CITAT (xlxl67 @ 02-08-2010, 20:15)

Tja de som tror på Homeopati i denna tråden men det kanske ingen gör när det kommer till kritan

Jag använder mig av skolmedicin & homeopati. I min värld finns ingen motsättning dem emellan. Inte heller mellan osteopati, zonterapi eller humor, kost & motion.
Om jag får problem med hälsan så använder jag mig av all hjälp jag kan få MEN det jag vet är att åren med återkommande öroninflammationer inte botades av skolmedicinens antibiotika. Att de spontanläkte plötsligt känns mer mirakelbetonat (tala om tro) än att boten berodde på det faktum att homeoptiska läkemedel var inblandade, för innan behandling var kroppen utmattad efter alla verkningslösa antibiotikakurerna.
Detta är min verklighet och med det sagt så är det nödvändigtvis inte så att andra behöver tro detta.
Svaret på frågan som startade hela detta är: Ja, jag har haft nytta (och fler i familjen) av homeopatin då jag inte blivit hjälpt av skolmedicinen. Och ja, jag har tagit hjälp av skolmedicinen i akutskeden då homeopatin troligtvis inte skulle ha kunnat hjälpa mig. Ytterligare ja är att jag tror på kost och motion som förebyggande.