2010, 14:23
CITAT (Peztis @ 17-02-2010, 13:34)  Ingen fara, det är lätt att ändra och jag har inte så mycket annat för mig i alla fall!   Denna gången var det inte jag som snurrade... nu står det att tjejerna gissat rätt på mitt busfrö... men det skulle ju vara bonusfröna de gissat på. Inte lätt att hålla rätt på bus och bonus inte.
CITAT (DykUnderYtan @ 17-02-2010, 14:23)   Denna gången var det inte jag som snurrade... nu står det att tjejerna gissat rätt på mitt busfrö... men det skulle ju vara bonusfröna de gissat på. Inte lätt att hålla rätt på bus och bonus inte.  Så! Är du nöjd nu?  Nä, vem kom på den dumma idén att kalla dem för Bus och Bonus? Det blir fel lite här och där, har jag märkt! Men å andra sidan... kan det bli BUSIGARE!
Alltså, jag blir riktigt orolig.......har jag gissat rätt på Rosmarins "busfrö? I alla fall kan jag inte komma på vad det är. Jag hittar inget PM mer än det jag gissade fel i och eftersom jag fortfarande har dom ute så kan jag ju inte ha gissat på några groddar  . Rosmarin.....HJÄLP! /Anki
Äh... vi är väl så vana nu vid att du gissar rätt på alla så det gick av bara farten!  Jag tar bort dig från Rosmarins Busfröer tillsvidare, du har väl snart luskat reda på vad det är
Rosmarin
18-02-2010, 09:48
Har inte läst den här tråden på några dagar. Det har ju gått livat till ser det ut som!  Och riktigt förvirrat... CITAT (Anki V @ 17-02-2010, 18:41)  Alltså, jag blir riktigt orolig.......har jag gissat rätt på Rosmarins "busfrö? I alla fall kan jag inte komma på vad det är. Jag hittar inget PM mer än det jag gissade fel i och eftersom jag fortfarande har dom ute så kan jag ju inte ha gissat på några groddar  . Rosmarin.....HJÄLP! /Anki Anki, än så länge är det bara Maggan som har gissat rätt på mina busfrön. Du har inte skickat något PM i vilket du gissade rätt till mig i sömnen  . Nej då. Varen icke orolig CITAT (Peztis @ 17-02-2010, 18:50)  Äh... vi är väl så vana nu vid att du gissar rätt på alla så det gick av bara farten! Jag tar bort dig från Rosmarins Busfröer tillsvidare, du har väl snart luskat reda på vad det är  Jahaaaa, du hade skrivit in Anki på mina busfrön. Då förstår jag bättre att Anki blev fundersam. Undrade lite... Riktigt förvirrat här inne med andra ord!
Jamen då är det precis som det ska vara - statistik är VÄLDIGT förvirrande och alltid öppet för tolkning!  Uppdaterar den nu med att Anki (såklart  ) har gissat rätt på Margiths Busfrö.
En liten sammanställning...  Hoppas det bidde rätt nu! Vi har hittills fått 8 Busfröer och 6 icke identifierade Bonusar. Anki V leder med 4 Bus och 3 Bonusar Maggan H har 3 Bus och 2 Bonusar Rosmarin har 2 Bus och 1 Bonus Och jag har 1 Bus
Crazy4Flowers satte fart, hon!
Och så hade jag ju skrivit DykUnderYtans fröer fel så om jag nu har gjort rätt så ser sammanställningen ut som sådan:
Anki V leder med 3 Bus och 4 Bonusar Maggan H har 2 Bus och 3 Bonusar Rosmarin har 2 Bus och 1 Bonus Crazy4Flowers har 1 Bus och 2 Bonusar Och jag har 1 Bus
Grattis till Margith som lyckats namnge Rosmarins Busfrö och mitt Bonusfrö! Anki V leder med 3 Bus och 4 Bonusar Maggan H har 2 Bus och 3 Bonusar Rosmarin har 2 Bus och 1 Bonus Crazy4Flowers har 1 Bus och 2 Bonusar Margith har 1 Bus och 1 Bonus ... och jag har 1 Bus
Anki V leder med 4 Bus och 4 Bonusar Maggan H har 3 Bus och 3 Bonusar Rosmarin har 3 Bus och 1 Bonus Margith har 2 Bus och 1 Bonus Crazy4Flowers har 1 Bus och 2 Bonusar ... och jag har 1 Bus
Anki V leder med 4 Bus och 4 Bonusar Maggan H har 3 Bus och 3 Bonusar Rosmarin har 3 Bus och 2 Bonus Margith har 2 Bus och 1 Bonus Crazy4Flowers har 1 Bus och 2 Bonusar ... och jag har 1 Bus
Gillan lyckades med min Bonus, Rosmarin med Gillans Bus och Anki med Rosmarins Bus (katten på råttan!) så då ser det ut så här:
Anki V leder med 5 Bus och 4 Bonusar Rosmarin har 4 Bus och 2 Bonus Maggan H har 3 Bus och 3 Bonusar Margith har 2 Bus och 1 Bonus Crazy4Flowers har 1 Bus och 2 Bonusar Peztis har 1 Bus Gillan har 1 Bonus
Kan ju tillägga att Ankis statistik ser fin ut!
Det är totalt 14 Bus varav man kan gissa på 13, hittills är 9 st Bus skickade. 7 st Bonusar har även sänts ut.
Dagens uppdatering:
Anki V leder med 5 Bus och 4 Bonusar Rosmarin har 5 Bus och 2 Bonus Maggan H har 4 Bus och 3 Bonusar Margith har 2 Bus och 1 Bonus Crazy4Flowers har 1 Bus och 2 Bonusar Peztis har 1 Bus Gillan har 1 Bonus
Dagens uppdatering:
Anki V leder med 5 Bus och 4 Bonusar Rosmarin har 5 Bus och 2 Bonus Maggan H har 4 Bus och 3 Bonusar Margith har 2 Bus och 1 Bonus Crazy4Flowers har 1 Bus och 2 Bonusar Peztis har 1 Bus och 1 Bonus Gillan har 1 Bonus
Dagens uppdatering:
Anki V leder med 5 Bus och 4 Bonusar Rosmarin har 5 Bus och 2 Bonus Maggan H har 4 Bus och 3 Bonusar Margith har 2 Bus och 1 Bonus Crazy4Flowers har 1 Bus och 2 Bonusar Peztis har 1 Bus och 1 Bonus Gillan har 1 Bonus DykUnderYtan har 1 Bonus
Platinum
14-03-2010, 16:04
Peztis har även 1 joker.
Haha, ja jag vet inte riktigt hur jag ska "poängsätta" sommarmixen... Något förslag? Ska vi kanske börja räkna Jokrar också?
Lady Hamilton
14-03-2010, 17:12
Självklart!
OK.... kan någon vänlig (Platinum) då uppdatera mig på läget för jag måste säga att jag inte har riktig koll på din Sommarmix...  För nog var det väl fler än jag som hade lite rätt här och där?
Dagens uppdatering:
Anki V leder med 6 Bus och 4 Bonusar Rosmarin har 5 Bus, 2 Bonus och 1 Joker Maggan H har 4 Bus och 3 Bonusar Margith har 2 Bus och 1 Bonus Crazy4Flowers har 1 Bus och 2 Bonusar Peztis har 1 Bus, 1 Bonus och 1 Joker Lady Hamilton har 1 Bus och 1 Joker Gillan har 1 Bonus DykUnderYtan har 1 Bonus
Platinum
15-03-2010, 17:31
Ladyn har ju också en joker tack var sin briljanta gissning och Rosmarin vill jag nog också säga har en joker.
Uppdaterat ovan enl dina önskemål!
Dagens uppdatering:
Anki V leder med 6 Bus och 4 Bonusar Rosmarin har 5 Bus, 2 Bonus och 1 Joker Maggan H har 3 Bus och 4 Bonusar Margith har 3 Bus och 1 Bonus Crazy4Flowers har 1 Bus och 2 Bonusar Peztis har 1 Bus, 1 Bonus och 1 Joker Lady Hamilton har 1 Bus och 1 Joker Gillan har 1 Bonus DykUnderYtan har 1 Bonus Platinum har 1 Bonus
DykUnderYtan
20-03-2010, 11:38
Tjohoo!!! Ett rätt till till mig! Gissade just rätt på Margiths både bus och bonusfrön.
Anki V leder med 7 Bus och 4 Bonusar Rosmarin har 5 Bus, 2 Bonus och 1 Joker Maggan H har 3 Bus och 5 Bonusar Margith har 3 Bus och 1 Bonus Crazy4Flowers har 2 Bus och 2 Bonusar DykUnderYtan har 1 Bus och 2 Bonusar Platinum har 1 Bus och 2 Bonusar Peztis har 1 Bus, 1 Bonus och 1 Joker Lady Hamilton har 1 Bus och 1 Joker Gillan har 1 Bonus
Platinum
20-03-2010, 21:21
Platinum har två bonus och ett bus, fasen vad duktig jag är när jag får ledtrådar
Dagens uppdatering:
Anki V leder med 8 Bus och 4 Bonusar Rosmarin har 4 Bus, 4 Bonus och 1 Joker Maggan H har 3 Bus och 5 Bonusar Margith har 3 Bus och 1 Bonus Crazy4Flowers har 2 Bus och 2 Bonusar Lady Hamilton har 2 Bus och 1 Joker DykUnderYtan har 1 Bus och 2 Bonusar Platinum har 1 Bus och 2 Bonusar Peztis har 1 Bus, 1 Bonus och 1 Joker Gillan har 1 Bonus
Crazy4Flowers
21-03-2010, 15:43
En till på mig jag har gissat på Stennies bus, jippi
Lady Hamilton
21-03-2010, 17:08
 jag ligger precis i mitten! o det är precis som det skall vara eftersom jag är VÅG
CITAT (Crazy4Flowers @ 21-03-2010, 15:43)  En till på mig jag har gissat på Stennies bus, jippi  Fast det hade jag redan lagt in... Vad jag kan se så har du gissat rätt på DykUnderYtans Bonus, Margiths Bus och Bonus och Stennies Bus = 2 Bus och 2 Bonus
Rosmarin
21-03-2010, 18:39
Jag har också gissat rätt både på Margiths bus oc bonus...
CITAT (Rosmarin @ 21-03-2010, 18:39)  Jag har också gissat rätt både på Margiths bus oc bonus... shy.gif Nu ska vi se... Du har alltså gissat rätt på C4F:s Bonus, DUY:s Bonus, Gillans Bus, LH:s Bus, Margiths Bus och Bonus, min Bus och Bonus => 4 Bus och 4 Bonus Jisses vad jag hade fel uppgifter på dig men nu är det rättat i Dagens uppdatering.
DykUnderYtan
21-03-2010, 21:40
Grattis till Anki V, ännu ett rätt. Nu vet hon även vad mitt bus är!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|