Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

6 sidor V  « < 3 4 5 6 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Finns demoner? Läs gärna med öppet sinne!, Kontroversiellt ämne IGEN :)
          silos
          Inlägg 14-09-2011, 17:27
          Länk hit: #81

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (*Stintan* @ 14-09-2011, 18:16) *
          Jag förstår att du inte fattar varför det är svårt att stillatigande bara låta rappakaljan stå oemotsagd men som du ser så är det ju ingen av skribenterna i tråden som tror på det du letar upp och lägger in här.

Garanterat Silos så känner inte den personen mig alls och eftersom du inte gör det heller så tycker jag inte du ska yttra dig om mig som person.

Okej!

CITAT (Mårbacka @ 14-09-2011, 18:18) *
          För mig är bara silos ett troll och med tendens att spamma forumet. Hon har hållt på så i flera år (såg jag), allt från jesus till talande dockor. Det är för mycket och jag har svårt att tro om hon är seriös eller skojar med er.

Troll är jag inte!Men jag är konstnär bl.a.
          Dockorna har aldrig talat med riktiga röster!
          Skojar gör jag INTE,det vore inte bra!

CITAT (Biggan_ @ 14-09-2011, 17:47) *
          Ja och du har lyckats leta upp en hel del! biggrin.gif

Glädj dej åt naturen och dina nära och kära och ägna din tid till det, så mår du säkert mycket bättre än att sitta och leta upp all sköns dravel på nätet! kompiskram.gif Inte kan man må bra av att ta till sej så mycket skräp så man blir rädd!

Jag är ute med mina hundar och älskar att göra det!Jag mår alldeles utmärkt,jag har ju Jesus hos mig!
          Rädd var jag endast igår kväll och jag hoppas innerligt att det inte upprepar sig,men man vet ju aldrig vad den onde gör!

Citera
          herkules
          Inlägg 14-09-2011, 17:40
          Länk hit: #82

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

du mårbacka ska nog ta tillbaka det där om att solis är ett forumtroll, hon trollar inte det här forumet och vill du inte läsa hennes inlägg så gör det inte. anklaga ingen för något du inte vet något om.
          tack.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          gnon49
          Inlägg 14-09-2011, 17:41
          Länk hit: #83

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

På min tid hade vi kristendomsundervisning i skolan. Sedan blev jag konfirmerad. Men aldrig att jag hörde något om onda makter eller mörkrets krafter, vare sig av lärare eller präst. Däremot finns nog extrema kristna samfund som predikar sådant. Men knappast svenska kyrkan.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          malarmaster
          Inlägg 14-09-2011, 17:53
          Länk hit: #84

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

CITAT (gnon49 @ 14-09-2011, 18:41) *
          På min tid hade vi kristendomsundervisning i skolan. Sedan blev jag konfirmerad. Men aldrig att jag hörde något om onda makter eller mörkrets krafter, vare sig av lärare eller präst. Däremot finns nog extrema kristna samfund som predikar sådant. Men knappast svenska kyrkan.

kyrkan har ju förändrats de senaste 50 åren,särskilt svenska kyrkan.det finns nog inte många helvetespredikanter kvar.förr var det ju betydligt vanligare särskilt om du kommer ner på artonhundratalet o de äldre kyrkorna är ju oftast "prydda" med djävlar m.m .nu tror jag man i trosfrågor koncentrerar sig på kärleksbudskapet o kristen moral istället för att skrämma folk till lydnad,det var väl det som de första kristna började med.. Ulf

Citera
          silos
          Inlägg 14-09-2011, 17:59
          Länk hit: #85

Medlem

CITAT (gnon49 @ 14-09-2011, 18:41) *

De vågar inte predika om mörkrets makter eftersom de då förlorar medlemar av sin kyrka.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 14-09-2011, 18:11
          Länk hit: #86

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

För mig är bara silos ett troll och med tendens att spamma forumet. Hon har hållt på så i flera år (såg jag), allt från jesus till talande dockor. Det är för mycket och jag har svårt att tro om hon är seriös eller skojar med er.

Inte särskilt insiktsfullt vill jag påstå!

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Red Top
          Inlägg 14-09-2011, 18:34
          Länk hit: #87

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

Silos är definitivt inget troll dvs forumtroll.

Silos är för mig, en sökande människa, som ibland blir "förtrollad" av det hon läser och hör. Det är säkert inte hennes avsikt att störa, utan hon vill nog bara ha oss, som bollplank. Och också varna oss för det hon upplever som skrämmande just nu.

Silos har något, som många vuxna människor saknar. Hon har barnasinnet kvar. smile.gif

På gott och ont.

