Sidor: 1, 2
Fny
shy.gif okej vi är hittills fyra som tänker göra ett litet pysselbyte. Nån mer som vill vara med? Tänkte att sista anmälningsdagen för att få va med är första april (och inga aprilskämt tack! ninja.gif ) så att man får gott om tid på sig att tillverka det man vill skicka. Paketet ska skickas senast midsommar. Jag lottar ut en mottagare till varje deltagare.

Kom igen! Om du tvekar för att du är osäker på om ditt pysslande är bra nog så kan jag bara säga kraaaam på dig, alla är tillräckligt bra och du är hemskt välkommen! kram1.gif
Fny
Nålbundna barnsockor klara! Tycker dom blev rätt söta...
Myosotis
De ser jättevarma och sköna ut! Hur gör du? Hade aldrig hört talas om nålbindning tidigare.
Fny
nålbindning är i princip vad man gjorde innan man uppfann det där med stickning och virkning. Du har stor platt nål av trä eller ben eller plast, och tråd. Sen börjar man lägga upp öglor i ena änden av tråden, och sätter nålen andra änden! yes.gif Varvid man börjar sy genom öglorna efter bestämt mönster, beroende på vilken typ av stygn du vill ha. Jag själv improviserar fram nya stygn hela tiden, men just den sorten jag använde till dom här sockorna är jag väldigt nöjd med, blir snyggt tycker jag. Men nästan alla som nålbinder har sina egna varianter. Till skillnad från stickning och virkning så har du inte en löpande tråd utan du måste skarva när tråden tar slut, och det repas inte upp om du släpper... stygnen blir ju som knutar, så det håller ihop sig självt. Går tillochmed att klippa i, som tyg. Älskar nålbindning! 000.gif
Myosotis
Låter lite krångligt, men spännande! Blir nästan sugen på att testa.
Fny
tummenupp.gif Helt klart borde du testa! Men jag måste då verkligen rekommendera att hitta nån som kan visa dig hellre än att försöka titta på instruktioner i bild och skrift. Dom brukar vara jädrans svåra att hänga med i. Det enda vettiga är att lära sig av nån som kan. Hojta till om du är i Uppsala så kan jag lära dig. flirting.gif
Myosotis
kompiskram.gif Det ska jag komma ihåg om jag mot förmodan kommer till Uppsala. Håller med, det är hopplöst att försöka lära sig sånt efter en beskrivning, man blir bara arg och ger upp.
Motti
Sitter här och tittar på mitt nya staffli men kan inte bestäma mig för vad jag ska måla,har för många intryck och ider tror jag och så är det ett par år sedan jag målade olja så jag är lite feg att sätta igång men det lutar år blommor nu :)Sen blir det nog sjömotiv ,har ju sjön utanför fönstret så inspirationen borde komma nu i vår rolleyes.gif Ett sätt är att skaffa många dukar så man kan måla efter vad man känner för.
Fny
CITAT
Sitter här och tittar på mitt nya staffli men kan inte bestäma mig för vad jag ska måla,har för många intryck och ider tror jag och så är det ett par år sedan jag målade olja så jag är lite feg att sätta igång men det lutar år blommor nu :)Sen blir det nog sjömotiv ,har ju sjön utanför fönstret så inspirationen borde komma nu i vår Ett sätt är att skaffa många dukar så man kan måla efter vad man känner för.

Åh vad härlig känsla jag fick av ditt inlägg Motti... Kan du inte visa ett exempel på något du målat? Det är så härligt att se folks kreativitet...

Önskar jag också kunde måla. Höll på en del som yngre och var rätt duktig men efter att inte ha hållt på under så många år har jag helt tappat det lilla jag hade. Försöker jag teckna eller måla nu så blir jag bara frustrerad över att det inte blir som jag vill... Men nån gång så...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon