|
Jättebra Rebecca, Min halsduk är inte klar än, men stickade på den under resan till Tyskland, lite trögt i början men sedan började det att flyta på.
Till info för alla;Jag bestälde en jättebra virkbok som heter "Virkskolan" av Jan Eaton, och i den fanns massor av olika virksätt och alla enkelt visade med alla moment. Verkligen ett bra uppslagsbok. Det fanns också fina spetsmönster att använda ex i en schal el i en halsduk.
På samma gång hade jag beställt en bok med massa roliga djur att virka. Boken heter "Lär dig virka Supersöta Amigurumi" av Annie Obaachan. Välldigt tydliga anvisningar och såg en del möjligheter att kunna utveckla något mönster, sen när jag blir varm i kläderna.
Dessa fanns i en bokklubb för trädgårdsböcker jag är med i, bokklubben "Hem & Trädgård".
Köpte några mönstertidningar av olika mindre saker, halvvantar, h-dukar, vantar, mössor osv.
Så det blir ingen brist att handarbeta och material har jag fixat, så det är bara att fortsätta. Ska ge mig på en tunn schal, har jag tänkt mig, men först ska det bli färdigt som är påbörjats.. ..Fuchsian....
|