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          Mårbacka
          Inlägg 14-09-2011, 18:34
          Länk hit: #88

Medlem
          Antal inlägg: 171
          Medlem nr: 15 831

CITAT (herkules @ 14-09-2011, 18:40) *
          du mårbacka ska nog ta tillbaka det där om att solis är ett forumtroll, hon trollar inte det här forumet och vill du inte läsa hennes inlägg så gör det inte. anklaga ingen för något du inte vet något om.
          tack.

Ja, jag kan ju ha en uppfattning om "vad" som är troll och inte troll och jag ser det inte som en anklagning här inte.

Citera
          xlxl67
          Inlägg 14-09-2011, 19:02
          Länk hit: #89

Medlem
          Antal inlägg: 1 870
          Medlem nr: 25 446

CITAT (silos @ 14-09-2011, 18:59) *
          De vågar inte predika om mörkrets makter eftersom de då förlorar medlemar av sin kyrka.

Ditt sökande är fascinerande men undrar var du får alla länkar ifrån?
          Är du med i något annat forum där de lägger ut länkar till mer eller mindre bisarra artiklar eller You-Tube-klipp?

Brukar du kolla "Det okända"?

Det känns inte riktigt som du vill diskutera något utan bara lägger ut länkar som du fastnar för för tillfället?

Skulle mycket hellre sett nya bilder på dockor, hundbilder och annat skapande som du ju är helt fantastisk på!

Vet inte om du är mottaglig för "fakta" men alla länkar du lägger ut går till sekter/konspirationer som är kusliga att ta del av.

Men må väl du sprider mycket värme mellan varven! smile.gif

Citera
          merlin68
          Inlägg 14-09-2011, 20:15
          Länk hit: #90

Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem nr: 28 369

Måste bara "bidra" till diskussionen med detta jätteroliga klipp biggrin.gif

http://www.linkfun.net/fun-videos/vom_teuf...ssen_video-6006

Citera
          Kryddan03
          Inlägg 14-09-2011, 20:18
          Länk hit: #91

Medlem
          Antal inlägg: 1 257
          Medlem nr: 3 013

Hm, jag hade ju bestämt mig för att inte skriva i den här tråden. Men, anden är villig och fingrarna är svaga...

Silos,
          Jag har läst Bibeln flera gånger - från pärm till pärm och enstaka böcker i en salig röra - och den uppfattning jag tagit till mig från den är att den beskriver att det finns gott och ont och att vi människor har ett val att gör däremellan. Oftast tyvärr på ett ganska klumpigt och otidsenligt sätt.
          Djävulen och demoner förekommer inte så ofta som domedagspredikanter vill göra gällande. Oftast är det människor som - av okunskap, illvilja eller svaghet - väljer att göra ont. Men, även för dem finns förlåtelse - titta t ex på David eller Petrus m fl. Min uppfattning är alltså att Gud ger oss ett val (av kärlek - annars skulle vi bara vara robotar eller nickedockor) mellan ont eller gott. Våra handlingar speglar de val vi gör (jag skriver medvetet inte gjort för inget är "hugget i sten" och människan är föränderlig) men även de val vi gör kan försonas genom Guds nåd. En klok präst sade en gång när han fick frågan om Gud även skulle kunna förlåta Judas: "Det är inget jag kan svara på då jag inte är Gud. Jag som människa har svårt att förlåta honom, men jag tror på att vi alla kommer att bli mer eller mindre förvånade på domedagen."

Att skylla handlingar som gjorts genom historien (t ex nazisternas i en annan tråd) på demoniskt inflytande är att göra det enkelt för sig. Vi måste alla stå till svars för de val vi gör. Människor kan vara ansatta av demoner, men för att besättas (om man nu tror på det) måste man göra ett val att ta dem till sig. Det är grundläggande i mina ögon annars skulle Gud aldrig givit oss en fri vilja. Och Bibeln beskriver egentligen aldrig att någon mot sin vilja har blivit besatt av demoner. Däremot beskriver den att Gud kan befria någon från demoner. Huruvida dessa finns där för mot någons vilja eller inte sägs aldrig. Men, Jesus själv avvisar, som människa, Djävulen och hans demoner vilket borde innebära att vi också har det valet. Man kan därmed bortse från psykisk sjukdom (som inte är ett fritt val). Ondska och (om man så vill) att vara besatt av demoner är något som vi själva får till svars för. Däremot finns det alltid utrymme för att att få förlåtelse och att bli befriad från demoner vi tagit till oss i och med att vi alla omfattas av Guds nåd. Men, även där måste vi själva göra ett val i och med den fria viljan.

Jag tror också att människor som inte vill vistas i Guds närhet inte nödvändigtvis behöver beskrivas som onda, demonbesatta eller förtappade. Det finns väldigt många goda människor som inte tror på Guds existens- Jag tror helt enkelt att Gud i sin kärlek tycker det är helt ok även om det antagligen smärtar honom då han själv älskar alla. Men, eftersom han p g a sin kärlek givit oss en möjlighet att själva välja så skulle han aldrig kunna tvinga någon till sig. Jag tror inte att han vid den yttersta domen kommer att kasta någon i en brinnande sjö av svavel och aska utan jag tror att han den dagen helt enkelt låter dem som vill komma till honom och de som inte vill får tillbringa evigheten utan honom (vilket inte nödvändigtvis behöver betyda evigt lidande). Svavelsjön är, i mina ögon, en personlig bild för att beskriva en evighet utan Gud från någon som inte kan tänka sig en evig tillvaro utan Gud och hur hemskt det skulle vara - för just denna människa (läs Sankt Johannes).

Det jag nog vill säga med det är: Skapa dig en egen uppfattning, Silos! Lyssna inte på hur andra tolkar skriften*. Den varnar ju f ö även för falska profeter som kan synas tala för Gud men egentligen försöker att snärja. "Demoner" skulle jag personligen vilja kalla dem som försöker att skrämma andra till en tro på Gud, som enligt min mening, är kärleksfull och aldrig själv skulle kunna tänka sig att göra detsamma. Religion och människors tolkning av den må ibland vara av ondo, men i min tro är Gud god, tålmodig, kärleksfull och väldigt, väldigt förstående och förlåtande.

*Det gäller naturligtvis även det jag skrivit. Det viktigaste för Gud tror jag är hur du tar till dig hans ord - inte hur andra har tolkat dem för dig.

--------------------
          Odlar på taket i zon II

Citera
          batski
          Inlägg 14-09-2011, 20:19
          Länk hit: #92

Medlem
          Antal inlägg: 1 427
          Medlem nr: 33 889

CITAT (merlin68 @ 14-09-2011, 21:15) *

biggrin.gif

Citera
          Cacki
          Inlägg 14-09-2011, 20:27
          Länk hit: #93

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (merlin68 @ 14-09-2011, 21:15) *

rotfl.gif

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          silos
          Inlägg 14-09-2011, 20:50
          Länk hit: #94

Medlem

CITAT (Kryddan03 @ 14-09-2011, 21:18) *
          Hm, jag hade ju bestämt mig för att inte skriva i den här tråden. Men, anden är villig och fingrarna är svaga...

Silos,
          Jag har läst Bibeln flera gånger - från pärm till pärm och enstaka böcker i en salig röra - och den uppfattning jag tagit till mig från den är att den beskriver att det finns gott och ont och att vi människor har ett val att gör däremellan. Oftast tyvärr på ett ganska klumpigt och otidsenligt sätt.
          Djävulen och demoner förekommer inte så ofta som domedagspredikanter vill göra gällande. Oftast är det människor som - av okunskap, illvilja eller svaghet - väljer att göra ont. Men, även för dem finns förlåtelse - titta t ex på David eller Petrus m fl. Min uppfattning är alltså att Gud ger oss ett val (av kärlek - annars skulle vi bara vara robotar eller nickedockor) mellan ont eller gott. Våra handlingar speglar de val vi gör (jag skriver medvetet inte gjort för inget är "hugget i sten" och människan är föränderlig) men även de val vi gör kan försonas genom Guds nåd. En klok präst sade en gång när han fick frågan om Gud även skulle kunna förlåta Judas: "Det är inget jag kan svara på då jag inte är Gud. Jag som människa har svårt att förlåta honom, men jag tror på att vi alla kommer att bli mer eller mindre förvånade på domedagen."

Att skylla handlingar som gjorts genom historien (t ex nazisternas i en annan tråd) på demoniskt inflytande är att göra det enkelt för sig. Vi måste alla stå till svars för de val vi gör. Människor kan vara ansatta av demoner, men för att besättas (om man nu tror på det) måste man göra ett val att ta dem till sig. Det är grundläggande i mina ögon annars skulle Gud aldrig givit oss en fri vilja. Och Bibeln beskriver egentligen aldrig att någon mot sin vilja har blivit besatt av demoner. Däremot beskriver den att Gud kan befria någon från demoner. Huruvida dessa finns där för mot någons vilja eller inte sägs aldrig. Men, Jesus själv avvisar, som människa, Djävulen och hans demoner vilket borde innebära att vi också har det valet. Man kan därmed bortse från psykisk sjukdom (som inte är ett fritt val). Ondska och (om man så vill) att vara besatt av demoner är något som vi själva får till svars för. Däremot finns det alltid utrymme för att att få förlåtelse och att bli befriad från demoner vi tagit till oss i och med att vi alla omfattas av Guds nåd. Men, även där måste vi själva göra ett val i och med den fria viljan.

Jag tror också att människor som inte vill vistas i Guds närhet inte nödvändigtvis behöver beskrivas som onda, demonbesatta eller förtappade. Det finns väldigt många goda människor som inte tror på Guds existens- Jag tror helt enkelt att Gud i sin kärlek tycker det är helt ok även om det antagligen smärtar honom då han själv älskar alla. Men, eftersom han p g a sin kärlek givit oss en möjlighet att själva välja så skulle han aldrig kunna tvinga någon till sig. Jag tror inte att han vid den yttersta domen kommer att kasta någon i en brinnande sjö av svavel och aska utan jag tror att han den dagen helt enkelt låter dem som vill komma till honom och de som inte vill får tillbringa evigheten utan honom (vilket inte nödvändigtvis behöver betyda evigt lidande). Svavelsjön är, i mina ögon, en personlig bild för att beskriva en evighet utan Gud från någon som inte kan tänka sig en evig tillvaro utan Gud och hur hemskt det skulle vara - för just denna människa (läs Sankt Johannes).

Det jag nog vill säga med det är: Skapa dig en egen uppfattning, Silos! Lyssna inte på hur andra tolkar skriften*. Den varnar ju f ö även för falska profeter som kan synas tala för Gud men egentligen försöker att snärja. "Demoner" skulle jag personligen vilja kalla dem som försöker att skrämma andra till en tro på Gud, som enligt min mening, är kärleksfull och aldrig själv skulle kunna tänka sig att göra detsamma. Religion och människors tolkning av den må ibland vara av ondo, men i min tro är Gud god, tålmodig, kärleksfull och väldigt, väldigt förstående och förlåtande.

*Det gäller naturligtvis även det jag skrivit. Det viktigaste för Gud tror jag är hur du tar till dig hans ord - inte hur andra har tolkat dem för dig.

Tack snälla du!Ditt svar är det bästa svaret som jag någonsin har fått av alla människor som jag har talat med!
          Detta är bara så underbart:
          Det viktigaste för Gud tror jag är hur du tar till dig hans ord - inte hur andra har tolkat dem för dig.
          tack än en gång! smiley_small_hug.gif

Citera
          Kryddan03
          Inlägg 14-09-2011, 21:06
          Länk hit: #95

Medlem

CITAT (silos @ 14-09-2011, 21:50) *
          Tack snälla du!Ditt svar är det bästa svaret som jag någonsin har fått av alla människor som jag har talat med!
          Detta är bara så underbart:
          Det viktigaste för Gud tror jag är hur du tar till dig hans ord - inte hur andra har tolkat dem för dig.
          tack än en gång! smiley_small_hug.gif

Guds frid och all hans välsignelse, Silos! smile.gif

PS Joh 13:34 Det är det vi skall följa, enligt min mening- wink.gif

Redigerat av Kryddan03: 14-09-2011, 21:06

--------------------
          Odlar på taket i zon II

Citera
          silos
          Inlägg 14-09-2011, 21:06
          Länk hit: #96

Medlem

CITAT (xlxl67 @ 14-09-2011, 20:02) *
          Ditt sökande är fascinerande men undrar var du får alla länkar ifrån?
          Är du med i något annat forum där de lägger ut länkar till mer eller mindre bisarra artiklar eller You-Tube-klipp?

Brukar du kolla "Det okända"?

Det känns inte riktigt som du vill diskutera något utan bara lägger ut länkar som du fastnar för för tillfället?

Skulle mycket hellre sett nya bilder på dockor, hundbilder och annat skapande som du ju är helt fantastisk på!

Vet inte om du är mottaglig för "fakta" men alla länkar du lägger ut går till sekter/konspirationer som är kusliga att ta del av.

Men må väl du sprider mycket värme mellan varven! smile.gif

Allt hittar jag med google hjälp.
          Jag kollar inte "det okända"

Det ligger nåt i det som du skriver.

Jag skall försöka nu låta bli dessa länkar och läsa min bibel istället!

Det kommer i sinom tid bilder från utställninmgen och inne på min blog visar jag bilder av mina hundar.

Citera
          Kryddan03
          Inlägg 14-09-2011, 21:08
          Länk hit: #97

Medlem

CITAT (silos @ 14-09-2011, 22:06) *
          Allt hittar jag med google hjälp.
          Jag kollar inte "det okända"

Det ligger nåt i det som du skriver.

Jag skall försöka nu låta bli dessa länkar och läsa min bibel istället!

Det kommer i sinom tid bilder från utställninmgen och inne på min blog visar jag bilder av mina hundar.

Silos,
          När du läser din Bibel, försök att läsa bortom allt det onda som beskrivs (och det är en hel del). Ta fasta på det som talar dig som gott! smile.gif

--------------------
          Odlar på taket i zon II

Citera
          silos
          Inlägg 14-09-2011, 21:12
          Länk hit: #98

Medlem

CITAT (Kryddan03 @ 14-09-2011, 22:06) *
          Guds frid och all hans välsignelse, Silos! smile.gif

PS Joh 13:34 Det är det vi skall följa. wink.gif

ÄNTLIGEN en trossyster som svarar!

Gudvälsigne dig Kryddan,det känns som att Gud har nu svarat på mina böner!
          Kram f.Kyllikki smiley_small_hug.gif

CITAT (Kryddan03 @ 14-09-2011, 22:08) *
          Silos,
          När du läser din Bibel, försök att läsa bortom allt det onda som beskrivs (och det är en hel del). Ta fasta på det som talar dig som gott! smile.gif

Du är verkligen mycket klok!!!!
          Det är visst min pappa som lärde mig att se alltid det onda i världen:(

CITAT (Red Top @ 14-09-2011, 19:34) *
          Silos är definitivt inget troll dvs forumtroll.

Silos är för mig, en sökande människa, som ibland blir "förtrollad" av det hon läser och hör. Det är säkert inte hennes avsikt att störa, utan hon vill nog bara ha oss, som bollplank. Och också varna oss för det hon upplever som skrämmande just nu.

Silos har något, som många vuxna människor saknar. Hon har barnasinnet kvar. smile.gif

På gott och ont.

Det stämmer bra!
          smiley_small_hug.gif

Citera
          Kryddan03
          Inlägg 14-09-2011, 21:13
          Länk hit: #99

Medlem

CITAT (silos @ 14-09-2011, 22:08) *
          ÄNTLIGEN en trossyster som svarar!

Gudvälsigne dig Kryddan,det känns som att Gud har nu svarat på mina böner!
          Kram f.Kyllikki smiley_small_hug.gif

Hm, jag är nog mer bror än syster (i alla fall när jag senast tittade efter... wink.gif)

Det jag vill poängtera för dig, Kylliki, är att du inte ens skall lyssna till det jag skriver utan att du skall lyssna till det Gud vill säga dig - och är det gott är det från Gud. Alla dessa självutnämnda predikanter och profeter talar inte alltid för Gud. Och det står också att vi måste lyssna till våra hjärtan och finna det som är gott.
          Jag är inte något svar på dina böner. Jag är en människa som alla andra. Förlita dig på dig själv, din intelligens och dina känslor - och Gud.

Redigerat av Kryddan03: 14-09-2011, 21:15

--------------------
          Odlar på taket i zon II

Citera
          silos
          Inlägg 14-09-2011, 21:20
          Länk hit: #100

Medlem

CITAT (Kryddan03 @ 14-09-2011, 22:13) *
          Hm, jag är nog mer bror än syster (i alla fall när jag senast tittade efter... wink.gif)

Det jag vill poängtera för dig, Kylliki, är att du inte ens skall lyssna till det jag skriver utan att du skall lyssna till det Gud vill säga dig - och är det gott är det från Gud. Alla dessa självutnämnda predikanter och profeter talar inte alltid för Gud. Och det står också att vi måste lyssna till våra hjärtan och finna det som är gott.
          Jag är inte något svar på dina böner. Jag är en människa som alla andra. Förlita dig på dig själv, din intelligens och dina känslor.

Hi hi,för en stund tillbaka kom jag på att du kanske inte är en kvinna.
          Du har alldeles rätt!Under livets dagar har jag lyssnat för mycket på mina medmänniskor,därav en kännsla av att vara som en vindflöjel:(

Det är så att jag aldrig har hört Guds röst inom mig så därför har jag febrilt letat efter alla möjliga bevis på att Gud har talat till människor idag och andra bevis för att Gud faktiskt finns! Så galet det kan bli!!!
          Jag måste säga att dina ord har faktiskt hjälp mig mycket!!!!!
          smiley_small_hug.gif

Citera

6 sidor V  « < 3 4 5 6 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 10:47

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon