Full version: Nu får ni passa er
Sidor: 1, 2
skogstroll
ja jösses det finns så mycket tokigt folk smile.gif och partymänniskor kan också va rätt jobbiga speciellt om man ska upp tidigt till jobbet d010.gif
Anki på Öland
Tycker det är jobbigt med både barn och vuxna som inte kan prata normalt utan måste skrika.....
Gossen Ruda
CITAT (Anki på Öland @ 31-05-2010, 11:31) *
Tycker det är jobbigt med både barn och vuxna som inte kan prata normalt utan måste skrika.....

Möjligen ha de tittat för mycket på moderna svenska filmer och TV-serier.
herkules
CITAT (*Stintan* @ 31-05-2010, 10:56) *
Jag har barn men jag skulle aldrig accepterat att dom var ute och skrek sent på kvällarna. Det beror väldigt mycket på när,var,hur ungar skriker faktiskt om jag tycker det är acceptabelt och mysigt. Det finns familjer där alla alltid skriker åt varandra också hur mysigt är det?

mina ungar har aldrig fått stå ute och vråla, aldrig någonsin.
Motti
man tycker väl att vid 22 tiden ska det va tyst ute på vardagar många måste sova för att orka med jobb osv,men en helg är det väl okej om det är lite väsen om vädret är fint osv ,beror ju också på hur gammla barnen är,men inte ska de springa ute och vråla och skrika sent på kvällarna mitt i veckorna !har väl med fostran att göra,barn kan ha kul utan att föra ett herrans liv.
skogstroll
hos mig har vi några konstiga partynissar som strukit runt på vägen på somrarna, varav en med en fruktansvärt ful fårskinnsmössa (mitt i sommaren... g.gif ) nåja jag kan inte klaga på oväsen direkt i övrigt giggle.gif
Bee
CITAT (Gossen Ruda @ 31-05-2010, 12:05) *
Möjligen ha de tittat för mycket på moderna svenska filmer och TV-serier.

Sent svar men dock: Tittar du aldrig på gamla sk "pilsnerfilmer" på tv? Eller andra gamla filmer från förr? Där skriks det så det står härliga till. Skälet var den tidens mikrofoner. Då var de tvungna att skrika för att höras. Idag finns inte det "tvånget". Man kan numera prata i normal samtalston på film och tv. Om man inte heter Fredrik och Filip. I deras program skriks det. Fast det är inte därför jag inte tittar på dom... smile.gif
netha
CITAT (Bee @ 11-06-2010, 22:46) *
Sent svar men dock: Tittar du aldrig på gamla sk "pilsnerfilmer" på tv? Eller andra gamla filmer från förr? Där skriks det så det står härliga till. Skälet var den tidens mikrofoner. Då var de tvungna att skrika för att höras. Idag finns inte det "tvånget". Man kan numera prata i normal samtalston på film och tv. Om man inte heter Fredrik och Filip. I deras program skriks det. Fast det är inte därför jag inte tittar på dom... smile.gif

Men hur vet du om de skriker eller intre ... om du inte tittar på dom!?

Jag vet inte i vilken kanal dessa håller till och har således inte sett något och kan därför inte heller betygsätta.
Anma
Det är Disco ute på Krutudden, så nu är det miljöfarligt i hela kommunen...
Bee
CITAT (netha @ 11-06-2010, 22:55) *
Men hur vet du om de skriker eller intre ... om du inte tittar på dom!?

Jag vet inte i vilken kanal dessa håller till och har således inte sett något och kan därför inte heller betygsätta.

Dom håller mest till i de kommersiella kanalerna. Ibland tittar man när man zappar. Men de har även varit med i "På spåret". Googla och kolla. Trean och femman har en "play"-funktion som är gratis (till skillnad mot Fyran som tar betalt).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon