Full version: Busfrö-statistik
Sidor: 1, 2
Peztis
Om jag har räknat det rätt så leder Anki V över antalet korrekta gissningar på årets Busfrön och Bonusar! blomma.gif Och tätt följd av Maggan H! tummenupp.gif

Så här ser det ut om jag kollar igenom alla listor, rätta mig gärna om jag har fel!
Med fetstil står alltså Busfröavsändaren och under står ev rättgissare.
- är att vi inte har fått fröer än (vi väntar alla med spänning!)

Anki V
Bus: Rosmarin, Platinum, Maggan H - identifierad som klockviva, Cortusa matthioli
Bonus: redan namngivet - Azurriddarsporre

Blomkronan
Bus: solros vet vi alla - men VEMS BLIR STÖRST OCH HÖGST!?!?!

Crazy4Flowers
Bus: Anki V
Bonus: Rosmarin, Margith, Platinum

Dito Verde
Bus: Crazy4Flowers, Anki V, Peztis, Maggan H, Gillan - identifierad som himmelsblå Riddarsporre

DykUnderYtan/UnderYtan
Bus: Anki V - identifierad som Fransktrift "Ballerina White" Armeria pseudarmeria
Bonus: Maggan H, Rosmarin, Anki V, Crazy4Flowers, Peztis - identifierad som Silvermartorn, Eryngium giganteum

Fny
Bus: Anki V, Rosmarin, Peztis

Gillan
Bus: Anki V, Rosmarin, Maggan H - identifierad som Japansk ostronört
Bonus: Anki V, Maggan H, Platinum, Margith, Rosmarin - identifierad som Stor vaxblomma "Pride of Gibraltar"

Lady Hamilton
Bus: Anki V, Maggan H, Margith, Rosmarin - allmänt identifierad som pysslingkrage

Maggan H
Bus: Anki V, Platinum, Rosmarin, DykUnderYtan - identifierad som Vänderot - Valeriana
Bonus: Anki V - identifierad som Lofos, Lophospermum

Margith
Bus: Peztis, Anki V, Crazy4Flowers, Maggan H, Rosmarin, DykUnderYtan, Lady Hamilton - identifierad som rosa maskros
Bonus: Anki V, Crazy4Flowers, DykUnderYtan, Rosmarin - identifierad som vildpelargon, Pelargonium iocastum

Peztis
Bus: Anki V, Rosmarin, Maggan H, Platinum - identifierad som Violkungsljus "Violetta" Verbascum phoenicum
Bonus: Anki V, Rosmarin, Margith, Gillan, DykUnderYtan, Maggan H, Crazy4Flowers - identifierad som Blågull "Purple Rain" Polemonium caeruleum ssp yezoense

Platinum
Bus: identifierad som Sommarmix 2010, rätt gissningar har genererat Jokrarna i uppdateringarna

Rosmarin
Bus: Maggan H, Margith, Anki V, Peztis, Gillan

Stennie
Bus: Crazy4Flowers, Anki V - identifierad som Blågull Polemonium caeruleum

Så nu vet vi det! biggrin.gif
Rosmarin
Detta kan väl vara bra. Det blir ju lätt att snabbt bilda sig en uppfattning på det här sättet, för de som vill det. Kommer du att fylla i efter hand i första inlägget?
Peztis
Ja, det kan jag göra. Men ni får nog hjälpa mig att uppdatera den.

Allt för att göra det så spännande som möjligt! biggrin.gif
DykUnderYtan
Toppen med summeringen, undra om mitt namn någonsin kommer upp bland de som gissat rätt. Haha...
Peztis
Vad kul att du tycker det, var lite orolig för att det var överambitiöst. Vilket det kasnke ändå är! biggrin.gif
Gillan
CITAT (Peztis @ 13-02-2010, 10:26) *
Vad kul att du tycker det, var lite orolig för att det var överambitiöst. Vilket det kasnke ändå är! biggrin.gif

Jo, nog tycker jag att det är lite överambitiöst, men himla kul ändå tummenupp.gif .................och jag säger som " Dyk under ytan", kommer mitt namn någonsin att "dyka" upp laugh.gif
DykUnderYtan
Då ska vi se... Anki V, Maggan H och Rosmarin har gissat rätt på mitt busfrö, uppdaterar du? wink.gif
Peztis
CITAT (Gillan @ 13-02-2010, 11:14) *
Jo, nog tycker jag att det är lite överambitiöst

Ja det är jag det! Överambitiös eller så gör jag ingenting! Sorry... biggrin.gif
Anki V
CITAT (Peztis @ 13-02-2010, 18:33) *
Ja det är jag det! Överambitiös eller så gör jag ingenting! Sorry... biggrin.gif

Det är rätt tummenupp.gif

Ska de va, så ska de va…annars kan det lika gärna va laugh.gif

/Anki
Peztis
Säger du ja, som gissar rätt åt både höger och vänster! biggrin.gif
Peztis
Så, nu är det uppdaterat. Hoppas att det blev rätt nu för jag såg att jag hade skrivit lite fel tidigare!
DykUnderYtan
Du glömde skriva in Anki V, som naturligtvis också gissat rätt på min bonus, som på alla andras snart. tongue.gif
Peztis
CITAT (DykUnderYtan @ 16-02-2010, 21:10) *
Du glömde skriva in Anki V, som naturligtvis också gissat rätt på min bonus, som på alla andras snart. tongue.gif

Fixat! Sorry...

Alltså jag tror Anki inte gör annat än sitter och klurar på fröerna och googlar, kollar i pärmar och böcker! Men så ger det ju resultat också! biggrin.gif

smiley_small_hug.gif
DykUnderYtan
shy.gif slap.gif Usch vad jag skäms... här försöker man hjälpa till att hålla ordning. Du gör som jag säger och så blir det fel ändå... smiley_small_hug.gif

Anki V, Maggan H
och Rosmarin har gissat rätt på mina bonusfröer, ingenting annat. Inga gissningar ännu på busfröet, inte ens från Anki V. blush.gif
Peztis
Ingen fara, det är lätt att ändra och jag har inte så mycket annat för mig i alla fall! biggrin.gif
kram2.gif
DykUnderYtan
CITAT (Peztis @ 17-02-2010, 13:34) *
Ingen fara, det är lätt att ändra och jag har inte så mycket annat för mig i alla fall! biggrin.gif
kram2.gif

giggle.gif Denna gången var det inte jag som snurrade... nu står det att tjejerna gissat rätt på mitt busfrö... men det skulle ju vara bonusfröna de gissat på.

Inte lätt att hålla rätt på bus och bonus inte. rotfl.gif

kompiskram.gif
Peztis
CITAT (DykUnderYtan @ 17-02-2010, 14:23) *
giggle.gif Denna gången var det inte jag som snurrade... nu står det att tjejerna gissat rätt på mitt busfrö... men det skulle ju vara bonusfröna de gissat på.

Inte lätt att hålla rätt på bus och bonus inte. rotfl.gif

kompiskram.gif

Så! Är du nöjd nu? biggrin.gif

Nä, vem kom på den dumma idén att kalla dem för Bus och Bonus? Det blir fel lite här och där, har jag märkt! Men å andra sidan... kan det bli BUSIGARE! smiley_small_hug.gif
Anki V
Alltså, jag blir riktigt orolig.......har jag gissat rätt på Rosmarins "busfrö? I alla fall kan jag inte komma på vad det är.

Jag hittar inget PM mer än det jag gissade fel i och eftersom jag fortfarande har dom ute så kan jag ju inte ha gissat på några groddar blink.gif .

Rosmarin.....HJÄLP!

/Anki

Peztis
Äh... vi är väl så vana nu vid att du gissar rätt på alla så det gick av bara farten! biggrin.gif

Jag tar bort dig från Rosmarins Busfröer tillsvidare, du har väl snart luskat reda på vad det är tongue.gif
Rosmarin
Har inte läst den här tråden på några dagar. Det har ju gått livat till ser det ut som! giggle.gif Och riktigt förvirrat... laugh.gif

CITAT (Anki V @ 17-02-2010, 18:41) *
Alltså, jag blir riktigt orolig.......har jag gissat rätt på Rosmarins "busfrö? I alla fall kan jag inte komma på vad det är.

Jag hittar inget PM mer än det jag gissade fel i och eftersom jag fortfarande har dom ute så kan jag ju inte ha gissat på några groddar blink.gif .

Rosmarin.....HJÄLP!

/Anki

Anki, än så länge är det bara Maggan som har gissat rätt på mina busfrön. Du har inte skickat något PM i vilket du gissade rätt till mig i sömnen giggle.gif . Nej då. Varen icke orolig

CITAT (Peztis @ 17-02-2010, 18:50) *
Äh... vi är väl så vana nu vid att du gissar rätt på alla så det gick av bara farten! biggrin.gif

Jag tar bort dig från Rosmarins Busfröer tillsvidare, du har väl snart luskat reda på vad det är tongue.gif

Jahaaaa, du hade skrivit in Anki på mina busfrön. Då förstår jag bättre att Anki blev fundersam. giggle.gif
Undrade lite... confused.gif giggle.gif

Riktigt förvirrat här inne med andra ord! a0a.gif
Peztis
Jamen då är det precis som det ska vara - statistik är VÄLDIGT förvirrande och alltid öppet för tolkning! biggrin.gif

Uppdaterar den nu med att Anki (såklart tongue.gif ) har gissat rätt på Margiths Busfrö.
Peztis
En liten sammanställning... biggrin.gif Hoppas det bidde rätt nu!

Vi har hittills fått 8 Busfröer och 6 icke identifierade Bonusar.

Anki V leder med 4 Bus och 3 Bonusar
Maggan H har 3 Bus och 2 Bonusar
Rosmarin har 2 Bus och 1 Bonus
Och jag har 1 Bus
Peztis
Crazy4Flowers satte fart, hon!
Peztis
Och så hade jag ju skrivit DykUnderYtans fröer fel så om jag nu har gjort rätt så ser sammanställningen ut som sådan:

Anki V leder med 3 Bus och 4 Bonusar
Maggan H har 2 Bus och 3 Bonusar
Crazy4Flowers har 1 Bus och 2 Bonusar
Och jag har 1 Bus
Peztis
Grattis till Margith som lyckats namnge Rosmarins Busfrö och mitt Bonusfrö! bravo.gif

Anki V leder med 3 Bus och 4 Bonusar
Maggan H har 2 Bus och 3 Bonusar
Margith har 1 Bus och 1 Bonus
... och jag har 1 Bus
Peztis
Anki V leder med 4 Bus och 4 Bonusar
Maggan H har 3 Bus och 3 Bonusar
Rosmarin har 3 Bus och 1 Bonus
Margith har 2 Bus och 1 Bonus
... och jag har 1 Bus
Peztis
Anki V leder med 4 Bus och 4 Bonusar
Rosmarin har 3 Bus och 2 Bonus
... och jag har 1 Bus
Peztis
Gillan lyckades med min Bonus, Rosmarin med Gillans Bus och Anki med Rosmarins Bus (katten på råttan!) så då ser det ut så här:

Anki V leder med 5 Bus och 4 Bonusar
Rosmarin har 4 Bus och 2 Bonus
Peztis har 1 Bus
Gillan har 1 Bonus
Peztis
Kan ju tillägga att Ankis statistik ser fin ut!

Det är totalt 14 Bus varav man kan gissa på 13, hittills är 9 st Bus skickade.
7 st Bonusar har även sänts ut.
Peztis
Dagens uppdatering:

Rosmarin har 5 Bus och 2 Bonus
Maggan H har 4 Bus och 3 Bonusar
Peztis har 1 Bus
Gillan har 1 Bonus
Peztis
Dagens uppdatering:

Peztis har 1 Bus och 1 Bonus
Gillan har 1 Bonus
Peztis
Dagens uppdatering:

Peztis har 1 Bus och 1 Bonus
Gillan har 1 Bonus
DykUnderYtan har 1 Bonus
Platinum
Peztis har även 1 joker.
Peztis
Haha, ja jag vet inte riktigt hur jag ska "poängsätta" sommarmixen... Något förslag? Ska vi kanske börja räkna Jokrar också? biggrin.gif
Lady Hamilton
Självklart! giggle.gif
Peztis
OK.... kan någon vänlig (Platinum) då uppdatera mig på läget för jag måste säga att jag inte har riktig koll på din Sommarmix... confused.gif blush.gif

biggrin.gif

För nog var det väl fler än jag som hade lite rätt här och där?
Peztis
Dagens uppdatering:

Anki V leder med 6 Bus och 4 Bonusar
Rosmarin har 5 Bus, 2 Bonus och 1 Joker
Peztis har 1 Bus, 1 Bonus och 1 Joker
Lady Hamilton har 1 Bus och 1 Joker
Gillan har 1 Bonus
DykUnderYtan har 1 Bonus
Platinum
Ladyn har ju också en joker tack var sin briljanta gissning och Rosmarin vill jag nog också säga har en joker.
Peztis
Uppdaterat ovan enl dina önskemål! smile.gif
Peztis
Dagens uppdatering:

Anki V leder med 6 Bus och 4 Bonusar
Maggan H har 3 Bus och 4 Bonusar
Margith har 3 Bus och 1 Bonus
Gillan har 1 Bonus
DykUnderYtan har 1 Bonus
Platinum har 1 Bonus
DykUnderYtan
Tjohoo!!! Ett rätt till till mig! Gissade just rätt på Margiths både bus och bonusfrön. biggrin.gif
Peztis
Anki V leder med 7 Bus och 4 Bonusar
Maggan H har 3 Bus och 5 Bonusar
Crazy4Flowers har 2 Bus och 2 Bonusar
DykUnderYtan har 1 Bus och 2 Bonusar
Platinum har 1 Bus och 2 Bonusar
Gillan har 1 Bonus
Platinum
Platinum har två bonus och ett bus, fasen vad duktig jag är när jag får ledtrådar bravo.gif
Peztis
Dagens uppdatering:

Anki V leder med 8 Bus och 4 Bonusar
Rosmarin har 4 Bus, 4 Bonus och 1 Joker
Maggan H har 3 Bus och 5 Bonusar
Crazy4Flowers har 2 Bus och 2 Bonusar
Lady Hamilton har 2 Bus och 1 Joker
DykUnderYtan har 1 Bus och 2 Bonusar
Platinum har 1 Bus och 2 Bonusar
Gillan har 1 Bonus
Crazy4Flowers
En till på mig jag har gissat på Stennies bus, jippi blomma.gif
Lady Hamilton
bravo.gif jag ligger precis i mitten! o det är precis som det skall vara eftersom jag är VÅG rotfl.gif
Peztis
CITAT (Crazy4Flowers @ 21-03-2010, 15:43) *
En till på mig jag har gissat på Stennies bus, jippi blomma.gif

Fast det hade jag redan lagt in...
Vad jag kan se så har du gissat rätt på DykUnderYtans Bonus, Margiths Bus och Bonus och Stennies Bus = 2 Bus och 2 Bonus
Rosmarin
Jag har också gissat rätt både på Margiths bus oc bonus... shy.gif
Peztis
CITAT (Rosmarin @ 21-03-2010, 18:39) *
Jag har också gissat rätt både på Margiths bus oc bonus... shy.gif

Nu ska vi se...
Du har alltså gissat rätt på C4F:s Bonus, DUY:s Bonus, Gillans Bus, LH:s Bus, Margiths Bus och Bonus, min Bus och Bonus => 4 Bus och 4 Bonus

Jisses vad jag hade fel uppgifter på dig men nu är det rättat i Dagens uppdatering.
DykUnderYtan
Grattis till Anki V, ännu ett rätt. Nu vet hon även vad mitt bus är! biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon