Hej på er!
Jag erkänner...
-att jag avskyr Praktbetonika, Hjärtbergenia, hallonbuskar och yuccapalmer.
-att jag tycker att det är roligt att gräva och ta i och gärna skulle hugga ner ett träd bara för att få spänna musklerna.
-att jag inte förstår varför upphöjda bäddar oftast görs så fula t ex med tillsågade brädlappar som sedan står och skevar åt massa olika håll som tänder som behöver riktas eller (med risk för att stöta mig med en grupp entusiaster:-fear-: ) hiskeliga pallkragar som jag vet(!!!) är jättepraktiska.
-jag älskar doften av röllika så mycket att de gärna får vara kvar i gräsmattan.
-jag har ingen aning om var mina nyinköp ska stå och frågar ni så förnekar jag det bestämt.
-jag tycker att det är skönt att min man inte delar mitt intresse för han har alldeles för stort kontrollbehov och jag trivs att vara helt fri någonstans.
-jag har hittills inte lyckats få några andra orkideer än phalenopsis och paphiopedilum att blomma om trots idoga försök och många sorter.
-idag kommer jag att åka iväg och köpa blommor som jag gömmer i ett hörn och sedan påstår att jag fått dem av mamma för att min man inte ska få hjärtinfarkt över att jag köpt mer blommor nu när vi börjar få slut på pengarna.
-jag har 14 klematissticklingar som jag ska kruka men var de ska vara sedan???
och slutligen jag tycker om att andra runt omkring tycker att jag är duktig och har gröna fingrar eller är duktig i mitt yrke men jag undrar fortfarande när de ska komma på där liksom på jobbet att jag egentligen inte är speciellt mycket mer kunnig än ni andra.
/Maria