Fny
Nu har jag och älsklingen suttit och varit flitiga, och räknat ut hur mycket en genomsnittsportion kostar om man antar att vi BARA lagar ordentlig, nyttig mat med ganska många ingredienser. Relativt små portioner men å andra sidan inga fettsnåla alternativ. Olja, kryddor och tillochmed elförbrukning inräknat. Hur mycket blir det? ca 21 kr/måltid! Snacka om att matlådor till lunchen lånar sig... Om man sen tänker på att man inte orkar laga RIKTIGT så avancerad mat varje gång, utan det kanske får bli enklare (men ändå bra mat), så blir det ännu billigare! 000.gif

Mer riktig mat åt folket! biggrin.gif

kan tillägga att måltiderna vi räknat på är det som vi kommer laga de närmaste dagarna:

Rostas med ugnsbakade rotfrukter och kryddig gräddfilssås

Kryddig korvgryta

Sej i currytomatsås med broccoli och morötter och ris

Balsamkokt köttgryta

Kryddig korv med rotmos och rödbetor
Peztis
Visst är det fascinerande!
Christina i Taxinge~
Hälsosamt, lönande, njutningsfullt och ibland roligt! biggrin.gif
Bara fördelar!
Fny
åh, jag menade självklart ca 21kr/portion, inte per måltid. blush.gif
Samsara
Kommer ihåg det från hemkunskapen att vi fick laga en portion på 20 kr och inte överstiga det. Jag tyckte då det var jättesvårt men hade så klart klarat det nu men inte när man gick i åttan smile.gif
LasseB
Tänk så rika vi kommer att bli alla vi som tar lunchlåda och går/cyklar till jobbet
först 80:- - 21:- gånger 20 arbetsdagar =1.180:- så tillkommer ( i 08-land) 690:-
1.870:-
öVER 20.000:- PÅ ETT ÅR ( jo jag har räknat bort semestern)
Vi borde bli bankdirektörer alli hop
Fny
haha...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon