Full version: blomkronans busfrö
Sidor: 1, 2
Peztis
CITAT (Gillan @ 10-09-2010, 22:51) *
Ja, ja.............spelar tydligen ingen roll hur man än försöker så vinner Anki ändå laugh.gif , kram2.gif

Så sant så! biggrin.gif
Maggan H
Bara att gratulera ännu en gång- Grattis SuperodlarAnki smiley_small_hug.gif !

Om än det var på 'foder', grannen har säkert fått duktiga instruktioner.... rtfm.gif
Peztis
Alltså, jag har alltid fått itutat mig att jag har gröna fingrar.

Vad har då Anki? Extra rötter och gödning på sina? biggrin.gif
Anki V
Jag tackar allra ödmjukast för gratulationerna smiley_small_hug.gif .

Fodervärdens exemplar är idag 295 cm och mina egna 265. Bilden är på fodervärdens förra helgen. Nu blommar den jättevackert med en stor ”tallrik” och nästan dubbla, lite rufsiga kronblad. Det regnade som sjutton när jag var dit idag så jag tog inget foto

Mina har inte börjat blomma än men nästa helg så…..om värmen håller i sig.

Jag gissar på att de blev så pass höga är läget. Både mina och grannens har sol hela dagen och står väldigt skyddade mot vind. På grannens blåser det inte ett smack…..mina kan få någon liten vindpust på sig om det blåser väldigt hårt från söder.

.......åsså gick det inte att ladda upp bilder devil.gif

/Anki
Dealer
Ropa inte hej förrän du är över hösten naughty.gif Vi godkänner dessutom inget annat än egna rabatter nono.gif Hade vi haft en granne med höga solrosor skulle naturligtvis reglerna kunna se annorlunda ut angel_not.gif men nu är det inte så giggle.gif Vår solros fortsätter att växa och mäter idag 272 cm upp till knoppen yes.gif Frosten börjar krypa på men vem vet .... det kan bli yahoo.gif
Anki V
Min högsta var 285 förra lördagen tongue.gif . Ny uppdatering kommer på söndag!

/Anki
Dealer
CITAT (Anki V @ 30-09-2010, 19:44) *
Min högsta var 285 förra lördagen tongue.gif . Ny uppdatering kommer på söndag!

/Anki

Ja ja vad ska vi ta oss till med dig Anki dunno.gif ! Men ok, vi får försöka sträcka ut hösten med lite mer värme flirting.gif
Än ger vi inte upp tongue.gif ... ... Jag kanske kan använda Gillans värmefilt tummenupp.gif laugh.gif
Anki V
Dealer och Gillan…. Den längsta blev inte längre än 285 och nu har den slut på chanser att bli längre.

Solen står så pass lågt nu att ”solelen” inte räcker till värmefiltar för växter. Jag förstår inte hur Kalle räknat när han beräknade behovet av solpaneler.
[attachment=55294:DSC02670__Large_.JPG]
Ser de fortfarande hyggliga ut på tisdag ska de få ingå i en 70-årsbukett.

/Anki
blomkronan
Jag har inte tittat in i tråden på länge shy.gif
Men vad kul att se att ni har jobbat på tummenupp.gif

När jag var ner på lotten, här om dagen, blev jag super förvånad ( nu var det länge sedan jag var nere oxå)

Men min hade blivigt 250 lång yahoo.gif
[attachment=55333:solrosen.JPG]
[attachment=55334:20101001074.JPG]
Alla medel var ju tillåtna... trots det så har jag inte använt någon gödning blush.gif därför blev jag såååå förvånad över hur den ändå har växt yahoo.gif

Men Anki w00t.gif 2,95 bravo.gif ... ÄR DET NÅGON SOM SLÅR DET??? Vi får se... än kan dom växa biggrin.gif

Vi som väntar.... får se flirting.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon