Full version: Blommor.
Sidor: 1, 2
Adri-Anne
Kommer ni ihåg när jag var sjuk i fjol. då skickade ni mig en sagolik vacker blomkorg. Ni skulle bara veta hur det värmde....
Nu skulle jag önska att vi kunde göra det samma med Bettson. Hon och hennes familj kan behöva något uppmuntrande. Tänk om det hade varit du eller jag som hade fått gå från hus och hem , mitt i vintern.
Jag kan ordna det hela, har världens bästa blomsterhandlare.
Vad tycker ni?
*Felix matte*
Absolut wub.gif
renate
Ett bra förslag,jag är med!
Du är verkligen omtänksam Ann. smile.gif
anne
Själv klart så vill jag också vara med.

H/Anne
Fialotta
Jag oxå...herrejösses vilken mardröms situation
hon är i nu!!!!
Eivor på Väddö
Jaa, Adri-Anne. En blomma till en som drabats så hårt ställer jag gärna upp med. Tala bara om hur du vill ha mitt bidrag så kommer det en slant. Och tack för att du tar på dig att ordna det. Till Bettson vill jag bara säga - hoppas det kan komma något gott ut av eländet. Till dig och familjen skickar jag varma tankar och önskar er ett bättre nytt år, än slutet på det gamla var. Kram från Eivor på Väddö
pa kalmar
Jag är gärna med och muntrar upp med blommor.
(Vad är det som hänt?)
Eva i Skåne
Såklart Ann, visst ska hon få vårt stöd, bara hon har något hus att sätta blomman i.
Hur vill du ha bidraget? En tjuga med posten? (eller mer förstås om vi inte blir tillräckligt många)
Kajsa
Jag är också med på en blomma, vad har hänt med huset???
Eva i Skåne
CITAT (Kajsa @ 01-01-2004, 22:55)
Jag är också med på en blomma, vad har hänt med huset???

Brunnit sad.gif . Står i någon annan länk.
Britt-Marie i Bohuslän
Jag är också med! Fruktansvärt när ngt sådant händer.
Maila mig så skickar jag pengar.
Helen i Piteå Zon 5
Jag är oxå med. /Helen
Betty
Och jag är också med!
Almdalen
Sänder gärna ett bidrag vart skickar jag det.
Ingegerd
Tingstäde
Är gärna med på ett hörn. Utgår från att Adri-Anne återkommer fkring de monetära praktikaliteterna.

Här skiner gula solstrålar och landskapet är vackert frostigt rolleyes.gif rolleyes.gif

Tingstäde
Ewa L
Självklart vill jag vara med för att försöka ljusa upp i en mörk situation!
Sylvia
Jag är också med, men vore det kanske bättre med en blomstercheck? Hon kanske inte har något hus att sätta blomman i??? Då kunde hon köpa blommorna när hon kommer igen efter saneringen.
Ann får tala vart hon vill ha bidraget! Klarnade det sig med adressen??
Åsa K, zon 1
Låter utmärkt med en blomstercheck.

Jag vet inte vad som hänt sad.gif men ställer upp!

Lägg ut en info om internetbetalning eller adress.
Adri-Anne
Det verkar vara stört omöjligt att hitta var Bettson bor.

Först gick jag in på Bettsons sida för att se om där stod någon hemort, men icke.
Trodde det skulle vara en enkel match att spåra henne.
Sedan kontaktade jag Sylvia, men Sylvia kunde inte ta fram några uppgifter på sin hemdator. Sedan skrev jag till Ingemar, men jag går ut ifrån att han är ledig eftersom jag inget svar har fått.
När det inte här heller gick vägen, har jag försökt forska bland medlemmar på Odla, men det har inte heller givit något.

Försökte då gå in på sök och få fram bränder, nyårsaftonen 2003
Hittade bara en som kunde vara något att fästa sig vid.
Men vid uppringning till lokaltidningen, kommer jag till växel men dom kan inte få tag på någon reporter, och växeln kan inte ge mig någon upplysning.
Ringde till brandförsvaret på orten, men där var det ingen som kunde ge mig något tips, dom bad mig ringa SoS alarmering.
Det har jag inte gjort, tror inte att dom får lämna ut sådana uppgifter över telefon.

Nu ber jag er om hjälp.
Är det någon som vet på vilken ort Bettson bor, så hör av er till mig.
Bara jag vet orten så fixar sig nog det andra.

Har det varit en villabrand, som har gått så hårt fram så att familjen fått flytta ut pga röksanering, vet lokaltidningen och brandkåren om det och är det inte ett alltför stort samhälle så vet nog hela orten också om det.

Att det skulle vara så svårt att spåra en människa, hade jag inte en aning om.
Finns det andra vägar att gå och som jag har förbisett?

Snälla hjälp mig.
kopernikus
kan det här vara ngt?
Familj hemlös efter brand
SANDARNE Ett tvåvåningshus på Östanbovägen i Sandarne totalförstördes i samband med en eldsvåda, på onsdagskvällen.
Larmet kom till räddnings- tjänsten i Söderhamn klockan 20.23. Både hel- och deltids- kårens brandmän larmades ut.

Branden blev svårsläckt. Brandmännen tvingades såga upp taket för att komma åt elden som vid det laget hade antänt hela vindsdelen av huset, med kraftig rökutveckling som följd.

En komplikation var också att man för att få mer vatten tvingades hugga sig ner genom isen på gatan för att komma åt en igenfrusen brandpost.

Husets ägare berättade att familjen befunnit sig i neder- våningen, helt ovetande om vad som var på gång. En förbipasserande, som sett rök bolma upp från taket, larmade om att det brann.

Medan brandmännen kämpade med elden bars lösöret ur huset:

- Man hann tömma hela undervåningen, konstaterade räddningsledare Tore Fagerhov, som kunde avsluta räddningsinsatsen klockan 22.35.

Brandorsaken ska utredas. Om eldsvådan inträffat fyra timmar senare hade utredningen - enligt nya lagen om skydd mot olyckor - fått göras av räddningstjänsten. Fagerhovs bedömning är att elden uppstått i anslutning till ventilationsanläggningen, från köksfläkt upp till taket.

Agneta Brunzell
Betty
Nej kopernikus, jag tror inte att det där är Bettsons brand... Jag kollade hennes inlägg i tråden "Nyårsfirande" och jag tolkade hennes inlägg som att det var källarplanet som brann och resten av huset blev rökskadat.
Adri-Anne
Jag såg också att branden var på kvällen ½9, men ibland kan det uppstå missförstånd och det blir tidningsankor, så jag ringde och kollade, men det var riktigt.
Nu har jag kört fast. Vet inte vad jag skall gripa till.
Det är ett helsike att komma fram.
Det finns inte någon som kan svara eller vet. Man får en massa tips, ring dit dom vet och när man då ringer tipset så får man ett annat nummer som man skall ringa och när jag då ringer detta nummer är det först ingen som svarar och som slutkläm sätter en fax igång och ylar i örat på mig.
Ett par fåntrattar mötte jag också på, fick svar i likhet med " Goddag yxskaft"
Men tusen tack Kopernikus, för att du gjorde dig besvär att hjälpa.

Men för höga Farao, det måste ändå väl vara skit om det skall vara kört, nåt sätt måste det väl ändå finnas. ######## Alla fula ord som inte ägnar sig i skrift.
Tingstäde
Adri-Anne!

Sherlock Holmer och dr Watson kan slänga sig i väggen i jämförelse med dina deckardåd.
Oberoende av slutresultatet förtjänar du medalj av den stora sorten. Inte för tapperhet vid grötfaten utan för tapperhet vid telefonluren!
Önskar jag hade något fiffigt råd att komma med men du verkar ju ha testat det mesta. Ibland löser sig gåtor bara av att man lägger dem till sidan ett slag.
tongue.gif
Tingstäde
anne
ohmy.gif Frustrerande.

Men frågan är om hon har e-postat någon och man kan söka vidare på den adressen antingen på nätet eller på telia.

H/ Anne
pa kalmar
Detta hittade jag i en gästbok. Kan det vara hon? Nån som vet om det brunnit i Östersundstrakten i nyår?

Namn: Elisabet Lundin
Bästa platsen på jorden: Med mina vänner
E-post: bettson@spray.se
Favoritdjur: Katt
Hemort: Östersund
Datum: Tisdag den 17 september 2002 14.30
Meddelande:
Hej, Blev så glad när jag såg Emil och Eldrid. De första åren bodde de hos mig men på grund av en allt svårare allergi så fick de flytta till en annan ägare. Ägaren jag valde ut sålde dem och när jag fick reda på det så hittade jag inte honom. Har undrat sedan vart de bor.. Jag tänker på dem ofta och saknar mina speciella personliga egensinniga katter. Jag hoppas Ni mår bra och skickar kli i nacken till båda och värme till Ellie som alltid är kall om tassar och svanstips. Kram Bettan
lavendel
Kanske du Bettson ända har möjlighet att läsa det här......då förstår du att vi är många som tänker på dej....!
Lavendel
pa kalmar
Håller med lavendel.

Om Bettson är inne och ser det här vore det kul om det kunde komma en liten ledtråd, kanske inte avslöja allt på en gång utan bara ge en liten vink om var vi ska leta

rolleyes.gif
Annki
Förlåt att jag är sen.. men jag är oxå med Ann! Stackars krakar!! Hörde om en brand i Sorunda ungefär samtidigt, men där hade någon brunnit inne och huset ned. Så skönt att det inte var den branden.. sad.gif
Fialotta
CITAT (pa kalmar @ 02-01-2004, 18:10)
Detta hittade jag i en gästbok. Kan det vara hon? Nån som vet om det brunnit i Östersundstrakten i nyår?

Namn: Elisabet Lundin
Bästa platsen på jorden: Med mina vänner
E-post: bettson@spray.se
Favoritdjur: Katt
Hemort: Östersund
Datum: Tisdag den 17 september 2002 14.30
Meddelande:
Hej, Blev så glad när jag såg Emil och Eldrid. De första åren bodde de hos mig men på grund av en allt svårare allergi så fick de flytta till en annan ägare. Ägaren jag valde ut sålde dem och när jag fick reda på det så hittade jag inte honom. Har undrat sedan vart de bor.. Jag tänker på dem ofta och saknar mina speciella personliga egensinniga katter. Jag hoppas Ni mår bra och skickar kli i nacken till båda och värme till Ellie som alltid är kall om tassar och svanstips. Kram Bettan

Ann!

Detta som pa kalmar har hittat tror jag att det är nåt att gå på...en
riktigt stark ledtråd i så fall har vi samma efternamn tongue.gif

Kan inte finnas så många Lundin i Östersund unsure.gif
yla
jag är med (tala om vart jag ska skicka bidraget adrianne)
hittade inlägget om branden o e glad att de inte va värre
hoppas att allt ordnar sej för dej bettson, för du lär väl komma ut på nätet då du får lite ordning i kaoset

va skönt att ni klarade er helskinnade,

hoppas attt allt reder ut sej snart o att ni får hjälp med det hela
ibland skulle man vilja kunna finnas överallt o vara till hjälp men nu blir det bara ett ord o en tanke , Tänker på dej o din familj

unsure.gif
zaaritha
Jag vill gärna vara med också. Skicka ett mail, hur jag ska göra m pengarna!
M-B
Adri-Anne
Hej igen.

Har försökt med Östersund.
Försökte först med tidningen, men där var det ingen som svarade.
Ringde då brandkåren, ingen som svarade där heller, väckte då en sömnig polis, som svarade att han visste inget för dom körde inte ut på sådana uppdrag.Det var det SOS- alarm som hade hand om. mad.gif sad.gif sleep.gif wacko.gif blink.gif mad.gif mad.gif och dom lämnar inte ut sådana uppgifter på telefon.
Spårade upp en kiosk och tänkte att dom måste ju veta . Det gjorde dom inte, där var två stycken och ingen hade hört om någon brand. Frågade om dom inte hade läst ÖP, det hade dom, men ingen hade sett något om någon brand.

Nu är jag så här i huvudet wacko.gif wacko.gif wacko.gif blink.gif blink.gif blink.gif
Vet inte vad jag skall ta mig till.
Tycker det är så nesligt och förbannat trist att jag har lovat och sedan inte kan fullfölja löftet.
Jag ser inte någon väg att gå.

Sorry
*Felix matte*
Ann... du ska inte alls känna det som ett misslyckande.
Du är en medkännande Ängel som gjort ett riktigt "hästjobb" wub.gif

Vi kan väl vänta och se om Bettson kanske loggar in och säger Hej
Kram till dig Ann wub.gif
Fialotta
Håller med Felix Matte smile.gif

Du har ju ägnat hela dagen åt detta uppdrag som
inte va det lättaste att lösa......du kan inte göra mer...
tror nog att Bettson känner eller läser att vi tänker på
henne o familjen smile.gif
Du är en vardagshjälte Ann och ibland räcker det långt rolleyes.gif wub.gif
Sylvia
CITAT (Adri-Anne @ 02-01-2004, 19:45)
Nu är jag så här i huvudet wacko.gif wacko.gif wacko.gif blink.gif blink.gif blink.gif
Vet inte vad jag skall ta mig till.
Tycker det är så nesligt och förbannat trist att jag har lovat och sedan inte kan fullfölja löftet.
Jag ser inte någon väg att gå.

Sorry

Du behöver inte alls bekymra dig, inte heller "fullfölja löftet"! Det är tanken som räknas och Bettson kommer att läsa detta förr eller senare och kommer säkert att uppskatta tanken lika mycket som om hon verkligen hade fått blommorna! Så upp med svansen, Ann, och känn dig stolt över all jobb du har lagt ner! Heja!
Adri-Anne
Ett jättestort tack till er alla. Ni är bara för härliga. wub.gif wub.gif
Tack för att ni ville vara med att ge en hälsning till Bettson och alla ni som har mailat mig, tusen tack för allt besvär och
möda ni gjort er. wub.gif wub.gif Vilken uppslutning biggrin.gif biggrin.gif
Jag skall försöka leta lite till idag, kanske hittar jag något. Tänkte ta kontakt med någon tidningsmurvel och höra vilka spår dom följer när dom vill snoka upp saker och ting, kanske hittar jag något matnyttigt där.
I dag är det nog inte bättre än igår att få tag på någon, men på onsdagen måste det väl för höga Farao fungera något så när.

En bild som tack till er alla som har ställt upp med mail och gode råd.
Adri-Anne
Bettson är hittad!!!

Är ni fortfarande med?

I så fall fixar jag det hela.
Tingstäde
Är självklart med fortfarande.

Heder åt Adrianne som kämpat så förut och fortfarande!
Tingstäde
pa kalmar
Det är klart jag fortfarande är med.

Får man fråga om det var något av våra spår som var rätt? Vilket område i landet hittade du henne i?
Adri-Anne
Ber om ursäkt!
Formulerade mig fel.
Jag har inte hittat Bettson. Bettson dök upp själv. biggrin.gif biggrin.gif
Hon huserar i Västmanland.
Fialotta
Är med smile.gif

Skriv Pm Ann vart vi skickar pengar...
snäll du är som fixar detta wub.gif
Adri-Anne
Jag skall maila till er alla. biggrin.gif biggrin.gif
vickeva
Jag vill också vara med! Har varit borta och såg inte vad som hänt förrän nu. Hur gör vi med pengarna? Messar du privat vart och hur mycket, eller?
anne
wub.gif Jag vill också vara med.

Kram Anne till Ann som inte ger upp så lätt.
Helen i Piteå Zon 5
Jag oxå! /Helen
Iris i V-botten
Har inte varit ute och kollat forumet på ett tag. Men jag hänger givetvis också med
Veganvarg
Jag vill oxå vara med!
Känner inte Bettson, men hon är ju ändå en medmänniska!
Adri-Anne
Skriver nu mail till alla som vill vara med. Om det är några fler som vill hänga på låset, så hör av er. biggrin.gif biggrin.gif
Betty
CITAT (Betty @ 02-01-2004, 01:27)
Och jag är också med!

Har inte fått nåt mail av dej Ann, jag vill fortfarande vara mé!
Annki
Ann! Annki här! Är också med, men mail kommer väl?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon