|
CITAT (vitavargen @ 26-04-2010, 17:01)  Men du har ju inte gjort motstånd mot att rösta på denna tråds idé? Vad menar du nu?
Aqvakul
26-04-2010, 16:38
röstat!
Inte hade jag väntat att det skulle bli bråk i tråden.  Jag röstar även på djurhem och några till. Inte har jag gått in och styrt i den tråden vad folk ska rösta på. Tycker att det börjar likna dagisnivå på en del inlägg .... Låt nu alla rösta på alternativ man gillar. Som jag förstått det hela så kan man rösta på så många alternativ man vill... men bara 1 gång/dag. Tydligen ska 20 av dem gå vidare till en final och en jury utser de fem som ska få pengar ... en får etthundratusen... de andra vet jag inte hur mycket. Det är inte sagt att den/de som fått flest röster ens går till final ... det bestämmer juryn.
vårskutt!
26-04-2010, 17:46
röstat!
rosentass i Göteborg
26-04-2010, 21:10
CITAT (malarmaster @ 25-04-2010, 08:48)  Finns en annan tråd "vi bygger ett djurhem själva" som ingår i samma tävling. håller helt med att jämställdhet mellan könen är målet men här röstar jag faktiskt för djuren. Djurhemmet har mer nytta av de 100000 kronorna än att bygga en webbsite för förmedling av föreläsare o dyl. där kan man nog ordna finansiering på annat sätt t.ex att söka pengar från Eu:s jämställdhetsprojekt,finns säkert någon org / politiker som kan hjälpa till med detta. Djurskyddet i sverige är enormt eftersatt o just katter är ju tydligen helt värdelösa i mångas ögon. Tolka mig rätt: Jämställdhet är målet o jag är för den men här handlar det om en tävling mellan olika projekt o där vinner djurskyddet i just denna tävling min röst . Ulf Instämmer. Just så. Helt klart. Emellanåt behöver man helt enkelt prioritera. Eva
vitavargen
26-04-2010, 21:26
CITAT (Anma @ 26-04-2010, 17:20)  Vad menar du nu? Igår morse kom Malarmaster och skrev till mig: du har röstat på djurhemmet och väljer och rösta här och de rösterna tar ut varann. Jag svarade kort och sa mig gör inget vilken av dessa idéer som vinner. Sen satten in en fråga till Malarmaster. Den frågan besvarades av Kristina innan malarmaster hann svara den. Sedan skrev jag till Kristina och då kom in Stintan och svarade mitt inlägg till Kristina. Frågan för mig(som jag fick svar på av Malamaster idag) var varför han hindrar oss att rösta på denna idé i den här tråden. För jag såg inte honom bland de som röstade på djurhemmet. I och med att vi är invivider som är helt skilda från varandra är det bäst att låta varje fråga besvaras av den som får frågan. Annars det blir lätt fel om man inte läst hela tråden. Röstat!
CITAT (vitavargen @ 26-04-2010, 22:26)  Igår morse kom Malarmaster och skrev till mig: du har röstat på djurhemmet och väljer och rösta här och de rösterna tar ut varann. Jag svarade kort och sa mig gör inget vilken av dessa idéer som vinner. Sen satten in en fråga till Malarmaster. Den frågan besvarades av Kristina innan malarmaster hann svara den. Sedan skrev jag till Kristina och då kom in Stintan och svarade mitt inlägg till Kristina.
Frågan för mig(som jag fick svar på av Malamaster idag) var varför han hindrar oss att rösta på denna idé i den här tråden. För jag såg inte honom bland de som röstade på djurhemmet.
I och med att vi är invivider som är helt skilda från varandra är det bäst att låta varje fråga besvaras av den som får frågan. Annars det blir lätt fel om man inte läst hela tråden.
Röstat! Men det där har ju inte med mig att göra, jag bara talade om för dig att man kan rösta utan att för den skull redovisa det i dessa trådar, precis som jag gjort. För jag fick intrycket av dina inlägg att du inte tagit den möjligheten i beaktelse. Dessutom har ingen hindrat någon att rösta på vad de vill.
*Stintan*
26-04-2010, 22:16
Varför ska man redovisa i en massa trådar att man röstar på något? Blir man en bättre människa då? Man kan ju lägga dom på sitt skrivbord och rösta därifrån.
CITAT (*Stintan* @ 26-04-2010, 23:16)  Varför ska man redovisa i en massa trådar att man röstar på något? Blir man en bättre människa då? Man kan ju lägga dom på sitt skrivbord och rösta därifrån.
vårskutt!
27-04-2010, 06:35
röstat!
vitavargen
27-04-2010, 18:01
CITAT (Anma @ 26-04-2010, 23:07)  Men det där har ju inte med mig att göra, jag bara talade om för dig att man kan rösta utan att för den skull redovisa det i dessa trådar, precis som jag gjort. För jag fick intrycket av dina inlägg att du inte tagit den möjligheten i beaktelse. Dessutom har ingen hindrat någon att rösta på vad de vill. Om detta inte har med dig varför skriver du och svarar på den frågan som jag ställde till nån annan? Nej, det är inte redovisning som är skälet till att nån skriver RÖSTAT i en sådan tråd. Det är av den enkla anledningen att några kan ha missat tråden eller några andra har glömt att rösta. Det är därför skrivs i trådarna RÖSTAT. De som tror att det är redovisning som är skälet, känner sig uppblåsta och väldigt stora så att andra har behov av att redovisa för dem. Läs vad Malarmaster skrev på söndag morronen till mig. Då vet du att slutsatsen av hans inlägg var att jag skulle fortsätta och rösta på djurhemmet och inte på denna tråd. Röstat!
Aqvakul
27-04-2010, 18:06
röstat
CITAT (vitavargen @ 27-04-2010, 19:01)  Om detta inte har med dig varför skriver du och svarar på den frågan som jag ställde till nån annan?
Nej, det är inte redovisning som är skälet till att nån skriver RÖSTAT i en sådan tråd. Det är av den enkla anledningen att några kan ha missat tråden eller några andra har glömt att rösta. Det är därför skrivs i trådarna RÖSTAT. De som tror att det är redovisning som är skälet, känner sig uppblåsta och väldigt stora så att andra har behov av att redovisa för dem.
Läs vad Malarmaster skrev på söndag morronen till mig. Då vet du att slutsatsen av hans inlägg var att jag skulle fortsätta och rösta på djurhemmet och inte på denna tråd.
Röstat! Du läser inlägg på ett helt annat sätt än jag, det är säkert. Hur jag än försöker tolka inläggen så kommer jag inte till samma slutsats som du. Tur att vi är olika, allihopa. Eller kanske otur.
vitavargen
27-04-2010, 22:46
CITAT (Anma @ 27-04-2010, 19:56)  Du läser inlägg på ett helt annat sätt än jag, det är säkert. Hur jag än försöker tolka inläggen så kommer jag inte till samma slutsats som du. Tur att vi är olika, allihopa. Eller kanske otur. Vi är säkert olika.
vitavargen
28-04-2010, 21:48
Röstat!
Glad att ... Rättviseförmedlingen ... vann omröstningen glad också att en av de andra jag hela tiden röstat på ... Vi samåker ännu mer ... i sista stund , kom bland de 20 första
Biggan_
01-05-2010, 21:08
Eftersom klockan var över 21.00 när jag röstade igår så kunde jag inte rösta idag!
CITAT (Biggan_ @ 01-05-2010, 22:08)  Eftersom klockan var över 21.00 när jag röstade igår så kunde jag inte rösta idag!  Märkte också att det måste gå minst 24 tim mellan röstning. Bra tycker jag att man kunde rösta på så många man ville ... jag har nog röstat på fler än 10 varje dag.
