Till TS:
Det är livsfarligt att skriva sin bilförsäkring på någon annan än dig själv!! Tänk på att vid en eventuell olycka så kommer du att bli kompenserad för absolut ingenting. Det kan vara så pass illa, och enligt många efter all rätt!!
Tänk att du råkar förorsaka en olycka och sedan är bilen skriven på någon annan än dig själv... deras premie bygger i så fall ofta på att de är de ensamma brukarna av fordonet, framförs det då av dig så kommer många försäkringsbolag att sätta sig på tvären!! Det finns många fall där ute när man då som privatperson istället får stå för alla omkostnader själv, och det blir snabbt mycket, MYCKET mer än de pengar du istället får lägga på en högre premie, om än att den är skriven på dig själv!!
Bilförsäkringar måste vara skrivna på den förare som primärt är avsedd att bruka fordonet.
Ring till olika försäkringsbolag, kolla prisjämförelse sajter på nätet och på så vis kan du absolut hitta en bättre och billigare bilförsäkring!! Jag har själv dessvärre råkat ut för trubbel i trafiken och var då MYCKET glad för att bilförsäkringen stod på mig och inte på nåogn annan.
Det går också bra att ibland kombinera lite olika försäkringar och på så vis få ner premien. Jag tycker summen du nämnde i början var skyhög för dig och den formen av bil, så leta på!! all lycka i jakten på bättre bilförsäkringar.
Anders AE