I min trädgårdsblogg kan man följa bygget steg för steg, men här kommer snabbversionen och kanske kan det fungera som inspiration till andra som har liknande funderingar.
Område som skulle byggas ut.

Världens bästa ritning, det är ju tanken som räknas heter det.

Idag färdigställdes själva terasskragarna vad gäller snickerier, trappor, målning och lite sånt pyssel återstår förstås men det finns ett annat moment som ligger före på schemat.

Nästa moment blir uppfyllning av kragarna och som synes är det en hel del volym att fylla upp, den bredaste sektionen ligger på 150cm och den minsta på 83cm.

Nappar någon på idén så vill jag gärna se hur det tog sig ut när det blev färdigställt.
EDIT: Kanske skall tillägga om någon undrar varför jag inte använt tryckimpregnerat så är det av två skäl. Det ena är ekonomiskt, virket kostade inte en krona eftersom det är rivningsmaterial, det andra är av miljöskäl, vattendraget som ligger i nära anslutning till mina odlingar ligger inom ett skyddsområde för vattentäkt och därför har jag blivit anmanad att undvika negativ miljöpåverkan i den mån jag kan.