Jag veeet att du har bild på det Kerstin - det är ju helt och hållet dig som jag håller ansvarig till min senaste dödsångest som stavas LUMMIG BÅGE... 

Förresten - jag kollade upp 4 mm glas i lösa skivor och det ligger på ca 120 kr kvadraten i måttet 1100x2300 mm. Eftersom ni inte har någon gas i era Ingrid så borde ju en glasmästare kunna montera dessa precis som på ett Garden Center. Lek med tanken att man bygger stommen i impregnerat trä och sedan monterar glasmästeriet 4 mm glas med låt oss säga 12-15 mm luft emellan. 
Kolla då in materialkostnadsskillnaden, i vårt fall ca 60 kvm som skall täckas med glas:
4 mm glas kostar 14.400 kr plus arbete.
Fasta 3-glas partier kostar 90.000 plus arbete.
I båda fallen behövs ju en stomme att montera glaset alternativt fönstren i och i båda fallen behövs öppningsbara partier. Men håll MED om att det är en väsentlig skillnad även om det kanske går på en drös 1000-lappar för glasmästarens arbete i jämförelse med vad en snickare tar för att montera fönster. Visst är det skillnad mellan 2 och 3 glas, men en U-värde på runt 2.2 är ju inte fy skam och det bör man uppnå med 4-12-4 utan mellanliggande gas mellan rutorna. Är jag FEL ute, månne?