Betänk om man nu var Transvestit vad ska man rösta på då
CITAT (Motti @ 01-05-2010, 22:14)  Betänk om man nu var Transvestit vad ska man rösta på då  Men herregud ... har du ens brytt dig om att läsa vad Rättviseförmedlingen sysslar med!? Det handlar inte om makt mellan könen ... det handlar om att både män och kvinnor ska ha samma chans till olika jobb. Rekommenderar dig att noggrant och kanske flera gånger läsa igenom deras beskrivning, så förstår du vad de vill och gör.
Netha jag försökte bara vara lite rolig!är man transa så är man ju både och både man och kvinna.Fast jag är ju inte Transa men men man kan ju undra.Rättvisa mellan könen är väl bra !
CITAT (Motti @ 01-05-2010, 22:21)  Netha jag försökte bara vara lite rolig!är man transa så är man ju både och både man och kvinna.Fast jag är ju inte Transa men men man kan ju undra.Rättvisa mellan könen är väl bra !  Ok ... tog dig på allvar ... skulle kanske inte gjort det
Lätt att missförstå när man är i smeten och tar det på allvar  jag är väl lite på skämthumör i kväll
Grattis Rättviseförmedlingen till förstaplatsen och 100.000 kronor! Se prisutdelningen ... Här
Aqvakul
06-06-2010, 08:09
Härligt!
CITAT (*Stintan* @ 26-04-2010, 23:16)  Varför ska man redovisa i en massa trådar att man röstar på något? Blir man en bättre människa då? Man kan ju lägga dom på sitt skrivbord och rösta därifrån. Det är väl alldeles tydligt att en del tror det, att dom blir bättre människor menar jag, Gita
Huggorm
06-06-2010, 09:27
Man blir knappast en bättre människa, men bilden av en som andra har kanske förbättras och det är ju kanske ännu viktigare för vissa?
Ja ja, grattis till vinsten, hoppas dom får gjort något positivt med pengarna
CITAT (Huggorm @ 06-06-2010, 10:27)  Man blir knappast en bättre människa, men bilden av en som andra har kanske förbättras och det är ju kanske ännu viktigare för vissa?
Ja ja, grattis till vinsten, hoppas dom får gjort något positivt med pengarna Fast som kvinna tror jag att man gör betydlig mer för jämställdheten genom att ta för sig och vara en förebild än att tala om att man dagligen röstar på ett internetforum. Javiss, grattis till vinsten, det gör säkert någon nytta. Gita
herkules
06-06-2010, 12:19
asch då, jag dom tyckte djurhemmet skulle ha pengarna, skulle nog gjort mer nytta där ...
vitavargen
06-06-2010, 14:11
Grattis !
Christina i Taxinge~
06-06-2010, 14:14
CITAT (herkules @ 06-06-2010, 13:19)  asch då, jag dom tyckte djurhemmet skulle ha pengarna, skulle nog gjort mer nytta där ... Ja, precis!
Sist jag tittade på mig och gubben så såg vi inte lika dana ut  va kan det beror på ?
CITAT (Motti @ 08-06-2010, 00:35)  Sist jag tittade på mig och gubben så såg vi inte lika dana ut  va kan det beror på ? Det skulle kunna bero på att vi inte är av samma kön, eller vad tror du  ? Det är trots det, inte detta jämlikhet handlar om ( vad man har mellan benen alltså ). Jämlikhet handlar om människors lika värde. Oavsett vad du sysslar med. Eller hur du ser ut. Jämlikhet har inte ett dugg med muskler att göra. Jämlikhet har med att göra hur vi som människor behandlar varandra i varje situation, varendaste dag året om. Det handlar om lika lön för lika arbete, men också om hur man behandlar varandra i vardagen, vad det än gäller. Jämlikhet har inte bara med vare sig kön, sexualitet , hudfärg eller yrke att göra att göra. Själv är jag nog född jämlik..................................har aldrig förstått att man skulle kunna ha mer respekt för andra än för sig själv edit:glömde ett par ord
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|