|
Ja,ja det blir kanske snö här med sådeså,temp.2,1° och barometern har fallit rejelt(950hpa)Här var mängder med fåglar vid alla fågelborden,de känner kanske av vädret?Det här blir riktig spännande(för mig som är ledig i morgon med.)Jag tror jag återkommer. Renate
Men Renate! Är du den enda som inte fått snö idag?! Vet inte om jag ska beklaga eller gratulera... Vackert är det så man blir nästan andaktsfull, men ojojoj för att köra bil imorgon...
*Felix matte*
21-12-2003, 18:32
Såg på TV-nyheterna att bl.a. Arlanda hade stora problem med blötsnön. Usch vad trist att inte ni neråt landet också kan få torr snö som inte ställer till så mycket oreda i trafiken och en massa elavbrott. Kör försiktigt ni som måste ge er ut med bilen
CITAT (Anna-C @ 21-12-2003, 18:00) Men Renate! Är du den enda som inte fått snö idag?!  Jag har inte heller fått nån snö idag. Men det gör inget!!!  Vi har redan ett litet snötäcke (ca 1 dm) sen förrut, det räcker så bra!
Blomstertanten
21-12-2003, 21:35
 Snön kom till Glanshammar sent i går kväll! Med besked !!! Det har snöat oavbrutet! Säkert 3-4 dm !  Och nu verkar stormen vara på väg! Tur att jag inte behöver gå ut , utan kan sitta här med alla roliga människor!
*Felix matte*
21-12-2003, 21:40
CITAT (Blomstertanten @ 21-12-2003, 21:35)  Snön kom till Glanshammar sent i går kväll! Med besked !!! Det har snöat oavbrutet! Säkert 3-4 dm !  Och nu verkar stormen vara på väg! Tur att jag inte behöver gå ut , utan kan sitta här med alla roliga människor!  Oj,oj, oj... då har ni mer än dubbelt så mycket snö som vi har (max 15cm.)
Brrr... Här i Västerbottens inland har vi just nu -24grader. Snöat har det gjort, fast bara lite grann. Härligt med en vit jul i alla fall /Jennan
Här stormar det nu och det har kommit nån dm snö. Gillar inte oväder!! Förstår inte dom som var för att dom inte sett till nåt oväder under dan...
Tittade just på väderleksrapporten i 4:an. Tycker synd om er "sörlänningar", det stormar rejält hos er sa dom... hoppas ni får behålla strömmen i alla fall. Här uppe i Luleå är det klart men svinkallt, -24,2°!
Hej på er här i Bohuslän har ovädret lugnat sig över 6gr kallt några cm snö hoppas på sol i morgon men väglaget är inget vidare hoppas på bättring gör vi väl alla detär så vackert i grottan med julljusen
Hannele
21-12-2003, 22:40
Med tanke på att det var flera plus och det regnade hela förmiddagen, så är all denna snö och minusgrader otroligt här på Hisingen!
 Här är det snart läggdags, men med den julstämning som råder utanför fönstren kan jag inte låta bli att kura skymning - och undra när / om strömmen går! UJ! Jag som tänkte plocka in de sista morötterna i helgen... Julrosorna begravda i snön. Varför kollar jag aldrig in vädret när de har rätt?? Firade jul i går så det är en dag sent för mig... Men vackert ändå! Det viner runt knuten och snön yr.
ingen storm här o jag hoppas att snön som kommit får ligga kvar för de va inte mycket o nu e de ganska stilla me tanke på den utlovade stormen i ABCområdet men okey natten e inte slut än o jag måste upp 6 imorrn o köra en kompis till stallet så jag hoppas att de räcker me snön o att det inte blåser ner träd över vägen så vi kan ge pållarna mat i morrn bitti kompisen har krockat me sin bil häromdagen de va nån som vände sin bil i mörkret på en nittioväg i skymd sikt regn o mörket o backkrön så nu har kompisen ingen bil  o jag får gå upp tidigt
Adri-Anne
22-12-2003, 08:29
Lite blåst och lätt snöfall, men på Öland och Gotland skulle det bli stormstyrka. Hur är det hos dig Tingstäde, är ön kvar? Hoppas att stormen glömmer sopa i din vackra trädgård. Du får väl ta dig ett snack med "de smaa under jordi" Felix Matte och ni i dom trakterna, usch så kallt ni har det, 35- Hjälp! Nu är det långkalsonger och öronlappsmössa som gäller för er. Det verkar som om vi är dom som har fått det lindrigast. Men ni fick i varje fall en vit jul!!
*Felix matte*
22-12-2003, 08:48
CITAT (Adri-Anne @ 22-12-2003, 08:29) Felix Matte och ni i dom trakterna, usch så kallt ni har det, 35- Hjälp! Alldeles nyss skrattade vi gott åt väderkartan i TV4 Min digitala termometer visar just nu -15.2 men jag håller mig inomhus ändå
Adri-Anne
22-12-2003, 08:53
Gunvor Nilsson
22-12-2003, 08:56
Hoppas mina änglatrumpeter och pelargoner inte fryser ihjäl innan vi hinner ut för Vattenfall markerar strömavbrott på hela Vätö! Vilken tur att vi hann sätta in kaminen så vi kan brassa på i den och hålla värmen uppe! Kanske vi får sitta och titta på en mörklagd jul-en i år! Jul-en´en som vi ser den från köksfönstret.GOD JUL TILL ER ALLA HÄR I FORUMET! önskar Gunvor
Fialotta
22-12-2003, 08:57
Storm hela natten och det blir skotta snö i dag
Vi har haft strömavbrott i natt, men då sov jag
Här i NV Skåne har det inte kommit en snöflinga  ...orättvist. Vill ha snö till jul ju. Pia
*Felix matte*
22-12-2003, 09:04
CITAT (maudan @ 22-12-2003, 08:57) Storm hela natten och det blir skotta snö i dag
Vi har haft strömavbrott i natt, men då sov jag Här skottas skum i badrummet nejdå ... inte skumbadat  men Y3 svämmade över maskinen.
Fialotta
22-12-2003, 09:07
Jaha...du ville ha vitt till jul även i badrummet...men y3 har jag aldrig testat
kryddan
22-12-2003, 10:35
Här har snön fallit och det har blåst som bara den hela natten, men nu är det lugnt och vackert! Solen skiner, det är några minus och snön ligger kvar!!! Hoppas det fortsätter vara lugnt, vi ska åka till Göteborg idag och jag har inte lust att sitta fast på strömlöst tåg
Tingstäde
22-12-2003, 10:58
Hej Adri-Anne och andra! Här på Gotland förflyttar snömolnen sig vågrätt fortare än vad blicken hinner med, det knarrar i kalkstensgrunden och man känner en viss gungning även i de större Visbyhusen och vi har fått lägga ut draggar från Fårö och norröver. Vi vill ju inte hamna i Polen. Finnns det någon seglare - hur många kvadrat segel behövs för att i denna nordan bidevind ta sig upp med ön till Harstena? Tingstäde
Eva i Skåne
22-12-2003, 19:34
Här har vi ingen snö  , men kallt börjar det bli, -7 nu. Det är ju inte mycket för vissa landsändar, men ganska kallt för sydskåne. Än har vi lite tid att hoppas på snö till julafton
Stormen drog över inre skärgården som en liten påminnelse om att människans styrka har sina begränsningar, men den blev inte av det hårdare slaget. Dessutom julsmyckades hela naturen, som nu är full av istappar och vackra isformationer.
Blomstertanten
23-12-2003, 22:53
FY TUSAN VA KALLT !Va ute och gick för 2 timmar sedan, då va det -17 här i Glanshammar !  Men så otroligt vackert i dag när solen sken och det gnistrade i all snö!
*Felix matte*
23-12-2003, 23:35
CITAT (Blomstertanten @ 23-12-2003, 22:53) FY TUSAN VA KALLT !Va ute och gick för 2 timmar sedan, då va det -17 här i Glanshammar !  Men så otroligt vackert i dag när solen sken och det gnistrade i all snö! Och vi häruppe i norr har 17,3 minus just nu. Brrr!!!!!
andreas i uppsala
24-12-2003, 00:03
som kallast så hade vi -13.2brrrrr är det ända jag säger.Men som tur är så kommer det bli runt 0 i morgon(julafton)och +7 på juldagen och sen flera plusgrader hela veckan ut Felix matte jag läste i svenska dagbladet att ni hade -37 där uppe i norr. Själv har jag aldrig varit med om -25,men det kommer nog.JAg kan inte hellerk omma på att jag har varit med om -23 God jul(nu är det julafton)
*Felix matte*
24-12-2003, 00:18
CITAT (andreas i uppsala @ 24-12-2003, 00:03) som kallast så hade vi -13.2brrrrr är det ända jag säger.Men som tur är så kommer det bli runt 0 i morgon(julafton)och +7 på juldagen och sen flera plusgrader hela veckan ut :D :D :D Felix matte jag läste i svenska dagbladet att ni hade -37 där uppe i norr. Själv har jag aldrig varit med om -25,men det kommer nog.JAg kan inte hellerk omma på att jag har varit med om -23 God jul(nu är det julafton)  God Jul! Kom ihåg en sak... Lita aldrig på vad tidningarna skriver... Nåja... inte vad gäller väder och temperaturer iaf. Faktiskt så har vi rätt ofta kul åt just meteorologernas spådomar De verkar bo i annat land än vi I morgon gäller det att kliva upp tidigt! Ottan startar kl. 07.00. Förresten.. jag har tre syskon boendes i Uppsala och alla har de utetermometer.
zaaritha
24-12-2003, 00:25
Så ; slapp ni strömavbrott, här fick vi leva " i mörker ". Som tur är , så har vi vedpanna, så vi slapp frysa alltförmycket. Vi har ett reservelverk ( militärens ) Men--det gick sönder under förra ovädret, tyvärr. Nu har maken lagat det hjälpligt, men oron finns ju. M-B
minus 0,9 julaftonsmorgon o barometern står på ganska fint väder ska köra kompisen till stallet därför e jag vaken såhär tidigt IGEN ha en fin dag nu alla
*Felix matte*
24-12-2003, 08:04
-14,5 och inte en stjärna syns på den mörka himlen Mulet idag Tomtegröten står och puttrar på spisen och marschallerna flammar vid porten väntar välkomnande på dotter m.fam som är på väg hit på julfrukost. Felix har fått på sig tossarna och är ute på dagens första promenad. God Jul!
Här har vi just nu en halv plusgrad mot minus 8,6 vid tio-tiden i går kväll. Det blåser och det kommer ner lite snö, ser ut som om det är blandat med regn. Den dm snö som kom häromdan har fått ge sej lite nu, fast det gör egentligen inte så mycket.
andreas i uppsala
24-12-2003, 12:58
felix matte,jag är min egen meterolog.Min termometer är fullmatad med info.Efter att ha kollat på tv4,tv3,tv1 o 2,BBC,wundergrund,aftonbladet,svenska dagbladet,UNT mm och alla säger att de kommer bli minst +6. Just nu visar termometern +1.
Felix matte,det är väl inte så konstig att de har fel hos dig.De befinner sig runt 100 mil från dig.
God jul på er alla
andreas i uppsala
24-12-2003, 21:03
Jag läste just på aftonbladets vädersida.Där stod det att kallast just nu är Åre med -2.Kan det verkligen stämma?Har Boden,kiruna och resten mer än -2? Själv har jag +3.3 och i morgon ska det bli 7-8 grader och troligen varmare eftersom jag alltid har varmare än vad det ska bli. God jul på er. mvh andreas
*Felix matte*
24-12-2003, 21:17
Klippt ur Aftonbladet vädret just nu VARMAST (°c) Tanum 8 Färgelanda 8 Munkedal 8 Orust 8 Lysekil 8 KALLAST (°c) Kiruna -20 Gällivare -18 Arjeplog -17 Sorsele -13 Pajala -13 REGNIGAST (mm) Hyltebruk 3.1 Halmstad 3.1 Bjuv 1.9 Klippan 1.9 Höör 1.9 2003-12-24 20:00 ................................. Jag har 16 minusgrader Ha en fortsatt God Jul!
 Aftonbladet har rätt,3,6° ösregn i Hyltebruk.Vilket väder på julafton,noja,maten var god ändå.God fortsättning på julafton önskar Renate
*Felix matte*
24-12-2003, 21:37
Synd att du inte fick en vit julafton men... vi är väl mest inomhus i alla fall God fortsättning till dig också.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|