CITAT (Gossen Ruda @ 07-11-2011, 18:59)

Vi har bestämt tid i morgon så skall jag se på eländet. Rapport följer.
Så... Det var kul att träffas och nu känner jag att jag vet mycket mer var jag står så att säga, vad som behövs (eller bör) göras och har fått lite olika tips på metoder osv...
Förslaget från gubben från kolonistyrelsen som vi pratade med när vi var ute på koloniområdet om att "trötta" ut ogräset genom att fräsa landen gång på gång kändes också intressant och jag kände att detta med Roundup inte var helt förbjudet när jag tog upp det i samtalet även om han inte gillade såna grejer så jag har lite olika grejer att välja bland här...
Det var hemskt lerigt där ute nu och "jorden" i landen har blivit så packad igen, fy, känns inget vidare när jag tänker på att kliva omkring i detta och försöka gräva landen men det känns inte så hopplöst längre nu när jag har fått lite förslag på metoder och sett att man kan få bra resultat med dem ... ...Och så får jag trösta mig lite med att jag ändå är ny på koloniområdet och att det fanns andra lotter som hade igenväxta land där...
Nu ser jag fram emot nästa sommar när allt börjar kännas mer hanterligt och att komma igång med arbetet och pröva de här metoderna, kommer iaf i första hand att pröva de miljövänliga sen får vi se...

Det blir som en del har förslagit här att man får dela upp arbetet lite och ta något land i taget och täcka de övriga med markväv så länge.
Att byta ut den där ruttna vindskivan på kolonistugans tak bekymrar mig dock, där får jag nog skrapa ihop pengar för att anlita en snickare är jag rädd.
Chiliälskare i Göteborg. Nätbutik AromaJohanna.se