|
gammelnalle
20-12-2003, 21:12
ja just det!!! Felis (felix) är det latinska namnet på katt-familjen Felix-lynx= lo-djur (INTE de fackanslutna katterna...  ) majjister besserwisser Mezzerschmidth
Vår katt heter Felix  Pia
gammelnalle
20-12-2003, 21:43
CITAT 08-04-2003
Vår katt heter Felix
Pia
--------------------
"Var dig själv - det är du bäst på" kunn'e inte sägas bättre Och till Kattens (Felix) Matte: HUNDAR fattar inte bättre!!!  och inte nallar heller
gammelnalle
20-12-2003, 22:16
Till Axa och /eller Felix
Tro inte att detta är : alls en Bara nåt snyggt är om halsen Det lyser er upp om natten Reflekterar bättre än katten
gammelnalle e en hejare på rim
gammelnalle
20-12-2003, 22:56
Gamleget!!! Du har ju inte ens prövat mina talanger/ falanger , hur kan du då veta det??? Jag kanske bara knycker från aftonexpresessen...???
*Felix matte*
20-12-2003, 23:05
CITAT (gammelnalle @ 20-12-2003, 22:56) Gamleget!!! Du har ju inte ens prövat mina talanger/ falanger , hur kan du då veta det??? Jag kanske bara knycker från aftonexpresessen...??? Näääää Letar du oxå på Gooogle?
fusk
gammelnalle
20-12-2003, 23:11
[QUOTE]Letar du oxå på Gooogle? [QUOTE]
nä, du får skylla allt på mej!!!
*Felix matte*
20-12-2003, 23:20
CITAT (gammelnalle @ 20-12-2003, 23:11) CITAT Letar du oxå på Gooogle? CITAT
nä, du får skylla allt på mej!!!
??????????????? Kan du själv?
gammelnalle
20-12-2003, 23:28
f´låt... men nu fatta' jag int'.... Kan du själv?
vadå???
*Felix matte*
20-12-2003, 23:33
CITAT (gammelnalle @ 20-12-2003, 23:28) f´låt... men nu fatta' jag int'.... Kan du själv?
vadå??? Äru Kalixbo? Kan du RIMMA själv så klart
gammelnalle
20-12-2003, 23:35
jo men visst!!! men bor i småland!!
*Felix matte*
20-12-2003, 23:45
CITAT (gammelnalle @ 20-12-2003, 23:35) jo men visst!!! men bor i småland!! Kan du bondskan då? Ska dit i mars... till Småland
gammelnalle
20-12-2003, 23:57
jasså, småländskan... rodde du menade Pit-bondskan eller skelleterbondskan.... då hade du/jag fått problem-,,,,
nu bor jag bara 15km från ALV och Astridlndska kan väl alla!!
*Felix matte*
21-12-2003, 08:29
CITAT (gammelnalle @ 20-12-2003, 23:57) jasså, småländskan... rodde du menade Pit-bondskan eller skelleterbondskan.... då hade du/jag fått problem-,,,,
nu bor jag bara 15km från ALV och Astridlndska kan väl alla!! Och jag kan ingen bondska
Mariann
21-12-2003, 08:41
Kroppslotion för mormor och rakblad med tillhörande lödder då morfar? Tackar på förhand
gammelnalle
21-12-2003, 11:10
CITAT Kroppslotion för mormor och rakblad med tillhörande lödder då morfar? Tackar på förhand Mormor! Vet att du är toppen Detta är för hela kroppen! Morfar är en stilig karl Bästa morfadern vi har Vill ju inte bli bland slödder Därför Morfar! Använd lödder! Varje morgon tar du bladet Efter duchen , efter badet Detta blad går ej att läsa Akta du din fina näsa
Fialotta
21-12-2003, 11:15
En glädje att läsa alla dina rim... blir avis...jag är urdålig på sånt
Jag lånar dina
gammelnalle
21-12-2003, 11:23
Jag rodnar!!! Tycker alltid att andra gör bättre rim, mer poetiskt eller allt! Roligt om det uppskattas. Jag vill dock poängtera att man nog bör "justeringsanpassa" alla rim . OCH läsa dem högt INNAN man skriver ner dem. för att få rätta melodisatsen (om det heter så) Gärna dialekt åså!!!
Fialotta
21-12-2003, 11:25
CITAT (gammelnalle @ 21-12-2003, 11:23) Jag rodnar!!! Tycker alltid att andra gör bättre rim, mer poetiskt eller allt! Roligt om det uppskattas. Jag vill dock poängtera att man nog bör "justeringsanpassa" alla rim . OCH läsa dem högt INNAN man skriver ner dem. för att få rätta melodisatsen (om det heter så) Gärna dialekt åså!!! Då blir det sthlms dialekt här
Du vet sådär som Jerry Williams snackar
CITAT (gammelnalle @ 20-12-2003, 22:16) Till Axa och /eller Felix
Tro inte att detta är : alls en Bara nåt snyggt är om halsen Det lyser er upp om natten Reflekterar bättre än katten Alltså.....jag bugar, bockar, niger och tackar! Du är ju makalös på att rimma! Doggarna kommer att få rim både på framsidan och baksidan av sina paket Tror inte jag ska berätta för Felix att hans namn betyder Katt...  Å andra sidan äääälskar han att ligga i knäet och bli gullad med som en katt, hmmm....han kanske har några kattgener iaf? Förutom kompis med hundar har jag också en sambo......törs man fråga om du kan/vill/orkar rimma till hans klapp också Han ska få en "toalettgubbe"  En sån där keramikgubbe som är ung en halvmeter hög, har hatt som består av toalettrullar staplade på varann, står på golvet på toaletten och räcker fram en rulle toalettpapper....samtidigt som han håller sig för näsan! Jaja - jag vet! Men vi är barnsliga!!!!
gammelnalle
21-12-2003, 16:16
CITAT (Anna-C @ 21-12-2003, 14:00) [QUOTE! Doggarna kommer att få rim både på framsidan och baksidan av sina paket Tror inte jag ska berätta för Felix att hans namn betyder Katt...  Å andra sidan äääälskar han att ligga i knäet och bli gullad med som en katt, hmmm....han kanske har några kattgener iaf? Förutom kompis med hundar har jag också en sambo......törs man fråga om du kan/vill/orkar rimma till hans klapp också Han ska få en "toalettgubbe"  En sån där keramikgubbe som är ung en halvmeter hög, har hatt som består av toalettrullar staplade på varann, står på golvet på toaletten och räcker fram en rulle toalettpapper....samtidigt som han håller sig för näsan! Jaja - jag vet! Men vi är barnsliga!!!! Har han något namn/smeknamn, tänk om han kallas för Rulle!!! då hade det blitt enkelt
Nää, men Nalle! (heter Björn)
gammelnalle
21-12-2003, 16:41
Med ett sånt vackert förnamn  måste man ialla försöka, men jag måste nog tänka ett tag,,,, Är toarullarna Inuti hatten? (förutom den i handen)??? björn the second
pa kalmar
21-12-2003, 16:42
Nån som har ett bra rim för en smörgåsgrill?
gammelnalle
21-12-2003, 16:46
lite mer om personen som skall ha grillen: Namn eller förhållande.... Kan personen laga mat?
gammelnalle
21-12-2003, 16:49
CITAT (Anna-C @ 21-12-2003, 16:20) Nää, men Nalle! (heter Björn) Ett första trevande försök:' Blir du utan mitt i natten Är det bara :lyft på hatten Den kan stå uti ett hörn Du är värd den Kära Björn
Nu kan du mej tacka om du vill ha en macka kanske mitt i natten och det ska va' en platt en Då är det bara att bre' och klämma till Med denna, din fina ............
CITAT (gammelnalle @ 21-12-2003, 16:49) CITAT (Anna-C @ 21-12-2003, 16:20) Nää, men Nalle! (heter Björn) Ett första trevande försök:' Blir du utan mitt i natten Är det bara :lyft på hatten Den kan stå uti ett hörn Du är värd den Kära Björn Du har gjort det IGEN!!!!! En makalös gammelnalle, må jag säga! TACK !
Eva i Skåne
21-12-2003, 19:27
gammelnalle
21-12-2003, 19:35
en smörgåsgrill till
Ost banan och allsköns röra När du dina mackor göra Nu extra heta utan chili Ett hett tips: Inte billi’(g)
*Felix matte*
21-12-2003, 19:42
Vilken rimsmed du är Gammelnalle! Har du erbjudit dig att medverka i rimstugor som Radio & TV brukar ha före jul? Där skulle du platsa bättre än många "halvdana" man mött under åren.
Fialotta
21-12-2003, 19:54
CITAT (Felix matte @ 21-12-2003, 19:42) Vilken rimsmed du är Gammelnalle! Har du erbjudit dig att medverka i rimstugor som Radio & TV brukar ha före jul? Där skulle du platsa bättre än många "halvdana" man mött under åren.  Nej, nej....gammelnalle är våran egen på Odla
pa kalmar
21-12-2003, 20:22
Tack Ina. Det rimmet kommer jag nog att använda (smörgåsgrillen alltså). Tack.
Är alla hjälpta redan?
Rim på hemmarullade köttbullar, hemmakokt fugdge, gelegrodor -gör hemma själv, kit? Mina rim börjar likna desperata nödrim så lite fräsch fantasi skadar inte!
CITAT (Wilmer @ 22-12-2003, 00:27) Rim på hemmarullade köttbullar För att du ska få festa jag dessa runda gjort. Även om mammas alltid är de bästa smakar nog inte dessa lort.
Tackar. Detta är ju en strålande idé, tillslut får man torka själv. Men det är ju kul att rimma!
Fast i denna sena timma vågar jag sluta chatta det är sena natta stormen ute rister men elnätet visar inga brister så jag vågar logga av och god natt hoppas julen bjuder er goda skratt!
Wilmer
gammelnalle
22-12-2003, 09:00
CITAT Rim på hemmarullade köttbullar, hemmakokt fugdge, gelegrodor -gör hemma själv, kit? gelegrodor??? hemmagjorda eller ett kit FÖR att göra gele??? Vem skall ha va ??? (Om du inte blir avslöjad då) Kan vara lättare att rimma på "Mamma", pappa, lilebror osv..... Rimfrost i skägget har
gammelnalle
23-12-2003, 17:47
Har alla rimmat färdigt? Och då menar jag inte skinkan Det brukar alltid bli någon eftersläntare i sista minuten. Bara LUGN, åtminståne jag kommer att kolla här några gånger till innan tomten kommer. hemmakokt fugdge Anders, (elller vad han/hon nu heter) du hör ej till de snåla Här får du ett kilo kåla Hoppas att du andra bjuder Så att tacksamhetsropen ljuder
Fialotta
23-12-2003, 18:06
Gammelnalle Hjälp!
Puh....sista minuten Har precis stickat färdigt dom sista raggsockorna till dottern denna gång (Marre)...jag kommer inte på nåt bra rim!!! Har du nåt i bakhuvudet tro?
gammelnalle
23-12-2003, 19:05
Inte i hu´vet kanske möjligen om fötterna Marre, innan du har blivit frusen Tänka , att detta, det gör susen De skall sitta UNDER blusen (ha ha ha…  denna rad kan givetvis tas bort om så önskas och byts kanske mot  Denna klapp som här du får Värmer mer än dina tår!!!
Gammelnalle!!!! Ikväll har både mina klappar och dina rim gjort succé! Tack än en gång!
Eva i Skåne
25-12-2003, 01:26
CITAT (Anna-C @ 24-12-2003, 22:22) Gammelnalle!!!! Ikväll har både mina klappar och dina rim gjort succé! Tack än en gång!  Jag kan bara instämma med Anna-C. Jag var så glad att jag hade rim på dessa klapparna till äldste sonen. Han hade skrivit rim till alla paket han köpt och jag tror han uppskattade att få rim tillbaka. Det är annars inte något vi brukar göra, men kanske något man kan tänka på att införa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|