Full version: Vi bygger ett djurhem
Sidor: 1, 2
malarmaster
rösta!!! tummenupp.gif Ulf
Uggi
HAR RÖSTAT.
Fny
röstat igen! Nu ligger ni först! biggrin.gif
ängsvädd
Vad kul biggrin.gif Jag röstade strax efter midnatt. Sprid detta vidare på djurforum med mera smile.gif

http://gemensamstyrka.se/ide/vi-bygger-ett-djurhem-sjaelva
malarmaster
flyttar upp tråden, ulf
gnon49
Röstat igen. Hoppsa verkligen detta alternativ vinner. Djuren för trots allt inte sin egen talan.
rosentass i Göteborg
Japp röstar igen senare ikväll, då möjlighet. För djurens väl - hemlösa, vanvårdade, skadade djur - som är lågprioriterade av stat, kommun och samhälle i stort. Då gäller det att högprioritera just detta tävlingsbidrag - med flesta möjliga röster, och helst första plats.
Det blir svårt nog ändå att övertyga en jury. Djuralternativ är inte det mest politiskt korrekta ju.
Så goa djurvänner, rösta rösta och sprid sprid -- slutspurt nu, 4,5 dygn kvar. smiley_small_hug.gif tummenupp.gif
malarmaster
lyfter upp tråden,vi ligger på 2dra plats ,kom igen bara 4 dagar kvar Ulf
rosentass i Göteborg
Jaa rösta på för djurens väl!! Alla ni som har chans redan nu. Måste själv vänta ytterligare ett tag.
Bara 4 dgr kvar - slutspurt!!
malarmaster
du glömmer väl inte att rösta? sverige behöver många många djurhem. Ulf
vitavargen
Det är väldigt viktigt med djurhem men jag lägger mina röster på tråden för kvinnor.

Ju bättre kvinnor mår dessto bättre hinner de ta hand om djurhemmen, för det är kvinnor för det mesta som sköter djurhemmen smile.gif
Anma
Det kvittar var man lägger sin röst i dessa fall, de 20 bidrag med flest röster hamnar hos juryn som sedan fördelar vinsterna som de vill. Ett bidrag får 100.000:- 4 andra bidrag får mindre summor, hur mycket beslutas det också av juryn. Detta kan vi alltså inte påverka, endast vilka 20 bidrag som hamnar hos juryn. Alltså kan var och en rösta på sina 20 favoritbidrag, ingen röst tar ut den andre. yes.gif

Här står mer om detta!
vitavargen
Då får vi rösta på 20 styckna.
rosentass i Göteborg
CITAT (vitavargen @ 28-04-2010, 22:55) *
Det är väldigt viktigt med djurhem men jag lägger mina röster på tråden för kvinnor.

Ju bättre kvinnor mår dessto bättre hinner de ta hand om djurhemmen, för det är kvinnor för det mesta som sköter djurhemmen smile.gif

Hmm, har du inte alls förstått vad Rättviseförmedlingens förslag går ut på? - det handlar om större representation av kvinnor vid föreläsningar, konferenser, kulturella evanemang etc. Vad du ska ha klart för dig är att förslaget inte handlar om att kvinnor ska "må bra" så att de bättre kan "ta hand om djurhem". Geee, du skojar väl.

Förslaget "Vi bygger ett djurhem - själva" handlar om gemensam styrka för djurens väl - om att minska lidanden, och för dom som är alldeles utan egen röst. Vi feminister (ja jag räknar mig som sådan) klarar oss ändå. Skulle gärna vilja ha "allt genast" men det är inte reellt, allra minst genom denna arma tävling. DÄRFÖR LÄGGER JAG MIN RÖST FÖR DJUREN OCH DJURHEMMET.

Ngn påpekar att juryn utser vinnare av de 20 förslag med flest röster som går till final. Javisst. Lätt som en plätt. Läs tävlingsreglerna på sajten (där det f ö äv står "Flest röster vinner ..."). Och juryn väljer vad ...? Utifrån egna personliga preferenser, ideologiska böjelser och politiska korrekthet. Visst. Och röststyrka. Annars kunde man ju skippa röstningen helt. Svårt att få en jury att välja ngt så lågprioriterat och politiskt okorrekt som djurhem då, eller hur. DÄRFÖR GÄLLER STÖRSTA MÖJLIGA ANTAL RÖSTER FÖR DJURHEMMET - OCH HELST EN FÖRSTAPLACERING.
Ursäkta längden på detta inlägg. Men nivån har sjunkit här så ngn måste säga ngt på mer än två rader.

TÄVLINGEN PÅGÅR T O M 1 maj kl 21.00 läste jag idag på sajten. Alla med minsta djurintresse. RÖSTA! tummenupp.gif
Kryddan03
Rosentass,
Tack vare ditt inlägg gick jag in och röstade på djurhemmet. tummenupp.gif

Jag tror att det är många som har missuppfattat syftet med Rättviseförmedlingen. Om man dessutom läser det tillägg de tydligen gjort nyligen om vad de skall använda pengarna till slås man först av tanken - Det borde inte kosta så mycket - sedan - Det finns säkerligen andra medel man kan söka för att starta en sådan verksamhet.
Djuren får alltid stå tillbaka och förlita sig på människors goda vilja och insamlade medel. (För övrigt tror jag att vi alla blir bättre människor om vi gör gott mot djur. wink.gif ) Därför röstar jag på Djurhemmet!
ängsvädd
Dagens röst är lagd tummenupp.gif

http://gemensamstyrka.se/ide/vi-bygger-ett-djurhem-sjaelva
rosentass i Göteborg
CITAT (Kryddan03 @ 29-04-2010, 01:00) *
Jag tror att det är många som har missuppfattat syftet med Rättviseförmedlingen. Om man dessutom läser det tillägg de tydligen gjort nyligen om vad de skall använda pengarna till slås man först av tanken - Det borde inte kosta så mycket - sedan - Det finns säkerligen andra medel man kan söka för att starta en sådan verksamhet.
Djuren får alltid stå tillbaka och förlita sig på människors goda vilja och insamlade medel. (För övrigt tror jag att vi alla blir bättre människor om vi gör gott mot djur. wink.gif ) Därför röstar jag på Djurhemmet!

Så sant! Vi ligger efter nu men kämpar på tummenupp.gif
Märk att tävlingen pågår t o m 1 maj kl 21.00.
Alla klutar till för djurens väl. SLUTSPURT! Och sista chansen!
vitavargen
CITAT (rosentass i Göteborg @ 29-04-2010, 00:26) *
......- det handlar om större representation av kvinnor vid föreläsningar, konferenser, kulturella evanemang etc. Vad du ska ha klart för dig är att förslaget inte handlar om att kvinnor ska "må bra" så att de bättre kan "ta hand om djurhem". .......

Tror du inte att "föreläsningar, konferenser, kulturella evenemang etc" kan få kvinnor att må bättre?

De små förändringar som sker i kvinnors villkor kan få de gladare och positivare. En av de arenor där kvinnor aktivt deltar i att ta hand om djuren är vid djurhemmen. Välmående kvinnor blir ännu aktivare i att ta hand om djuren.

Ett djurhem är en underbar tanke, men kvinnors välmående kan också resultera i bättre skydd av djuren. Men djurens skydd kan inte direkt leda till en förbättring av kvinnors villkor.
gnon49
CITAT (vitavargen @ 29-04-2010, 22:37) *
Tror du inte att "föreläsningar, konferenser, kulturella evenemang etc" kan få kvinnor att må bättre?

De små förändringar som sker i kvinnors villkor kan få de gladare och positivare. En av de arenor där kvinnor aktivt deltar i att ta hand om djuren är vid djurhemmen. Välmående kvinnor blir ännu aktivare i att ta hand om djuren.

Ett djurhem är en underbar tanke, men kvinnors välmående kan också resultera i bättre skydd av djuren. Men djurens skydd kan inte direkt leda till en förbättring av kvinnors villkor.

Dina inlägg andas gammalt könsrollstänkande. Varför koppla just kvinnor ihop med djurens väl o ve. Djurhem drivs säkert av båda könen.
Kryddan03

Av det du skriver verkar det som att du inte har läst igenom Rättviseförmedlingens syfte tillräckligt noggrant. Det handlar inte om att "få kvinnor att må bättre". Det kan ju vara en god idé att ha klart för sig vad det är man röstar på.
Anki på Öland

Vilket dravel....
Anki
malarmaster
CITAT (vitavargen @ 28-04-2010, 22:55) *

varför är det kvinnor som ska sköta djurhem?är inte män intresserade av djurskydd?var tog nu jämlikheten vägen,eller är det bara kvinnor som ska vara jämlika. jag vet att det är många kvinnor engagerade i just djurskydd men även många män. Nej nu blev det för mycket dravel,vita vargen.jämlikhet betyder inte att kvinnor ska ansvara för djurskydd, vård,städning m.m .det är något som alla ska göra män lika kvinnor .Många kvinnor jobbar i låglöneyrken inom bl.a vården o här är oerhört mycket att göra inom just lönebiten.tror att kvinnor har mer behov av rejäl lönehöjning istället för föreläsningar,kolla vad jämlikhet är vargen. dina inlägg är trångsynta o snarast cementerar ojämlikheten förattinte tala om dålig kvinnosyn. Ulf
nadde
TYcker att det är en toppenideé! Jag röstade!
rosentass i Göteborg
Ja toppenidé. Och vi glömmer inte att valborgsrösta heller så klart,
http://gemensamstyrka.se/ide/vi-bygger-ett-djurhem-sjaelva. tummenupp.gif

Och så första maj då, fram till kl 21.00. yahoo.gif

Ska stå om djurhemskampanjen i Metro idag. Ngn som sett? Hoppas det bidrar, djuren behöver FLER röster!
vitavargen
CITAT (gnon49 @ 29-04-2010, 22:51) *
Dina inlägg andas gammalt könsrollstänkande. ........

Ja, du har helt rätt. Det beror på att i dessa inlägg som du nämner har jag beskrivit världen(Sverige också) och dess reaktionära arbetsfördelning, enligt vilken är vårt i stort kvinnors ansvar och krig männens. Lägg märke till att jag använde verbet ÄR och inte BÖR VARA.

Moderaternas 110 åriga politiska närvaro i Sverige och som äldsta parti borde du vända dig till och fråga varför är världen (och Sverige) så orättvis mot kvinnor. Det vore nåt smile.gif

Vill du ha siffror på hur många kvinnor i Sverige som fivilligt driver djurhem för djur och fåglar? Är det av en ren tillfällighet att denna tråd som du skriver i är startad av en kvinna? Var det av en ren tillfällihet att en kvinna startade en tråd för försvar av vargar och männen stod på kö för att döda vargar(både i tråden och IRL)?
vitavargen
CITAT (malarmaster @ 30-04-2010, 07:22) *
varför är det kvinnor som ska sköta djurhem?är inte män intresserade av djurskydd?........

Den frågan borde du ställa till Moderaterna som har haft ansvaret att ordna Sverige sedan slutet av 1800-talet och som äldsta politiska parti. De har lagt vård på kvinnors ansvar. Den reaktionära ordningen som Moderaterna har fört ledde till att idag den här tråden startas av en kvinna och inte av ULF.

Jag har bara beskrivit världen med hjälp av verbet ÄR. Om jag hade sagt BÖR VARA skulle da ha kunnat kritisera mig för den ordningen som kommer i din fråga.

CITAT (Anki på Öland @ 29-04-2010, 23:35) *
Vilket dravel....
Anki

Konstigt att du inte drunknat i din egen människförakt!
malarmaster
CITAT (vitavargen @ 30-04-2010, 17:41) *
Den frågan borde du ställa till Moderaterna som har haft ansvaret att ordna Sverige sedan slutet av 1800-talet och som äldsta politiska parti. De har lagt vård på kvinnors ansvar. Den reaktionära ordningen som Moderaterna har fört ledde till att idag den här tråden startas av en kvinna och inte av ULF.

Jag har bara beskrivit världen med hjälp av verbet ÄR. Om jag hade sagt BÖR VARA skulle da ha kunnat kritisera mig för den ordningen som kommer i din fråga.
Konstigt att du inte drunknat i din egen människförakt!

Vi tycks inte leva i samma land.moderaterna/högerpartiet har inte haft makten i detta landet sedan tidigt 1900-tal.sedan 30-talet har makten (med några små avbrott) legat hos socialdemokraterna med sitt stödparti vänsterpartiet.Likaså har makten i de flesta landsting legat på vänstersidan i mängder av år o trots det är kvinnor i vårdyrken lågavlönade,något som får iallafall mig att tänka till.jag har påpekat detta tidigare i andra trådar som vitavargen skrivit i att det kan löna sig att investera i en historiebok.det vore väl kul att veta hur sverige byggdes upp o varför det ser ut som det gör idag. Ulf
vitavargen
CITAT (malarmaster @ 30-04-2010, 18:51) *
Vi tycks inte leva i samma land.moderaterna/högerpartiet har inte haft makten i detta landet sedan tidigt 1900-tal.sedan 30-talet har makten (med några små avbrott) legat hos socialdemokraterna med sitt stödparti vänsterpartiet.Likaså har makten i de flesta landsting legat på vänstersidan i mängder av år o trots det är kvinnor i vårdyrken lågavlönade,något som får iallafall mig att tänka till.jag har påpekat detta tidigare i andra trådar som vitavargen skrivit i att det kan löna sig att investera i en historiebok.det vore väl kul att veta hur sverige byggdes upp o varför det ser ut som det gör idag. Ulf

Nej, som tur är så har de inte haft makten sedan 1880-talet.

Men även när partier sitter i Riksdagen brukar de ha inflytande över politiken. Sedan andra hälften av 1900-talet har de haft tre andra borgerliga partier och samtycka med. Men alla dessa fyra partier har stått för den politiken som resulterar i den arbetsfördelningen som vi ser idag smile.gif
Anma
CITAT (vitavargen @ 30-04-2010, 19:00) *

Men även när partier sitter i Riksdagen brukar de ha inflytande över politiken. Sedan andra hälften av 1900-talet har de haft tre andra borgerliga partier och samtycka med. Men alla dessa fyra partier har stått för den politiken som resulterar i den arbetsfördelningen som vi ser idag smile.gif

Jag är väldigt vänster politiskt, men jag håller faktiskt inte med dig alls i detta.
Anki på Öland
CITAT (vitavargen @ 30-04-2010, 19:00) *

Kan bara igen säga, vilket j***a dravel!
Anki
vitavargen
CITAT (Anki på Öland @ 30-04-2010, 19:57) *
Kan bara igen säga, vilket j***a dravel!
Anki

Så du är inte bara djurhatare, utan även kvinnohatare också.
rosentass i Göteborg
NU RÖSTAR VI FÖR DJURENS VÄL, eller hur kompiskram.gif
CHANSEN FINNS TOM LÖRDAG 1 MAJ KL 21.00

Upp till kamp emot kvaaalen, sista striiiden det ääääär! smiley_small_hug.gif
Fast så klart vi fortsätter för djurens väl, även därefter, och hur det än går. smile.gif
ängsvädd
Rösta rösta! http://gemensamstyrka.se/ide/vi-bygger-ett-djurhem-sjaelva
rosentass i Göteborg
Tävlingen avslutades idag 1 maj kl 21.00.
Vi djurvänner kom in som stark 2:a. Väldigt bra med tanke på hur lågprioriterade djur är i vårt samhälle.
Nu är det upp till juryn.
Vi kan bara hoppas det bästa. Och fortsätta vårt arbete för djurens väl.
TACK ALLA NI SOM VARIT MED OCH RÖSTAT FÖR DJURHEMMET! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon