Sidor: 1, 2
Motti
Tycker det är märkligt att folk går och köper vatten på flaska confused.gif vi har ju igentligen jordklotets bästa vatten rent och friskt varför gå och köpa vatten på flaska då?Vi köppte en Sodastreamer så vi kolsyra vårt kranvatten vid behov eftersom jag själv gärna vill ha lite kolsyra (bubblor)i mitt vatten,nu slipper vi alla Petflaskor och bidrar till miljön.Föresten ?är det inte lite inne bland yngre att dra omkring med ett flaska köpe vatten i näven eller sportdryck ,har en känsla av att det ska se ut som man nyss varit och tränat unsure.gif
Meriona
Jag gillar också bubbelvatten men köper svenskt på flaska. Tänkte köpa sodastreamer först men läste att miljöeffekten går på ett ut eftersom gaspatronerna fraktas från Tjeckien (tror jag det var, kan varit Ungern också). Då slipper jag ha mackapären stående som jag inte har plats med (litet kök).

Gossen Ruda
Det är egentligen inte så nyttigt att dricka en massa kolsyrat vatten, man har hittat frätskador på tänderna men det gällde nog mest läskedrycker som är ännun surare. Sen påverkas magslemhinnan negativt och till slut måste en massa koldioxid antingen rapas upp eller tas upp av tarmen och transporteras ut via lungorna. Försök lär er att dricka vattnet utan bubbel om ni måste dricka en massa vatten.
Motti
Vad jag kunde läsa mig till på Gaspatronen så kommer dom från Finland !tycker ändå det är ett bättre val än att köpa vatten på petflaska.
Bengalow
Eftersom jag har blivit "till åren kommen", så kan jag inte sova genom hela natten. Jag går på WC 2-3- ggr, och passar då på att dricka vatten. Ca ½ liter blir det väl. Jag är medveten om att man bör dricka det dubbla, men vafan....vit- och rödvin innehåller mest vatten....och gladare blir man!
Motti
giggle.gif Fast Bengalow vin är vattendrivande också men man blir helt klart gladare av det smile.gif
Rosmarin
CITAT (Red Top @ 03-03-2010, 20:20) *
Normalt är det så, men tydligen gör det inte det hos äldre.

Ja så kan det kanske vara. tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon